וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "ביקור חולים" שובתים: לא מבצעים ניתוחים

5.11.2012 / 13:00

משכורותיהם של עובדי בית החולים בירושלים נכנסה באופן חלקי בלבד מאז חודש ספטמבר וכך גם הפרשי הפנסיה. העובדים כואבים אך נאלצים לדאוג לעצמם: "נעזרים במשפחה המורחבת"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

עובדי בית החולים "ביקור חולים" בירושלים מחריפים את צעדיהם בעקבות קבלה חלקית של שכרם והפרשי פנסיה מחודש ספטמבר. אמש (ראשון) עזבו 550 מעובדי בית החולים את משמרתם וגרמו לסגירה כמעט מוחלטת של מחלקת היולדות והמיון. הבוקר הפגינו עשרות עובדים מול בית החולים, שנשאו שלטים "כאן שביתה" ודרשו את התערבותו של שר הבריאות וראש הממשלה בנימין נתניהו.

שביתת עובדי בית החולים ביקור חולים בירושלים, נובמבר 2012. עומר מירון
בית החולים, הבוקר/עומר מירון

במהלך היום עשרות מהעובדים שוהים בחצר בית החולים לאחר שביום שלישי האחרון סגר משרד הבריאות את חדר המיון של בית החולים והתפוסה במחלקות ירדה לשיעור של 20% בלבד. ביום ראשון שעבר העובדים החלו בצעדים כנגד ההנהלה ועברו למתכונת שבת. אמש, לאחר שלא נענו, החריפו, כאמור, את צעדיהם ופתחו בשביתה במהלכה לא קיבלו חולים חדשים ולא העניקו טיפול למעט במקרים דחופים. בשל כך ניתוחים לא מתבצעים ויולדות לא מגיעות לבית החולים לאחר שהעובדים סגרו גם את חדרי הלידה.

בתוך כך, משרד הבריאות פנה לבית דין לעבודה בדרישה להוציא לעובדים צווי ריתוק ואחר הצהריים צפוי להתנהל דיון בבקשת הנהלת ביקור חולים למתן צווי מניעה לעובדים בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"אין לי כסף לתת לבני החייל"

"במשך שנים לקחו המנהלים את הפנסיות שלנו והעבירו אותן לצרכים אחרים. פשוט גנבו אותנו", אמר אמיר, אח בבית החולים לוואלה! חדשות. "בחודש ספטמבר שולמו רק 70% ממשכורותינו ולא הופרשו כספי הפנסיה והקרנות. המצב הזה תקף גם לרופאים ושאר הצוותים הרפואיים", הוסיף. בין האנשים שלא קיבלו את שכרם גם עובדי ניקיון המקבלים שכר מינימום. שמעון, מנקה בבית החולים, סיפר כי "אנחנו לא יודעים מאיפה נביא את הכסף לקניית האוכל שלנו ובשביל תרופות".

מרים נחמני, בת 60, שעובדת ככוח עזר במחלקת נשים ויולדות ומשתכרת שכר של 5,800 שקלים אחרי 30 שנים בעבודה סיפרה כי "בכל מצב, חגים או יום כיפור, אנחנו עוזבים משפחות ובאים לעבודה, עכשיו אין משכורת והבנק כבר התקשר, הפקידה שאלה 'גברת נחמני מה קרה?'".גם סיגל מזרחי, בת 42, נשואה ואם לשלושה, אחות אחראית במחלקת ילדים סיפרה כי "המחלקה סגורה מאז יום שיש האחרון. סגרנו ובכינו כל הצוות. חולים פשוט הפסיקו להגיע מאז שנסגר חדר המיון. אין משכורת אז אנחנו נדרשים לעזרת המשפחה המורחבת אחרת לא נשרוד, לדברים מינימליים כמו תשלום חשמל או תשלום לדלק כדי להגיע לעבודה או הבן החייל שלי שחוזר הביתה מחופשה בצבא ואין לי כסף לתת לו. זה טירוף מוחלט".

שביתת עובדי בית החולים ביקור חולים בירושלים, נובמבר 2012. עומר מירון
שביתת עובדי בית החולים ביקור חולים בירושלים, נובמבר 2012/עומר מירון

יו"ר ועד העובדים, רוני עמרם, אמרה לעובדים כי "הדיון יכול להסתיים לפני שהתחיל אם המדינה תייצר פתרון ביניים ותעביר שני מיליון שקלים לתשלום שכר העובדים. מאות משפחות מגיעות לפת לחם, מדובר בבושה וחרפה למדינת ישראל, איפה שר הבריאות בנימין נתניהו שעסוק בקומבינות פוליטיות?". ד"ר אפי הלפרין, יו"ר ועד הרופאים בביקור חולים ומנהל היחידה למחלות זיהומיות הוסיף כי "אנחנו מגיעים לעבודה כרגיל אבל נאלצים להסתובב בחוסר מעש, זאת תחושה נוראית, אני רופא מומחה שהתמחה בישראל ובארצות הברית, יכולתי לעבוד בכל מקום אבל בחרתי להישאר כאן כדי לרפא חולים, כי אני מאמין במדינה הזאת ובשליחות הרפואית שלי. כשאני לא מרפא חולים יש תחושת בזבוז אדירה".

מהנהלת בית החולים ביקור חולים נמסר בתגובה כי "במהלך התקופה האחרונה, בישיבות שהתקיימו בין הוועד המנהל לנציגות ועדי עובדי בית החולים, הובהר להם כי חייבים להתחיל מידית במשא ומתן על תוכנית הבראה מוסכמת הכוללת למרבה הצער גם קיצוצים. תגובת הוועדים הייתה חד משמעית ושללה כל אפשרות של משא ומתן בנושא הקיצוצים. לאור ההתרחשויות האחרונות והודעת הנטישה מצד עובדי בית החולים פנתה ההנהלה לבית דין לעבודה לבקשת הוצאת צווי מניעה זאת בשל העובדה כי הדבר מהווה סכנה ממשית לבריאותם של המטופלים. במקביל - מחר מתועדת להתקיים פגישה עם נציגות הר"י. חשוב לציין כי ההנהלה פועלת תוך עדכון שוטף ובכפוף להנחיות משרד הבריאות בנושא. ההנהלה ערה למצוקת העובדים ולכאבם המוצדק, ותמשיך לעשות כל שביכולתה על מנת לדאוג לפתרון מהיר למשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully