וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר חיזבאללה נהרג בפיצוץ בביתו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.10.2009 / 23:50

לפי דיווחים בלבנון, בכיר הארגון עבד א-נאסר עיסא ובנו נהרגו יחד עם 3 בני אדם נוספים כתוצאה מפיצוץ בביתם בדרום המדינה. בצה"ל דרשו מיוניפי"ל לחקור את האירוע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בכיר חיזבאללה בלבנון עבד א-נאסר עיסא ובנו נהרגו אמש (שני) כתוצאה מפיצוץ עז בביתם בדרום המדינה. כך דיווחו גורמי ביטחון בלבנון. לדבריהם, בפיצוץ נהרגו שלושה בני אדם נוספים. עם זאת, חיזבאללה מכחיש כי נהרגו אנשים כתוצאה מהפיצוץ וטוען כי רק אדם אחד נפצע.

הפיצוץ נשמע בשעה 8 וחצי בעיירה טיר פלסייה שסמוכה לצור בדרום לבנון, והתרחש בתוך הבית שמורכב משלוש קומות. מקורות בחיזבאללה מסרו לאתר חדשות לבנוני, כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מנפל פגז צה"ל ממלחמת לבנון השנייה שהתפוצץ במקום.

לפי דיווח נוסף, הפיצוץ אירע לאחר פגישה שקיימו פעילי חיזבאללה במרכז הארגון בעיירה טיר פלסייה. הפעילים שהשתתפו בפגישה הגיעו לביתו של עיסא חצי שעה לאחר הפגישה. מקורות בעיירה משערים שהפעילים התאמנו על הכנת מטעני נפץ או רקטות, ולכן התרחש הפיצוץ. עוד דיווחו המקורות כי הפיצוץ גרם לשריפה במבנה, וצוותי ההצלה שפעלו לכבותה נאלצו לנתק את זרם החשמל מהעיירה. הם סיפרו גם כי צבא לבנון נמצא כרגע במקום וחוקר את נסיבות האירוע.

בסוכנות הידיעות הלבנונית דווח כי כוח יוניפי"ל של האו"ם, הפועל בדרום לבנון, עודכן לגבי הפיצוץ שנגרם בביתו של בכיר חיזבאללה בעיירה טיר פלסייה. דוברת יוניפי"ל מסרה כי הכוח פועל בשיתוף פעולה עם צבא לבנון כדי לחקור את נסיבות הפיצוץ.

"הפיצוץ מהווה המחשה להימצאות נשק אסור"

גורמים בצה"ל מסרו כי "הפיצוץ באזור צור הערב מהווה המחשה נוספת להימצאות נשק אסור בדרום לבנון כפי שנקבע בהחלטה 1701, זאת בהמשך לאירוע בכפר ח'ירבת סאלים ביולי האחרון". לדברי הגורמים, "צה"ל פנה ליוניפי"ל בדרישה לפתוח בחקירת האירוע אודות הימצאותו של נשק אסור באזור הפיצוץ".

ביולי השנה אירע פיצוץ במה שנחשב מחסן נשק בכפר ח'ירבת סלם בדרום לבנון. לטענת משרד החוץ הלבנוני, הפיצוץ אירע למעשה בבניין שהקמתו עדיין לא תמה וכי התחמושת שהיתה בו והתפוצצה הינה תחמושת שהשאירו הכוחות הישראלים במקום במהלך מלחמת לבנון השנייה.

בפברואר 2008 נהרג עמאד מורנייה, מפקד הזרוע הצבאית של חיזבאללה בפיצוץ מכונית תופת שארע באזור מגורים בדמשק, בירת סוריה. לפי עדי ראייה, הפיצוץ אירע סמוך לבית ספר אירני ולמבנה ששימש את המודיעין הסורי. בחיזבאללה טענו כי ישראל עומדת מאחורי חיסולו. מורנייה נקבר ברובע הדאחייה בביירות.

עדכון ראשון: 20:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully