וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מטהרן: "לא רוצים גרעין, רוצים דמוקרטיה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.6.2009 / 13:41

נ', סטודנט אירני בן 27, כתב לוואלה! חדשות: "אנו חיים בתוך בית כלא ענק. מעולם לא בחרנו בדיקטטור השקרן אחמדינג'ד. העולם חייב לעזור לנו"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"העם האירני רוצה דמוקרטיה וחירות. העם האירני רוצה אמת". כך כתב לוואלה! חדשות נ', סטודנט אירני בן 27 מטהרן, שמאז פורסמו תוצאות הבחירות במדינה אינו מוצא מנוח לנפשו. הוא וחבריו משוכנעים שתוצאות הבחירות זויפו, והפעם הם אינם מוכנים לוותר. בסדרת התכתבויות שניהל איתנו בימים האחרונים באמצעות האינטרנט, עולה תמונה של צעיר המייצג דור שלם וזועם, שמאס בהנהגה הדתית. נ' וחבריו אינם מפחדים להיאבק עד הסוף במשטר הדתי "השקרן", כלשונו. הוא מתחנן שהעולם יסייע לאירן, וחלומו הגדול הוא דמוקרטיה. חירות.

"אני והעם האירני רוצים דמוקרטיה אמיתית", כתב. "בעיקר אנחנו רוצים אמת. בחרנו במוסאווי וכתבנו את השם שלו בתוך הקלפי אבל הם כנראה קראו שם 'אחמדינג'ד', שהוא דיקטטור שקרן. אני והעם האירני מעולם לא בחרנו באדם השקרן הזה. כל האנשים רותחים מזעם. הם פשוט לא יודעים מה לעשות יותר. ב-15 ביוני הם הרגו שמונה אנשים בכיכר אזאדי, ובאותו יום הם תקפו כמה סטודנטים באוניברסיטאות".

"אנחנו רוצים דמוקרטיה אמיתית, כמו בארצות הברית או בארצות אחרות. אנחנו לא רוצים את הממשלה הזו. אין לנו חופש, אנחנו נמצאים בתוך בית כלא ענק: אין אפשרות לשלוח SMS, אין אפשרות להתקשר בטלפונים הניידים, האינטרנט איטי ביותר, הממשלה חוסמת את כל האתרים אבל אני מצאתי דרך לעקוף את החסימה בחלק מהמקרים. אני שונא את הממשלה הזו, ואני חושב שגם העם האירני שונא אותה. העם האירני בסך הכול רוצה חופש ודמוקרטיה".

אתה באמת חושב שיש לכם סיכוי לנצח ולסלק את אחמדינג'ד מהשלטון?

"אנחנו זקוקים לתמיכה של מדינות כגון ארצות הברית, מדינות אירופה ומדינות נוספות. הן צריכות לסייע לנו בכך שיחשפו בפני העולם מה קורה לעם שלנו. כוחות הביטחון מכים אותנו כדי להגן על המשטר. אני מקווה שאני ויתר תומכיו של מוסאווי נממש את הזכות שלנו ונקבל את קולותינו בחזרה מהממשלה הזו".

"תתפללו עבורנו"

אתה לא פוחד?

"ממש ממש לא. להיפך - אני שמח שהעם שלנו נחוש להשיב לעצמו את זכותו. אני שמח שהעם סופסוף התעורר. כעת אנחנו רק זקוקים לתמיכה של מדינות אחרות".

מה שונה באירן בימים אלו?

"בימים האחרונים אירן עברה תהליך של התפכחות בהשוואה לשנים שעברו. כולם סביבי מדברים רק על הבחירות ועל הממשלה השקרנית וכולנו רוצים להחליף את הממשלה הזו שנמצאת כבר 30 שנה (מאז תחילת המהפכה האיסלאמית – נ.י). אנחנו רוצים לכונן יחסים עם מדינות אחרות. אנחנו לא רוצים גרעין, אנחנו רוצים דמוקרטיה. אנשים באירן הופכים לעניים, סכומי כסף אדירים מהנפט מועברים לפלסטין וחיזבאללה. אנחנו בכלל לא תומכים בכך! הצעירים שלנו זקוקים לכסף הזה, המדינה שלנו זקוקה לכסף הזה. תעביר את המסר שלי לעולם! העולם חייב לעזור לנו!".

"בחרנו במוסאווי משום שזו בחירה בין רע לרע יותר. כולנו מקווים שמדובר בתהליך שיוביל בסופו של דבר לדמוקרטיה. אנחנו מאמינים שמוסאווי מסוגל לעשות זאת. יחד עם זאת, כשבחרנו במוחמד חאתמי (הנשיא המתון שנבחר ב-1997 – נ.י) היו לנו את אותן תקוות, אבל אין לנו ברירות אחרות. חשבנו שאם נבחר במוסאווי נזכה למעט יותר חירות משום שבמשך ארבע שנות שלטונו, אחמדינג'ד לא עשה דבר למען המדינה".

"אני יכול לומר בבטחה שיותר מ-75% מאזרחי אירן לא רוצים את אחמדינג'ד, לא רוצים את ממשלתו ולא רוצים אפילו את חמינאי (המנהיג העליון – נ.י). אני מקווה לעזוב את אירן ולראות דמוקרטיה וחופש מהם. רק תתפלל עבורנו".

ניתן לפנות לכתבנו לענייני ערבים - nir_yah@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully