וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט לשעבר דן כהן שוחרר למעצר בית בפרו

השופט שמואשם בקבלת שוחד ונמצא בהליכי הסגרה לישראל שוחרר לביתו בפרו. עורך דינו: "בית המשפט העליון הפר את זכויותיו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

דן כהן, השופט שנמלט ונעצר בפרו לאחר שנחשד בעבירות מרמה בישראל, שוחרר במהלך סוף השבוע למעצר בית בפרו. לדברי עורך דינו איוון פרדס "כהן ישהה בביתו תחת השגחת המשטרה. יש סימנים לכך שבית המשפט העליון הפר את זכויותיו הבסיסיות של הלקוח שלי, כגון הזכגות להליך משפטי תקין. עקב זאת ראוי יהיה שייערך שימוע חדש בפרשה".

בחודש שעבר אישר בית משפט בפרו את הסגרתו של השופט לשעבר דן כהן לישראל. השופט כהן נעצר בפרו לפני כשלושה חודשים לאחר שהוגש נגדו בישראל כתב אישום בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. בהצהרה שנמסר ממשרד המשפטים בפרו נאמר כי ההחלטה על הסגרתו של כהן, היתה פטורה מ"מניעים פוליטיים, צבאיים או דתיים". כמו כן צוין בהצהרה כי העבירות בהן הואשם השופט לשעבר הן "נפוצות וניתנות לשפיטה בבתי משפט רגילים".

כהן, בן 67, כיהן בסוף שנות ה-70 כשופט בבית המשפט המחוזי בבאר שבע ולאחר כמה שנים פרש מהשיפוט ופתח משרד עורכי דין עצמאי משגשג. הוא ייצג שורה של אנשי עסקים, אנשי משטרה ופוליטיקאים, ובתו היה נשואה לבנו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק. בין השאר שימש כהן כחבר בדירקטוריון חברת החשמל. על פי החשד, הוא קיבל שוחד מנציגי החברה הגרמנית "סימנס" בישראל כדי להשתמש בהשפעתו לסייע לחברה לזכות במכרז לרכישת טורבינות לייצור חשמל מגז טבעי בעלות של כ-100 מיליון יורו לכל טורבינה.

  • עוד באותו נושא:
  • דן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully