וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "מחוללי המהומות לא חלק מהעם"

טלי גולדשטין

18.6.2009 / 21:16

הנשיא התייחס לראשונה למחאה המתמשכת בטהרן. פרשנים: הוא מנותק מהמציאות ויש אפשרות שכוחו נחלש

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

"אלה שמחוללים מהומות ומציתים חפצים הם לא חלק מהעם האירני". כך אמר היום (חמישי) נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, בראיון טלוויזיוני. מדובר בהתייחסות פומבית ראשונה של אחמדינג'ד למחאה הגוברת ברחובות ארצו, נגד תוצאות הבחירות שזויפו לטענת המפגינים.

אחמדינג'ד מפחד?

אחמדינג'ד שב שלשום מרוסיה. התקשורת האירנית דיווחה כי הוא התקבל על ידי כמה מחברי ממשלתו, אך מאז לא נראו פניו, עד היום. הופעתו האחרונה של הנשיא האירני בציבור היתה ביום ראשון, כשערך מסיבת עיתונאים בלשכתו בטהרן, בה השווה את תומכי המעומד המפסיד מיר חוסיין מוסאווי לאוהדי כדורגל שהפסידו במשחק. לאחר מכן, נשא אחמדינג'ד נאום בפני עצרת תמיכה בו, אליה הגיעו רבבות בני אדם.

פרשנים ודיפלומטים אמרו לפני פרסום הראיון הקצר כי העובדה שאחמדינג'ד לא נראה בפומבי מזה שלושה ימים, במיוחד לנוכח ההפגנות הנמשכות והמשבר הפוליטי, מרמזות על כך שעמדתו נחלשת. לעצרות התמיכה בו מגיעים פחות ופחות אנשים לעומת העצרות המאורגנות על ידי תומכי מוסאווי, הגדלות מעצרת לעצרת

"אם הוא היה בטוח בעצמו, הוא היה מראה את עצמו", אמר ארשין עביד-מוחדאם מאוניברסיטת לונדון. "הגיוני היה שהוא יציג עצמו כנשיא כל האירנים. אך במקום זאת נראה שהוא מנותק מהמציאות. הדרך בה הוא מתנהל פוגעת בסמכותו", הוסיף.

בהגיעו לכנס הכלכלי, שנערך בעיר יקטרינבורג שברוסיה, הוצג אחמדינג'ד כ"נשיא הנבחר מחדש של אירן". על פי הפרסומים הרשמיים, אחמדינג'ד השיג 62.6% מכלל קולות הבוחרים בבחירות ב-12 ביוני, בעוד המועמד הרפורמיסט מוסאווי גרף 33.75% מהקולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully