וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "שחרור האסירות הוא הישג לחוטפי שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.10.2009 / 13:13

חמאס מתכוון לחגוג את שחרורן של האסירות הפלסטיניות. ראש ממשלת חמאס בירך את חוטפי שליט ואמר כי "אנו נזכרים בשהידים שנפלו בעת שנלחמו נגד ישראל כשחטפו את שליט"

שי מכלוף

(צילום:שי מכלוף עריכה:לירז ליבנה)

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה אמר בצהרים (שישי) כי שחרור 20 האסירות הפלסטיניות הוא הישג לפלגים שחטפו את החייל גלעד שליט. "זהו יום ערבי ופלסטיני גדול, זהו יום הכלולות, זה יום של תקווה גדולה", אמר בנאום בעזה כשלצדו האסירה המשוחררת פאטמה אל-זק כשבזרועותיה בנה יוסוף שנולד בבית הכלא. "אני מברך את האסירות המשוחררות, ביניהן את פאטמה אל-זק ובנה, שהוא האסיר הצעיר ביותר בעולם. גם הוא שוחרר ורואה אור יום".

"זהו יום גדול להתנגדות הפלסטינית", הוסיף הניה. "ברגעים אלו אנו נזכרים בשהידים שנפלו בעת שנלחמו נגד ישראל כשחטפו את שליט ב-2006. הם נהרגו כדי שנוכל לחיות את רגעי השמחה האלו. אנו קוטפים את פירות ההקרבה שלהם, היום". הניה פנה ליתר האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל והבטיח כי 11 אלף האסירים ישוחררו: "אנחנו עם שלא שוכח את אסיריו. ממשלתי לא תוותר על החופש שלכם. גם הכוחות החמושים שלנו לא יוותרו עליכם.

בהמשך היום מתכוון חמאס לקיים חגיגות ענק ברצועת עזה בעקבות הגעתן של 19 האסירות הפלסטיניות, ששוחררו בתמורה לקבלת הקלטת, שבה נראה החייל החטוף גלעד שליט כשהוא חי ובריא. מאות בני משפחה ואזרחים פלסטינים קיבלו את פני 18 האסירות שהועברו לגדה דרך מחסום ביתוניא ובמקביל עשרות בני אדם קיבלו את האסירה פאטמה אל-זק, שעברה לרצועת עזה דרך מעבר ארז.

אסירה פלסטינאית מנופפת לשלום ביום שחרורה. רויטרס
אסירה פלסטינאית מנופפת לשלום ביום שחרורה/רויטרס

הרשות הפלסטינית התלבטה אם לקיים חגיגות לרגל שחרור האסירות, זאת משום שחמאס הביא לשחרורן. בסופו של דבר הוחלט לקיים חגיגות מאופקות, במסגרתן ייפגש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם האסירות המשוחררות במוקטאעה שברמאללה. לפני הפגישה צפוי להיערך טקס ליד חלקת הקבר של יו"ר הרשות הפלסטינית המנוח יאסר ערפאת במוקטאעה. בניגוד לכך, בחמאס צפויים לקיים כאמור חגיגות-ענק ברצועה. ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה וראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל צפויים לשאת נאומים בהמשך היום לרגל השחרור.

בין מאות מקבלי הפנים במעבר ביתוניא בלטו גם שר האסירים הפלסטיני עיסא קראקע ומשלחת ממשרדו. בדברים שנשא במקום אמר קראקע: "אנו שמחים על שחרור האסירות ומקווים להשלים את השמחה בכך שנשחרר את כל האסירים מבתי הכלא בישראל, בעיקר את האסירים הזקנים, החולים, האסירות והקטינים".

האסירות הפלסטיניות התקבלו בחיבוקים ובנשיקות מצד בני משפחה וחברים. האזרחים במקום נשאו את דגלי פלסטין ואת דגלי הארגונים הפלסטינים. בראיונות לכלי התקשורת הערבים הביעו האסירות תקווה כי כל האסירים הפלסטינים ישוחררו מהכלא במסגרת עסקה כוללת בין חמאס לישראל.

עדכון ראשון: 12:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully