וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הבטיח בנאום הניצחון: "הטוב עוד לפנינו"

בעקבות הניצחון, נאם נשיא ארה"ב במטה הקמפיין בשיקגו, ופנה לאומה: "החיבור שלנו הופך אותנו למדינה המשפיעה בעולם". כמו כן, התחייב: "אחזור לבית הלבן נחוש מתמיד"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר שגבר על יריבו הן בספירת האלקטורים והן בספירת הקולות הארצית, נשא הבוקר (רביעי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נאום ניצחון במטהו בשיקגו, אילנוי. "הלילה, יותר מ-200 שנים לאחר שקולוניה הרוויחה את הזכות לקבוע את גורלה, המשימה לקבוע את איחודנו הושלמה", פתח אובמה את נאומו. "היא נעה קדימה בגללכם. אישרתם את הרוח שגברה על מלחמות, האמונה שכל אחד מאתנו יגשים את חלומו, אנחנו משפחה אמריקנית".

ארה"ב בוחרת 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

"הלילה, בבחירות האלה, אתם - העם האמריקני, הזכרתם כי המסע היה ארוך וקשה. לחמנו את דרכנו חזרה ואנחנו יודעים בלבנו שעבור ארצות הברית, הטוב עוד לפנינו", הבטיח הנשיא, וביקש להודות לכל הבוחרים: "אני רוצה להודות לכל מי שהשתתף בחירות, בין אם הצבעתם בפעם הראשונה, בין אם החזקתם שלט של אובמה או של רומני. אתם עשיתם את ההבדל".

נאום ברק אובמה לאחר ניצחונו. רויטרס
"מאמינים באמריקה נדיבה, סובלנית". אובמה לאחר הניצחון, הבוקר/רויטרס

אובמה סיפר כי שוחח עם רומני וברך אותו על הקמפיין שניהל. "נלחמנו בקרב הזה רק משום שאנחנו אוהבים את המדינה כל כך. אנו מריעים למסורת של משפחת רומני", ציין הנשיא. "בשבועות הקרובים נדבר על איך לעבוד ביחד כדי להצעיד את המדינה קדימה".

"לא נשכח לעולם שאנשים מסכנים את חייהם בזמן הזה עבור הזכות שלנו להתווכח על הנושאים שאנו מדברים עליהם", המשיך אובמה. "למרות כל ההבדלים, רובנו חולקים תקוות מסוימות עבור אמריקה. אנחנו רוצים את המורים הכי טובים, מדינה שדורשת עבודות טובות, אומה שלא מאוימת על ידי התחממות הגלובלית, מדינה בטוחה ומכובדת ונערצת ברחבי בעולם, שמוגנת על ידי הצבא החזק ביותר בעולם והחיילים הכי טובים. מדינה שנעה בביטחון. אנו מאמינים באמריקה נדיבה, סובלנית. זה העתיד שאנחנו חולקים, זה הכיוון שאליו אנחנו צריכים ללכת". לדבריו, הדרך לשם לא תהיה חלקה. "הכלכלה שלנו מתאוששת, עשור של מלחמה מסתיים, אם הרווחתי את כולכם או לא, הקשבתי לכם, למדתי מכם והפכתם אותי לנשיא טוב יותר ואני אחזור לבית הלבן נחוש מתמיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אובמה הודה לסגנו, ג'ו ביידן, ולצוות הקמפיין שלו. כמו כן, הוא ביקש להודות לרעייתו, מישל, ולשתי בנותיו. "לא הייתי האדם שאני היום בלי האישה שהסכימה להינשא לי לפני 20 שנה. מישל – אף פעם לא אהבתי אותך יותר, אף פעם לא הייתי גאה יותר לראות את ארצות ברית מתאהבת בך", אמר. "סשה ומליה, אתן גדלות להיות שתי נשים צעירות יפות וחכמות כמו אמכן, ואני כל כך גאה בכן, אבל אומר שכרגע – כלב אחד מספיק לנו".

"הלילה הצבעתם לפעולה, לא לפוליטיקה. ביקשתם להתמקד בעבודה שלכם, לא שלנו. העבודה שלכם לא נגמרה. תפקיד האזרח לא נגמר בהצבעה. למדינה הזו יש יותר עושר מכל אומה, זה לא מה שהופך אותנו לעשירים. יש צבא חזק, אבל זה לא מה שהופך אותנו לחזקים. החיבור שלנו הופך אותנו למדינה המשפיעה בעולם. החירות שכל כך הרבה אמריקאים נלחמה עבורה שבאה עם חובות, זה מה שהופך את אמריקה לגדולה", הדגיש.

ברק אובמה בעצרת הניצחון שלו בשיקגו. אילינוי, 7 בנובמבר 2012. Chip Somodevilla, GettyImages
"החירות שכל כך הרבה אמריקאים נלחמה עבורה שבאה עם חובות, זה מה שהופך את אמריקה לגדולה", אובמה, הבוקר/GettyImages, Chip Somodevilla

"ראיתי את רוח העובדים האמריקאית. בעובדים שאיבדו עבודתם, בחיילים שהתגייסו מחדש אחרי שנפצעו, ראיתי את זה בחופי ניו ג'רזי וניו יורק שמנהיגים הניחו בצד את ההבדלים ביניהם כדי לשקם את הנזקים של סופת נוראית", ציין בהתייחסו לסופת ההוריקן "סנדי", שהכתה את החוף המזרחי של ארצות הברית בשבוע שעבר. "ראיתי זאת באוהיו, כשאב סיפר סיפור של בתו בת השמונה שמאבקה בלוקמיה עלה למשפחה הכול. לולא הרפורמה בבריאות הם לא היו מצליחים לשרוד. ידענו שהיחידה הקטנה הזו יכלה להיות שלנו, כל אמריקאי רוצה שהעתיד שלה יהיה בהיר כמו של כולם. זה מי שאנחנו, זוהי הסיבה שנבחרתי להוביל אתכם כנשיא".

"נזכיר לעולם שאנחנו גרים באומה הגדולה ביותר בעולם"

אובמה הסביר כי למרות כל התסכולים מוושינגטון, אף פעם לא הייתה לו יותר תקווה לעתיד. "משהו טוב יותר מחכה לנו כל עוד יש לנו את האומץ להמשיך לעבוד ולהילחם. אם אתה מוכן לעבוד קשה, לא משנה מי אתה, אם אתה שחור, לבן, היספני, אסייתי, צעיר, מבוגר, עני, עשיר, גאה, אתה יכול לגרום לאמריקה להיות גאה", אמר. "אנחנו גדולים יותר מסכום השאיפות האינדיווידואליות שלנו. ביחד נמשיך את מסענו קדימה ונזכיר לעולם שאנחנו גרים באומה הגדולה ביותר בעולם. תודה לך אמריקה, אלוהים יברך אתכם, אלוהים יברך את ארצות הברית".

אחרי שנה שלמה של קמפיין יקר ומאומץ, אובמה הצליח הלילה להיבחר לכהונה נוספת. לפי מדגמי הבחירות, אובמה צפוי לקבל 303 אלקטורים - יותר מ-270 הדרושים לניצחון, ואילו רומני צפוי לקבל 206 אלקטורים בלבד. אובמה גם מוביל בספירה הארצית של הקולות: בעוד רומני זכה ל-49% מהקולות, אובמה זכה ל-50%, עם למעלה ממיליון קולות יותר מיריבו.

לפי המדגמים שפורסמו קצת אחרי השעה 06:00 (שעון ישראל), אובמה ניצח במדינת אוהיו, החשובה שמבין המדינות המתנדנדות, בפער של כ-90 אלף מצביעים. בקרב האיתנים על 29 האלקטורים של פלורידה, מוביל אובמה בפער של כ-70 אלף קולות על רומני. מדגם נוסף העניק לו את המדינות נוואדה, ויסקונין, איווה, פנסילבניה וניו המפשייר - שאת כולן רומני ניסה לכבוש מידיו. למעשה, מיט רומני הצליח לזכות רק במדינת מפתח אחת - קרולינה הצפונית, שם זכה ב-51% ובפער של כמאה אלף מצביעים על פני יריבו אובמה.

נאום ברק אובמה לאחר ניצחונו. רויטרס
נאום ברק אובמה לאחר ניצחונו/רויטרס
נאום אובמה. רויטרס
נאום אובמה/רויטרס
חגיגות במטה אובמה בשיקגו לאחר ההודעה כי נבחר בבחירות בארה"ב, נובמבר 2012. רויטרס
חגיגות במטה אובמה בשיקגו לאחר ההודעה כי נבחר בבחירות בארה"ב, נובמבר 2012/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה שפרסם אובמה מיד עם ההכרזה על היבחרו בשף הפייסבוק הרשמי שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully