וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "מקבלים את תוצאות הבחירות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.6.2009 / 20:40

מזכ"ל חיזבאללה בנאום ראשון לאחר הבחירות, בהן נחל ארגונו תבוסה: "הוכח כי הנשק של חיזבאללה לא נועד לכפות מציאות פוליטית"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם הערב (שני) לראשונה מאז פורסמו תוצאות הבחירות בלבנון, בהן נחל ארגונו תבוסה. בנאום טלוויזיוני אמר נסראללה: "אנחנו מקבלים את תוצאות הבחירות ברוח ספורטיבית ודמוקרטית". לדברי נסראללה, ארגונו מקבל את תוצאות הבחירות למרות "התערבות חיצונית ברורה וגלויה" ולמרות הסתה וקניית קולות. הוא ציין כי מערכת הבחירות התנהלה בשקט וללא עימותים לכל אורכה.

"במהלך הבחירות האלה נאמרו מספר שקרים", טען נסראללה ופירט: "הראשון הוא שהנשק של חיזבאללה ישפיע על מערכת הבחירות. השקר השני הוא שנדחה את תוצאות הבחירות במקרה שנפסיד. בימים האחרונים הוכח כי הנשק של חיזבאללה אינו נועד כדי לכפות מציאות פוליטית כלשהי".

"השקענו מאמצים להשיג רוב בפרלמנט על מנת להוביל רפורמות ולא כדי לשלוט", אמר נסראללה אך ציין כי ארגונו נחוש להוביל רפורמות מהאופוזיציה. מזכ"ל חיזבאללה קרא ליתר המנהיגים באופוזיציה "לחדש את הבטחתם לעם הלבנוני לשרת אותו ולבצע רפורמות למענו".

בהתייחסו לעתיד הדרך של חיזבאללה אמר נסראללה: "אזרחי לבנון העבירו לעולם מסר לפיו אופציית ההתנגדות הינה אופציה עממית, בעיקר באזורים שעדיין נתונים לאיום ולסכנה. אם ברצוננו לעסוק בנושא ההתנגדות, יש לדון בו על שולחן הדיונים תוך התחשבות בבחירת האנשים".

בצהרים פורסמו תוצאות הבחירות הרשמיות לפיהן המחנה האנטי-סורי בראשות סעד חרירי השיג 71 צירים בפרלמנט הלבנוני ואילו המחנה הפרו-סורי שנתמך על ידי חיזבאללה ובני בריתו זכה ב-57 צירים בלבד.

"הבחירות הן רק תחנה בדרך ליעד"

נסראללה הודה לציבור מצביעי חיזבאללה ואמר כי למרות חשיבותן, "הבחירות לפרלמנט אינן אלא תחנה שדרכה נגיע ליעידנו המכובדים. בכוונתנו להיפגש עם יתר הארגונים שנכללים באופוזיציה כדי לגבש עמדה בנוגע לזהות יושב ראש הפרלמנט ובנוגע לגיבוש הממשלה החדשה". הוא רמז כי ארגונו אינו תומך בעימותים אלימים עם יתר התנועות והמפלגות בלבנון: "מהרגע הראשון אמרנו שהליכה לקלפיות היא הדרך היחידה לפתור את כל הבעיות הפנימיות בלבנון".

בהודעה שפרסם מוקדם יותר חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה, מוחמד רעד, הוא דרש ממפלגות המחנה האנטי-סורי למלא אחר מספר עקרונות, כשהבולט ביניהם הוא אי פגיעה בזכותו של חיזבאללה להחזיק נשק. בנוסף דרש כי יינתנו ערבויות שלמפלגות האופוזיציה, לרבות חיזבאללה, תהיה זכות וטו בממשלה החדשה שתוקם.

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המקורב לארגון הודה הבוקר כי "חיזבאללה חטף תבוסה גדולה" וכתב כי המנצח הגדול של הבחירות, חרירי, צריך לצרף את הארגון לממשלת אחדות: "חיזבאללה נשאר באופוזיציה בעוד שמחנה '14 במרץ' (גוש הרוב האנטי-סורי בראשות חרירי – נ.י) עדיין מחזיק ברוב בפרלמנט. התגובות הראשונות מעידות על כך שהמדינה ניצבת בפני שתי אפשרויות: ממשלת אחדות עם עדיפות לרוב (של חרירי – נ.י) או הליכה להתנגשות שאף אחד לא יכול לצפות את תוצאותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully