וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסאווי: "זכות העם למחות על השקרים"

ניר יהב וטלי גולדשטין

21.6.2009 / 21:40

מנהיג המחאה האירנית מיר חוסיין מוסאווי פרסם הצהרה באתרו, בה ביקש מהמפגינים להישאר רגועים. "המדינה מתאבלת על מתיה"

תמונות גולשים

(סרטון שצולם בטלפון סלולרי על ידי מפגינים באירן)

מיר חוסיין מוסאווי, המועמד הרפורמיסטי שהפסיד בבחירות לנשיא מחמוד אחמדינג'ד, אמר היום (ראשון) כי המחאה נגד זיופים בבחירות הינה זכות העם. "המחאה נגד השקרים וההונאה היא זכותכם", נכתב באתר האינטרנט של מוסאווי. "היום, המדינה מתאבלת על אלו שנהרגו במהומות, אך אני קורא לכולכם להישאר רגועים. המשיכו להפגין איפוק בהפגנות", תוכן ההצהרה. מוסאווי גם גינה את המעצרים ההמוניים של תומכיו.

הפגנות מתנגדי המשטר באירן התחדשו היום בשעות הצהריים. כך עולה מדיווחים בלתי רשמיים במדינה. לפי מספר דיווחים שלא אושרו, כוחות הביטחון האירנים מתעמתים עם מפגינים במספר מוקדים בטהרן. סרטון שצולם בטלפון סלולרי והגיע לידי וואלה! חדשות מראה את מפקדת ה"בסיג'" – מיליציה עממית הכפופה למשמרות המהפכה באירן – עולה באש.

בסרטון אחר, שצולם אף הוא בטלפון סלולרי, נראים אלפי אזרחים אירנים משליכים אבנים על כוחות הביטחון. המפגינים מסתירים את פניהם בחולצותיהם, דבר המרמז על כך שהשוטרים האירנים ירו גז מדמיע לעברם. יחד עם זאת, לא ברור מהו היקפן של המחאות ומהו מספר הנפגעים בעימותים.

הממשל האירני ממשיך לחסום את דרכם של העיתונאים הזרים. מוקדם יותר החליטו השלטונות לגרש מהמדינה את כתב רשת ה-BBC בטהרן, ונתנו לו 24 שעות לעזוב את אירן, בטענה ש"פיברק חדשות ודיווחים, לא העביר את החדשות בניטרליות, תמך במפגינים ורמס את זכויות האומה האירנית". כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית "פארס". ואילו צו הסגירה למשרדי רשת אל-ערבייה הוארך היום "עד להודעה חדשה". בשבוע שעבר הורו השלטונות לרשת לסגור את משרדיה מבלי לפרט את הסיבות לכך. לפי הערכות, הרקע לכך הוא הסיקור האוהד שהעניקה הרשת, הממומנת על ידי ערב הסעודית, לתומכיו של המועמד הרפורמיסטי לנשיאות, מיר חוסיין מוסאווי.

בתו של נשיא אירן לשעבר, המנהיג הרפורמיסטי הבכיר האשמי רפסנג'אני, שוחררה לאחר שנעצרה הבוקר. לפי דיווח בכלי תקשורת ערבים, לאחר ששוחררה, נאסר על פאיזה רפסנג'אני להשתתף בהפגנות המחאה נגד המשטר באירן.

בתוך כך, אחד מאנשי הדת הבכירים באירן, האייתוללה חוסיין עלי מונטזרי, קרא להכריז על שלושה ימי אבל החל מיום רביעי לזכר המפגינים שנהרגו במהלך העימותים עם כוחות הביטחון באירן. בהודעה שפרסם מונטזרי, הנחשב לאחד ממתנגדי המשטר, כתב כי "אסור למנוע מהעם את רצונו".

לפניות לניר יהב: nir_Yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully