וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: החשוד בפיגועי מומביי ברשימת הטרור

טלי גולדשטין

11.12.2008 / 11:13

מועצת הביטחון של האו"ם כללה את ארבעת חברי המליציה "לשקר א-טייבה", החשודים בתכנון פיגועי מומביי, ברשימה השחורה

ארבעת המנהיגים של קבוצת המליציה הפקיסטנית "לשקר א-טייבה", החשודה בתכנון וביצוע פיגועי הטרור במומביי, נכללים עתה ברשימת הטרור של מועצת הביטחון של האו"ם. צעד זה מהווה הבעת תמיכה בהודו, שדרשה מפקיסטן להגביר את המאמצים לפעול נגד מחבלים הפועלים בשטחה. היחסים בין הודו לפקיסטן הידרדרו לאור מתקפת הטרור בחודש שעבר, בה נספו 171 בני אדם ומאות נפצעו.

לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, החלטת האו"ם לכלול את ארבעת החשודים ברשימה השחורה, משמעותה שחשבונות הבנק שלהם יוקפאו ויוטל עליהם, בין השאר, איסור לצאת מהמדינה. הסנקציות חלות גם על האדם החשוד בהיותו המוח המתכנן של הפיגועים – זכי א-רחמן לחבי ואת קרן הצדקה "ג'מאט-עוד-דאווה", הקשורה לארגון "לשקר-א-טייבה". בין המחבלים הנוספים ש"זכו" להיכנס לרשימה נמצא גם חפיז מוחמד סעיד, מייסד ארגון "לשקר-א-טייבה" וכיום ראש קרן הצדקה.

לפי משטרת מומביי, סעיד נפגש עם הטרוריסטים שביצעו את מתקפת הטרור לפני שיצאו לדרכם. האשמה מבוססת על עדות המחבל היחיד שנלכד בחיים.

החדשות על רשימת האו"ם התפרסמו בעוד הודו ממתינה לראות האם מוחמד אג'מל קסאב, המחבל שנלכד על ידי המשטרה, יופיע בבית המשפט בתום שבועיים של מעצר. ככל הנראה, שופט ייסע במיוחד לאתר הסודי בו הוא מוחזק על מנת להאריך את זמן החקירה העומד בפני רשויות הביטחון לפני שיוגש כתב אישום.

בתוך כך, פלניאפאן צ'ידמבראם, שר הפנים הטרי של הודו, הכריז על שינויים נרחבים בסוכנויות הביטחון והמודיעין במדינה. סוכנויות אלו ספגו ביקורת חריפה על רקע התנהלותם במהלך הפיגועים ולפני. בין האמצעים החדשים שייושמו: 20 בתי ספר חדשים ללוחמה בטרור ולאימונים. שר הפנים הקודם התפטר אחרי מתקפת הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully