וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בקהיר שוב מרגיז את המצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.11.2008 / 14:23

השגריר שלום כהן שוב עורר סערה במצרים, לאחר שביקש להקצות לשגרירות שטח כדי להקים תחנת דלק לעובדיו

משבר דיפלומטי עם מצרים בפתח? לפי דיווח בעיתון המצרי "אל-אוסבוע" עורר השגריר, שלום כהן, סערה לאחר שפנה למחוז המצרי אל-ג'יזה בבקשה להקצות לשגרירות שטח הסמוך לה על מנת להקים תחנת דלק עבור עובדי השגרירות. חברי המועצה זעמו על הבקשה ודרשו לדחותה. השגריר הישראלי הסביר בפנייתו כי אנשי השגרירות מתקשים למלא דלק בתחנות הרגילות ולכן הוא רוצה תחנת דלק פרטית.

חבר המועצה עדלי ראשד הייכל אמר כי הדרישות הישראליות עוברות כל גבול. "אנו כמצרים איננו כלל מקבלים את קיומה של הישות (הציונית – נ.י) הזו, לכן בלתי אפשרי שהיא תחזיק בקרקע מצרית. קרקעות המדינה מיועדות לבניית בתי ספר, בתי חולים ואי אפשר להעניקן לישות הזו".

העיתון דיווח כי לפני זמן מה פנה השגריר כהן אל מושל המחוז בבקשה לרצף את הרחוב שבו נמצאת השגרירות על חשבון ישראל, אולם המחוז דחה את הבקשה ורצף את הרחוב על חשבון המחוז. לפי העיתון, המחוז חשש מכך שהשגריר יפתח פתח להשתלטות על הרחוב, שתכלול מאוחר יותר אולי דרישות לסגור אותו מפעם לפעם.

מקרה אחר שעורר תגובות נסערות במצרים היה כשכהן ביקש להכליל את השפה העברית במסגרת לימודי השפות הזרות שנלמדות בבתי הספר במצרים בטענה כי כך נקבע גם בהסכמי קמפ דיוויד. מספר חברי פרלמנט כעסו על הבקשה הישראלית וחלקם אף טענו כי לשפה העברית אין שום מורשת ותרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully