וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הצביע בקלפי בשיקגו: "לא מגלה במי בחרתי"

אחרי הגברת הראשונה, גם אובמה הצביע בבחירות המוקדמות לנשיאות ארצות הברית, בניסיון לעודד את תומכיו לחקותו. עד כה כבר הצביעו בבחירות כ-8 מיליון אזרחי ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נחת הערב בשיקגו והצביע בבחירות לנשיאות ארה"ב. בכך, הפך אובמה לנשיא הראשון בתולדות המדינה שהצביע בבחירות המוקדמות לנשיאות – בניסיון לעודד הצבעה מוקדמת בקרב מצביעיו. "אני שמח להיות שוב בבית", אמר אובמה, והתלוצץ: "אני לא מגלה למי הצבעתי".

אובמה הצטרף ל-8 מיליון אזרחים אמריקניים שכבר הצביעו בבחירות המוקדמות, שנמצאות בעיצומן ב-32 מדינות. הגברת הראשונה של ארה"ב, מישל אובמה, כבר הצביעה לבעלה בשבוע שעבר.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מצביע בבחירות מוקדמות בשיקגו, אוקטובר 2012. רויטרס
הנשיא הראשון שהצביע בבחירות המוקדמות. אובמה בקלפי/רויטרס

בבחירות הקודמות, המצביעים הרפובליקניים התמידו לרוב בהתייצבות בקלפיות ביום הבחירות, בעוד ההצבעה המוקדמת משמעותית יותר עבור הקולות הדמוקרטים. זו גם הסיבה שבתקופה האחרונה נאבקו המחנות על קיום הבחירות המוקדמות באוהיו – מדינה מתנדנדת, שמאז שנות ה-60' אף מועמד בהיסטוריית ארצות הברית לא הצליח להיכנס לבית הלבן מבלי להיבחר בה. למעשה, רומני נמצא ברגעים אלה באוהיו כחלק ממסע הבחירות שלו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה שפרסמה מישל אובמה בחשבון הטוויטר שלה לפני הצבעתה בדואר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, נוכח שורת סקרים שמצביעים על מירוץ צמוד במיוחד בין המועמדים ולעתים אף על יתרון ליריבו של אובמה, מיט רומני, פרסמה המפלגה הדמוקרטית קמפיין חדש לעידוד הצבעה. כותרת הקמפיין היא "537", מספר הקולות הזעום שהכריע את הכף בפלורידה בבחירות בשנת 2000. "זהו המספר שמבדיל בין מה שקרה לבין מה שיכול היה לקרות", נכתב במודעות הקמפיין, "תנו לקולכם להישמע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully