וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מכחיש: אין לנו קשר לספינת הנשק

הארגון הלבנוני שאליו היה מיועד הנשק בספינה האירנית, שבר הבוקר שתיקה. לדבריו, "חיזבאללה מכחיש באופן חד-משמעי כל מעורבות בספינת הנשק ומגנה את האויב הציוני על הפעולה הפיראטית במים הבינלאומיים"

דובר צה"ל

(באדיבות דובר צה"ל)

ארגון חיזבאללה טוען כי לא היה מעורב בהברחת הנשק בספינה שלכדה ישראל. בהודעה רשמית שפרסם הבוקר (חמישי) הארגון נאמר, כי "חיזבאללה מכחיש באופן חד-משמעי כל מעורבות בספינת הנשק ומגנה את האויב הציוני על הפעולה הפיראטית במים הבינלאומיים".

לפי ההערכות בישראל, הספינה שלכד חיל הים, היתה בדרכה מאירן לסוריה, והעבירה נשק לחיזבאללה. הספינה, ששמה "פרנקופ", נעצרה בלילה בין יום שלישי ליום רביעי במרחק של 100 מייל מערבית לחופי ישראל, סמוך לקפריסין, והתנוסס עליה דגל אנטיגואה. היא נשאה למעלה מ-3,000 טילים ופגזים שונים ואלפי פריטי תחמושת אחרים. צוות הספינה לא התנגד למעצר.

לאחר שכוחות חיל הים ערכו לספינה בידוק ומצאו כי היא נושאת בתוכה נשק במסווה של משלוח אזרחי, הם הובילו אותה לחופי ישראל לצורך המשך הסריקות ובדיקה יסודית של המטען. על חלק מהמכולות הופיעו כתובות בשפה הפרסית, מה שמרמז על זהות השולחים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לתפיסת ספינת הנשק ואמר כי "מי שעוד היה זקוק להוכחה ניצחת שאירן ממשיכה לשלוח נשק לארגוני הטרור קיבל אותה היום באופן ברור וחד משמעי. אירן שולחת את הנשק הזה לארגוני הטרור כדי לפגוע בערי ישראל ולהרוג אזרחים. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תפעיל לחץ של ממש על אירן לחדול מפעילות נפשעת זאת, ותיתן גיבוי לישראל כאשר היא מתגוננת מפני הטרוריסטים ופטרוניהם".

מוקדם יותר הכחיש שר החוץ הסורי, ואליד מועלם, כי בספינה שנתפסה על ידי צה"ל היו אמצעי לחימה. לדבריו "בספינה היו סחורות שהועברו מאירן לסוריה, ולא היה עליה ציוד צבאי לייצור נשק בסוריה". במסיבת עיתונאים משותפת שקיים בטהרן עם עמיתו האירני מנושהר מותקי, אמר מועלם כי "בים יש פיראטים שמנסים לפגוע במסחר בין סוריה ואירן", ברומזו לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully