וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרוואן ברגותי לא ישוחרר בעסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.7.2008 / 8:59

מקורות בקהיר מסרו לעיתון כוויתי, כי ברשימת האסירים שהציג חמאס לא עלה שמו של בכיר פתח. מצרים הבטיחה לפעול לשחרורו

ברגותי מחוץ לעסקת שליט? מקורות בכירים בקהיר מסרו לעיתון כוויתי כי במהלך המגעים בין חמאס למצרים הנערכים בקהיר בנוגע לעסקת חילופי השבויים בין חמאס לישראל, הציג חמאס רשימה של אסירים המיועדים לשחרור במסגרת העסקה ללא שמו של בכיר פתח מרוואן ברגותי וללא שמות של אסירים מארגון פתח.

לדברי המקורות בקהיר, אם הרגיעה בין ישראל לפלסטינים תישא פרי – מצרים תשקיע מאמצים נוספים לשחרור אסירי פתח מהכלא הישראלי. המקורות מסרו עוד כי מצרים הציעה לשחרר 600 אסירים לאחר שחרורו של שליט, בעוד שבחמאס מציעים לשחרר את ה-600 לפני שחרור שליט.

אתמול בצהריים הגיעה לקהיר משלחת חמאס מעזה בראשות בכיר חמאס מחמוד א-זהאר. בערב הגיעה משלחת חמאס מדמשק בראשותו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק. המשלחת צפויה להיפגש היום עם ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן ולדון עימו בעסקת שליט ובהסכם הרגיעה עם ישראל.

המקורות סיפרו כי דיוניה של המשלחת צפויים לארוך מספר ימים. "מצרים מציבה את המגעים בין חמאס לישראל בראש סדר העדיפויות שלה", מסרו. לדבריהם, הדיאלוג בין חמאס לפתח ייפתח לאחר גיבושה של עסקת שליט.

במקביל מדווח העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי ישראל מתעקשת לקשר בין פתיחת מעבר רפיח לבין עסקת שליט. לפי העיתון, ישראל הציעה לפתוח את מעבר רפיח לכיוון מצרים לאחר ששליט יועבר לקהיר. עוד נמסר כי ישראל הודיעה כי לאחר ששליט ישוב לישראל, היא תאפשר את פתיחתו המלאה של המעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully