וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: תקנות פיטום האווזים אינן חוקיות

11.8.2003 / 10:42

ביטול התקנות ייכנס לתוקף במרץ 2005, כדי לאפשר למשרד החקלאות לערוך בהם שינויים; את העתירה שהתקבלה הגישו עמותות למען זכויות בעלי חיים

בג"ץ קבע הבוקר שתקנות משרד החקלאות, המאפשרות פיטום אווזים, אינן חוקיות. בגלי צה"ל דווח כי ביטול התקנות ייכנס לתוקף במרץ 2005, כדי לאפשר למשרד החקלאות לערוך בהם שינויים. בג"ץ קיבל את העתירה שהגישה עמותת "נח" לזכויות בעלי חיים, בטענה שהליך פיטום האווזים הוא אכזרי וממית בעלי חיים רבים בייסורים.

העתירה הוגשה לפני כשנה ע"י עו"ד אהוד פלג, ודני שרמן, בשם העמותות למען זכויות בעלי חיים ולוותה בתצלומי וידאו שצילמו פעילי אנונימוס במשקי פיטום אווזים ברחבי הארץ. לטענת העותרים הליך הפיטום הוא אחד התהליכים האכזריים ביותר במשק החקלאי. לדבריהם, מטרתו היא לגרום לאווז מחלה מטבולית קשה (ניוון שומני של הכבד).

כדי שכבד האווז יפתח מרקם שומני מפטמים את האווז בכמויות אדירות של מזון, המגיעות לשליש ממשקל גופו מדי יום. 3-5 פעמים ביום, משך כשלושה שבועות, תופסים את האווז בצווארו ומחדירים בכוח לקיבתו צינור מתכת, המחובר למכונת דחיסה. הצינור גורם פצעים ודלקות בוושט של האווז. משקל כבד של אווז מפוטם הוא פי 6-10 ממשקל כבד של אווז בריא. הכבד הענק, והנוטה להתבקע, לוחץ על הריאות ומקשה על האווז לנשום. רוב מערכות הגוף, כמו מערכת העיכול, ניזוקות. אחד מכל שמונה אווזים מת בטרם הבאתו לשחיטה.
רבים הצטרפו לדרישה לאסור על פיטום האווזים, בהם המשרד לאיכות הסביבה, חברי כנסת, וטרינרים (160 מהם חתמו על עצומה נגד הפיטום) ועוד. גם השפים ארז קומורובסקי ואייל שני הודיעו כי יחדלו להשתמש בכבד אווז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully