וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל שירה בפעיל שלום בריטי הורשע בהריגה

27.6.2005 / 14:29

סמל תייסיר אל היב מגדוד הסיור הבדואי ירה בטום הורנדאל לפני כשנתיים ברפיח. תחילה טען שירה בחמוש, אך במצ"ח גילו כי שיקר

חייל המשרת בגדוד הסיור הבדואי, שירה בפעיל השלום הבריטי טום הורנדאל, ברפיח הורשע היום בבית דין צבאי בהריגה. הורנדאל נורה ב-11 באפריל 2003, לטענת פלסטינים וזרים, הירי התבצע מעמדת צה"ל ברפיח, וזאת בלא שום התגרות מצדו של הורנדל, שנפצע אנושות ומת כעבור כשנה.

החייל, סמל תייסיר אל היב, הורשע בכל סעיפי האישום, בהם הריגה, מסירת ידיעות כוזבות, ושיבוש הליכי משפט. גזר הדין יינתן בחמישה ביולי.

השופטים, בראשות אלוף משנה ניר אבירם, פירטו בהכרעת הדין את הגרסאות השונות שמסר אל היב בחקירתו, אך ציינו כי העדיפו את מהימנותם של עדי התביעה ושל חייל נוסף שהיה בעמדה בזמן הירי, שאמר כי הנאשם שיכנע אותו למסור גרסה שקרית.

באולם נכח אביו של הורנדאל, שהגיע לפנות בוקר מבריטניה. אחיו, וויליאם, לא הורשה להיכנס לישראל מ"סיבות ביטחוניות".

בצה"ל הכחישו תחילה את טענות פעילי השמאל. בתחקיר למחרת התקרית, העיד החייל היורה, כי הבחין באדם חמוש באקדח היורה לעבר העמדה - ולכן ירה לעברו. חברו ליחידה, ששהה באותה עת במפלס התחתון של העמדה הצטרף לעדות. חקירת מצ"ח העלתה כעבור שמונה חודשים, שהשניים שיקרו וכי הירי נעשה כשהבריטי לא היה חמוש. החיילים הועמדו לדין. בית דין צבאי הטיל עונש של חמישה וחצי חודשי מאסר בפועל על החייל שהצטרף לעדות על הירי ושיקר בתחקיר מבצעי. כן נגזרו עליו ששה חודשי מאסר על תנאי לשנתיים והורדה לדרגת טוראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully