וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: עשרות ערבים תוקפים ילדים חרדים בהר הבית

ישראל פרטיג נקלע עם בנו בן השנה ללב המון פלסטיני שהחל לאיים עליהם, סמוך למסגד אל אקצא. "300 פלסטינים הקיפו אותנו מכל הכיוונים, השוטרים לא השתמשו באלימות". המהדורה

מערכת וואלה!

עשרות רעולי פנים התפרעו ביום ראשון ויידו אבנים באזור הר הבית בירושלים, עם פתיחת המקום למבקרים יהודים. ישראל פרטיג, שהגיע למקום יחד עם קבוצה של כ-30 אברכים עם 20 ילדים, תיעד את האירוע.

פרטיג, שהגיע להר הבית עם בנו בן השנה, סיפר כי השוטרים בכניסה אישרו קודם כל את כניסתם של הילדים, יחד עם ארבעה מבוגרים מלווים. כשהאברכים ביקשו לצרף עוד מלווים, טען פרטיג, השוטרים סירבו, והקבוצה נכנסה בליווי חמישה שוטרים שיצרו טבעת הגנה סביב הקבוצה.

עוד בוואלה! חדשות:
"תקופה קשה לפני שנים רבות": לימודי שואה בגני הילדים
צבא אוקראינה הסתער על סלוביאנסק והרג בדלנים רוסים
בכיר חמאס: שום נציג שלנו לא ישב בממשלת האחדות

מהומות בהר הבית, 20 באפריל 2014. פאנט
המתפללים החלו לקרוא "בדם נפדה את אל אקצא". המהומות בהר הבית, השבוע/פאנט

כשהקבוצה החלה להתקדם לכיוון מסגד אל אקצא, בכדי להגיע להר הבית, קבוצת נשים פלסטיניות החלה לצעוק לעברם ולהתקרב. הן נופפו בשקיות שהחזיקו בידן בצורה מאיימת, ובדיעבד אף הסתבר כי משכו בפאותיו של ילד בן חמש. פרטיג טען כי השוטרים היו אדישים ולא מספיק ערניים, וכי הקבוצה הייתה צריכה להעיר לשוטרים שיגוננו עליהם מפני הנשים.

עשרה שוטרים קראו לחבורה, עם הגיעה לרחבת אל אקצא, להמשיך להתקדם ולא לעצור, "כי זה אזור מועד לפורענות". בנוסף לשוטרים, המון אדם החל להתקרב לקבוצה ולקרוא "אללה אכבר" ו"בדם נפדה את אל אקצא". במהרה מצאו את עצמם ארבעת האברכים והילדים מוקפים בכ-300 פלסטינים מכל הכיוונים, לדבריו של פרטיג.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מהומות בהר הבית, 20 באפריל 2014. פאנט
"השוטרים לא עשו דבר". מבקרים בכניסה למתחם הר הבית/פאנט

השוטרים יצרו סביבם טבעת הגנה, אך לא הרחיקו את ההמון ולא השתמשו באמצעים העומדים לרשותם כמו גז מדמיע ואלות, טען פרטיג. במהלך ההתקהלות, היו ניסיונות לזרוק על הקבוצה כיסא ומקל, ורק בזכות ערנותם של האברכים, לטענתו, הניסיונות כשלו.

"ביקור קבוצות בהר הבית נמשך לאחר האירוע"

פרטיג הוסיף כי המבקרים היו אלה ששמו לב לכיסא ולמקל בידי הפלסטינים שהיו במקום, והיו צריכים להעיר לשוטרים כדי שימנעו זאת. "השוטרים חלמו ולא עשו דבר, הם לא השתמשו באלימות", אמר, "כל הזמן ניסו לפגוע בנו. זה היה כמעט לינץ'". לדברי פרטיג, הטבעת שיצרו השוטרים סביב החבורה לא עזרה, וכמה מתפרעים הצליחו לזרוק נעל על אחד האברכים ואף ניסו להכות ילד. לבסוף, בהוראת קצין, המבקרים לוו החוצה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך היום התקיימו ביקורים בהר הבית של קבוצות תיירים ויהודים. לעבר אחת הקבוצות ניגשו מתפללות ומתפללים מוסלמים והחלו בקריאות. כוח משטרה הגיע מיד למקום, הפריד בין הקבוצות וליווה את קבוצת המבקרים בצורה בטוחה עד יציאתם מההר. ביקור קבוצות נמשך בהר הבית לאחר האירוע".

עוד במהדורה:

האם הפיוס בין פתח לחמאס בעצם טוב ליהודים? ההכרזה על המהלך מכה גלים בישראל, הקבינט המדיני-ביטחוני שוקל את צעדיו בעקבותיו ובכנסת נשמעים קולות נגד המשך השיחות, אם המשא ומתן יתבצע מול ממשלת פתח-חמאס. אבל האם ישראל יכולה דווקא להרוויח ממשלה פלסטינית מאוחדת?

טירוף הפיינל פור: אחרי שמכבי תל אביב הפתיעה והעפילה אתמול לפיינל פור האירופי, האם יכול להיות ש"בטעות" היא תזכה גם בגביע? ולמה חלק מהאוהדים מתוסכלים? מתוך המהדורה

ת'כלס באולפן: הפרסומות הפארודיות שלהם, "סעמקום" ו"אנאל-בי", הפכו ללהיט ויראלי, אז הבאנו את חבורת "ת'כלס" לראיון בכורה משותף באולפן וואלה. צפו בסרטונים הקורעים ובראיון עם היוצרים. מתוך המהדורה

אנשי השבוע: המהדורה מעניקה את התואר לחברי ה"בית היהודי" שכמנהג הפוליטיקאים לא ויתרו על חגיגות המימונה והגיעו לבלוס מופלטות, אבל לא הצליחו להסתיר את המגה-אשכנזיות שלהם. ממליצים בזאת לנפתלי בנט וחבורתו להמשיך לאכול את הרגל הקרושה לבד בחושך.

תחזית: מחר שישי, חם מהרגיל, אבל לקראת הצהריים ירידה ניכרת בטמפרטורות עם רוחות חזקות. בשבת מעונן חלקית עם ירידה נוספת בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully