וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד על הבחירות: "ההיגיון ניצח"

טלי גולדשטין

14.6.2009 / 14:33

הנשיא המנצח ערך מסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת עצרת בטהרן. לדבריו, "העם הוא שהחליט בעד מי להצביע ואיש לא יכול להכריח אותו"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, שניצח אתמול בבחירות לנשיאות, ערך היום (ראשון) מסיבת עיתונאים מיוחדת לפני תחילת עצרת ניצחון גדולה בבירה טהרן. בנאום, שיבח הנשיא את העם האירני על אחוז ההצבעה הגבוה בקלפיות, חזר והדגיש כי האומה האירנית לא תיכנע להתערבות של מדינות זרות בענייניה ורמז כי לא צפוי לחול שינוי בעמדתו כלפי סוגיית הגרעין.

"הבחירות הנהדרות ביותר נערכו באירן ביום שישי. העם הוא שהחליט בעד מי להצביע ואיש אינו יכול להכריח את העם להצביע בעבור אדם מסוים. למעשה, ההצבעה תלויה ברצון העם. בחודשים האחרונים, היינו עדים למודעות הגבוהה של התושבים האירנים. כל אזרח במדינה הזו רואה בזכות ההצבעה כשייכת אך ורק לו. זוהי חובה חברתית ולאומית בבחירות נוכחנו לשיעור נוכחות גבוה, להתחזקות העוצמה הלאומית ולהתחזקות התקווה לקראת העתיד", אמר הנשיא.

"שורש הבעיות בעולם נטוע בהיעלמות המוסר. השלטון תלוי באתיקה ומוסר, אחרי 30 שנים, העם בחר להגיע לקלפיות ולהוכיח את המוסריות שלו. העם האירני נאמן לערכים הומניטאריים ואלוהיים. העם האירני חכם, עצמאי, פועל לפי ערכים מוסריים ותומך בצדק והגינות. שונא שקרים ואגרסיביות. העם האירני צנוע, הוא מעולם לא התערב בזכויות של המדינות אחרות ומתנגד למעורבות של מדינות אחרות בענייניו. האומה האירנית חופשית ולא נתונה לאיומים. היא שונאת אי סדרים בתחומי הפוליטיקה והכלכלה. העם האירני תומך בפיתוח המדינה שלו ובפיתוח מדינות אחרות. אלו שרוצים לעצור את ההתקדמות של העם האירני, יתקלו בהתנגדות", הוסיף אחמדינג'ד.

"היום, כולנו צריכים להחזיק ידיים ולהקים מערכת הומניטרית בעולם. היום, כולם צריכים למלא את תפקידם ולהשתתף בניהול המערכת הגלובלית. מערכת זו תתקיים רק באמצעות שיתוף פעולה של כולם, של כל המדינות. האומה האירנית היא מודל לשלטון דתי פופולרי על בסיס ערכים הומניטריים וחברתיים. מדינות אחרות יכולות להשתמש במודל זה וללמוד ממנו. היום אני רואה שקיימים גורמים שלא למדו לקח מהעבר. ממשלות מסוימות הטוענות לגבינו טענות שונות. איננו דוחים את הטענות, אך הן מוטעות. אנו מצפים מהמדינות לזנוח את התעמולה, אני ממליץ להן לעבור שינוי. אי אפשר לנהל את העולם בצורה כזו. האומה האירנית רוצה לתרום לביטחון ולשלום העולמי על בסיס כבוד, צדק וטוהר. האומה האירנית לא תכיר בגישה פוליטית המבוססת על איום.

הבחירות באירן, בה הצביעו 85%, היו בחירות אפיות. הבחירות הוכיחו כי האומה נחושה יותר ובעלת אמונה חזקה יותר לציית למנהיגים הדתיים וגם לאידיאלים העילאיים של המהפכה. האומה האירנית הוכיחה כי היא מצייתת להגיון, דיאלוג וכמובן, לא תכריח אחרים לבצע החלטות לגבי גורלם", דברי הנשיא מחמוד אחמדינג'ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully