וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע מבצע פיגוע ירי במרכז יהודי בסיאטל

חבר מושבעים הרשיע את מבצע פיגוע היוריבמרכז יהודי בסיאטל לפני שלוש שנים במהלכו נהרגה אישה אחת וחמישה נפצעו, לאחר שדחו את טענתו לאי-שפיות

חבר מושבעים בסיאטל הרשיע היום (שלישי) את נאביד חאק, שהואשם בביצוע פיגוע במרכז יהודי בעיר. חאק, 34, עמד לדין באשמת רצח מדרגה ראשונה בפיגוע ירי מיולי 2006 במהלכו נהרגה אישה אחת וחמישה בני אדם נפצעו באופן קשה. הוא הורשע ברצח ובמספר ניסיונות לרצח וצפוי לרצות מאסר עולם.

נאביד חאק היורה מסיאטל. AP
התביעה הסכימה שחאק מעורער בנפשו אך טענה שהוא היה מודע למעשיו/AP

סגן התובע של מחוז קינג, דון רז הביע שביעות רצון מפסק הדין: "אנחנו מרוצים מכך שזה עשוי לסגור מעגל עבור הקורבנות".

זהו המשפט השני שנערך לחאק, לאחר שבשנה שעברה המושבעים לא הצליחו להחליט האם הוא היה לא-שפוי מבחינה משפטית. במהלך המשפט טענה התביעה שחאק הגיע למרכז של הפדרציה היהודית בסיאטל במטרה להרוג יהודים. סנגוריו של חאק טענו שיש לו היסטוריה ארוכה של מחלת נפש והוא לא היה שפוי בזמן ביצוע הפשע. לפיכך הם ביקשו מהמושבעים לזכותו מחמת אי-שפיות.

על פי העיתון סיאטל פוסט-אינטליג'נסר, העובדות על מעשיו של חאק נקבעו בתחילת המשפט, וכל שנותר למושבעים הוא להחליט האם הוא היה שפוי בעת ביצוע הרצח, והאם פעולותיו בוצעו בכוונה תחילה. במהלך חודשיים הם שמעו עדויות מחמשת הקורבנות שניצלו וצפו בצילומי וידאו של הדקות הראשונות של ההתקפה. על פי דיווחי משטרה, חאק פרץ למרכז כשהוא מצמיד אקדח לגבה של נערה בת 14. לאחר שנכנס הוא ירה בשישה עובדים של המרכז. אחת מהן, פאם וכטר נהרגה לאחר שחאק רדף אחריה לתוך חדר המדרגות וירה בראשה.

"לא יכולה להיות שום הגנה למקרה כזה אם מקורו במוח נטול מחלה. אבל הוא אינו כזה", טען הסנגור בבית המשפט
התביעה עצמה הכירה בעובדה שחאק היה מעורער בנפשו, אך בנאום הסיכום שלה, ניסתה התובעת ארין אהלרט לתאר את מצבו באור אחר. "הנה גבר שהיה לו את הפוטנציאל להצליח כגבר צעיר יותר. המחלה הנפשית בפירוש שמה אותו על מסלול אחר, אבל גם היה לו הרבה זעם", אמרה אהלרט. " החיים של מר חאק הלכו לכיוון שהוא לא רצה, אבל כאן היתה לו דרך שבה הוא יכול היה להשיג הצלחה, לקבל תשומת לב".

בסופו של דבר הסכימו המושבעים עם התביעה כי חאק היה מודע למעשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully