וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקת שליט תיחתם כשנתניהו ישוב מגרמניה"

מקור המקורב למשא ומתן סיפר לרשת הטלוויזיה האמריקאית פוקס ניוז כי העסקה צפויה להיחתם שבוע הבא, וכי נושא המחלוקת המרכזי הוא יעד הגירוש של אסירים ממזרח ירושלים

רשת הטלוויזיה האמריקאית פוקס ניוז פירסמה היום (שישי) מפי גורמים מצרים המקורבים לעסקת שליט כי להערכתם, עסקת שליט תיחתם בשבוע הבא, כשראש הממשלה בנימין נתניהו ישוב מביקורו בגרמניה. על פי הדיווח של המקורות, נקודת המחולקת המרכזית במשא ומתן בין חמאס וישראל הינה חוסר ההסכמה אודות יעד גירוש האסירים ממזרח ירושלים.

המקורות המצרים הוסיפו שעל חמאס לחזור כעת עם תשובות לישראל במספר נושאים, אולם כי הארגון לא צפוי להעביר תגובה רשמית עד סיומו של חג הקורבן ביום שלישי. "מה שאנו רואים עכשיו הוא סוף המשחק", אמר אחד המקורות שמוגדר כקרוב למשא ומתן.

מוקדם יותר פורסם כי מקור מצרי בכיר מסר לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי משלחת בראשות בכיר חמאס מחמוד א-זהאר צפויה לשוב היום לקהיר, ולתת למצרים ולמתווך הגרמני את תשובת הארגון בנוגע לעסקת שליט. המקור העריך כי המגעים לשחרור שליט יתחדשו מיד לאחר חג הקורבן, המסתיים ביום שלישי. מקורות בחמאס אמרו לעיתון כי "המשא ומתן לא הסתיים" וכי "המתווך הגרמני ימשיך במאמציו כל עוד גלעד שליט נמצא בשבי". המקורות אישרו כי רשימת שמות האסירים של חמאס היא המהווה את המכשול בפני הגעה להסכם.

מקור בכיר בחמאס מסר דברים דומים לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור אף הוא בלונדון. המקור אמר כי "אין בעיה עם מספר האסירים שישוחררו, שכן ישראל הסכימה למספר הזה. הבעיה היא עדיין השמות של האסירים. חמאס עומד על כך שהאסירים שנידונו למאסרי עולם ייכללו בעסקה, אולם ישראל מסרבת לכך. הפערים עדיין גדולים". המקור הביע תקווה שתושג פריצת דרך, אם כי העריך שהיא לא תתרחש בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully