וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית לפיד: ישיבות ללא לימודי ליבה לא יתוקצבו

במסגרת טיוטת חוק ההסדרים שפורסמה בערוץ 10, המוסדות החרדיים יידרשו ללמד לפחות 55% מלימודי הליבה כדי לזכות בתקצוב. כמו כן, סבסוד למעונות היום יינתן רק לזוגות עובדים

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

"חזון האדם העובד" של שר האוצר, יאיר לפיד, צפוי לבוא לידי ביטוי בסעיפי חוק ההסדרים: ערוץ 10 פרסם אמש (שלישי) את טיוטת החוק, שבראש סעיפיו הרבים, המתפרשים על פני 150 עמודים, הדרישה להפחית במחצית את המימון למוסדות חרדיים שאינם מוכרים על ידי המדינה ואינם מלמדים את לימודי הליבה. על פי טיוטת החוק, המוסדות שיהיו זכאים לסבסוד יחויבו ללמד לפחות 55% מלימודי הליבה ולהשתתף בבחינות המיצ"ב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סעיפים ברוח "חזון האדם העובד". לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

צעד נוסף שנכלל בטיוטת החוק הוא ביטול קצבת הנסיעה לעובדי המגזר הציבורי, והחלפתה בנסיעות בחינם בתחבורה הציבורית. כמו כן, שיטת סבסוד מעונות היום צפויה להשתנות, ובהתאם לכך יידרשו שני ההורים להשתלב במעגל העבודה, שלא כמו היום, כאשר מספיק שהורה אחד ישתלב במעגל העבודה, או לכל הפחות שיהיה רשום בלשכת האבטלה. כמו כן, גם הזכאות להנחה בארנונה צפויה להיות בכפוף להשתלבות במעגל העבודה.

עוד עולה מהטיוטה כי אחד מצעדי ההפרטה יתבטא בתעשייה הביטחונית. על פי ההצעה המתגבשת, 20% ממניות "רפאל" והתעשייה האווירית, ש-100% מהן מצויות בידי המדינה – יועברו לידי הציבור. כמו כן מספר תאגידי המים, כ-100 גופים, יצומצם ל-15 בלבד. עוד הוזכרו הקלות בייבוא חלקי חילוף לכלי רכב, שצפויות להשפיע באופן דרמטי על תעשיית המוסכים המורשים. כמו כן, החוק צפוי ליישם את המלצות הוועדה להוזלת המזון, כך שחלק מהמוצרים הבסיסיים יהיה בפיקוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ילדים חרדים, מאה שערים.. עומר מירון
המוסדות שיהיו זכאים לסבסוד יחויבו ללמד לפחות 55% מלימודי הליבה. ילדים בשכונת מאה שערים בירושלים/עומר מירון

שלשום הציג לפיד לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, את תכנית הקיצוצים לקראת התקציב הקרוב. "זה לא פשוט, צריך להיחלץ מגרעון של 35 מיליארד שקלים", אמר לפיד בישיבת סיעתו, "לא נסתתר מאחורי הגרעון אלא להיפך, נסתכל עליו כעל הזדמנות כי הוא מאפשר לנו, ומכריח אותנו, לשנות סדרי עדיפויות. מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה - לשים את האדם העובד במרכז העשייה שלנו".

לדברי לפיד, "אף ילד לא יישאר רעב כל עוד אנחנו פה, זו חובתנו. מי שיבחן את התקציב לפרטיו יגלה שזה תקציב של תקווה. נכון שיהיו בו קיצוצים והעלאות מסים, אבל זה דבר קצר מועד". שר האוצר הוסיף כי "בתוך שנתיים, כל ישראלי יחוש בשינוי, בתחושה שהוא חי במדינה הוגנת, שמתייחסת בחרדת קודש לכסף שלו".

בין הצעדים המוצעים על מנת להתמודד עם הגרעון בתקציב המדינה: קיצוץ של 18 מיליארד שקלים בתקציב והעלאת מסים בהיקף של חמישה מיליארד שקלים. כמו כן, מס ערך מוסף (מע"מ) יעלה באחוז.

חזון "האדם העובד" של שר האוצר

בדברים שנשא אתמול בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, התייחס לפיד לתכנית הקיצוצים שהציג השבוע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. "מה שאתם רואים, זה לא רק גזירות ומסים, ולא רק העברה של תקציבים מהביטחון לדיור, או מהישיבות לרווחה. מה שאתם רואים – וככל שיעבור הזמן זה יהיה ברור יותר ויותר – היא דרך. מה שאתם רואים, היא דרך נחושה, ברורה, שיש לה כיוון אחד ושיש לה מטרה אחת: לשים במרכז הכלכלה הישראלית את האדם העובד", אמר שר האוצר.

"האדם העובד במדינת ישראל אינו במרכז העשייה של הממשלה כבר לא מעט שנים, הוא רק משלם את כל החשבונות, זה לא אותו דבר", הסביר לפיד. "אם התשלום הממוצע שמקבלת מדינת ישראל על משאבי הטבע שלה הוא נמוך במיוחד – וכולכם יודעים שאני עד?ין עכשיו – אז מכרנו את האינטרסים של האדם העובד וצריך לשנות את זה. אם עשרות ומאות אלפי אנשים בריאים אינם עובדים וחיים מקצבאות שסידרו להם הסכמים פוליטיים לא מוסריים, אז מכרנו את האינטרסים של האדם העובד, וצריך לשנות את זה...אם מעון היום עולה לאמא עובדת אלף שקל יותר מאשר לאמא אחרת שאינה עובדת, אז מישהו מכר אותנו. אם הטבות בדיור ניתנות בהתאם לוותק שנות נישואים ומספר ילדים ומפלות לרעה את האוכלוסייה שמשרתת בצבא ועובדת, אז מכרנו את האינטרסים של האדם העובד ואנחנו הולכים לשנות את זה...כי שלטון שיכול להוריד מחירים ואינו עושה את זה, מוכר את האינטרסים של האדם העובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully