וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים בקרני השתמשו בסוסי תופת

יהושע בריינר ורמי שני

8.6.2009 / 13:52

מחקירה ראשונית של צה"ל עולה, כי התקרית סמוך למעבר קרני היתה ניסיון לחטיפת חייל. צה"ל: "מנענו פיגוע רחב היקף"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

.

תחקיר ראשוני של האירוע הבוקר (שני) סמוך למעבר קרני חושף כי החמושים תכננו לפגוע בחיילים בעזרת סוסי תופת. עוד עולה מהתחקיר כי מטרת האירוע היתה ככל הנראה חטיפת חייל. החקירה העלתה כי מספר גדול של חמושים הגיעו עם משאיות שבתוכן שמונה סוסים עמוסים במטעני חבלה. החמושים החלו בהנחת מטענים לאורך גדר המערכת שכוח גולני זיהה אותם ופתח מירי מנשק קל. הכוח הסתייע בירי טנקים ומספר מסוקים של חיל האוויר.

באירוע נהרגו ארבעה מחבלים. לדברי גורמי ביטחון, פעולת הכוח מנעה פיגוע רחב היקף ומשולב שבמהלכו תכננו החמושים לחטוף חיילים. עוד טוענים בצה"ל כי מי שעומדים מאחורי האירוע הם פלג איסלם קיצוני ולא אחד מהארגונים הפלסטינים.

התקרית אירעה סמוך לשעה 6:30. אש נפתחה לעבר כוח צה"ל סמוך למעבר קרני. הכוח, שהיה מוכן עקב התרעות על ניסיון פיגוע באזור, זיהה קבוצה של עשרה חמושים, והשיב באש בסיוע של טנקים וכוחות שריון. אין נפגעים לצה"ל. תושבי היישובים באזור התבקשו להישאר בביתם במשך כל זמן התקרית. על פי דיווחים פלסטינים, ישנם לפחות ארבעה הרוגים בצד הפלסטיני.

גורמים בצה"ל סיפרו כי "הלחימה עברה לאורך הגדר ולניסיונות של הפלסטינים לפגוע בכוחות צה"ל ולהעביר את זירת הלחימה בשטח הפלסטיני לאיזור גדר המערכת. הם מניחים מטענים, אוספים מודיעין על הכוחות במטרה לפגע בכוחות במקום שזמן התגובה שם הוא קצר. בסך הכל החיילים פעלו היטב הבוקר, כשברור שהיה במקום מספר גדול של פלסטינים שכנראה תיכננו לבצע פיגוע במקום".

אתר השייך לחמאס דיווח כי חוליית החמושים מנתה עשרה בני אדם, חלקם רכבו על סוסים, וכי הם התעמתו עם חיילים ישראלים וניסו לחטוף את אחד מהחיילים. לדברי עדי ראייה, חיל האוויר הישראלי שיגר מספר טילים לעבר המקום והרג ארבעה חמושים פלסטינים.

מקורות פלסטינים דיווחו כי החולייה שאחראית על ניסיון הפיגוע שייכת לארגון "צבא האיסלאם" המזוהה עם ארגון אל-קאעדה ושפעיליה אף השתתפו בחטיפתו של החייל גלעד שליט ביוני 2006.

השתתף בהכנת הידיעה אופק עיני וניר יהב

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully