וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מודה: המעטנו בכוחו של דאעש בסוריה

נשיא ארה"ב הצהיר בריאיון ברשת CBS כי סוכניות המודיעין האמריקניות טעו בהערכותיהן והפריזו גם בכוחו של צבא עיראק להתמודד עם "המדינה האיסלאמית". "דאעש ניצל את הכאוס בסוריה"

נשיא ארה"ב ברק אובמה – הבית הלבן, ספטמבר 2014. GettyImages
"הצלחנו לרסק את אל-קאעדה, אז דאעש ירדו למחתרת". ברק אובמה/GettyImages

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודה היום (ראשון) בריאיון לרשת CBS כי סוכנויות המודיעין האמריקניות המעיטו בכוחו של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, שהפכה ל"מוקד עלייה לרגל" עבור פעילי טרור מרחבי העולם. כמו כן, המשיך אובמה, וושינגטון העריכה יתר על המידה את כוחו של צבא עיראק, שאותו אימנה וחימשה ארה"ב, ביכולתו וברצונו להתמודד עם הארגון, שכבש שטחים גדולים במדינה ובסוריה.

"למעשה, מה שקרה עם דאעש הוא שהיה לנו את אל-קאעדה בעיראק, שהיה ארגון מרושע, אבל שלוחמי המרינס שלנו הצליחו לרסק אותו בסיועם של שבטים סונים", הסביר אובמה. "הם ("המדינה האיסלאמית") ירדו למחתרת, אבל במהלך הכאוס של מלחמת האזרחים בסוריה, שם חלקים עצומים מהמדינה הפכו לשטח הפקר, הם יכלו לבסס את עצמם מחדש ולהתקדם תוך כדי ניצול האנרכיה".

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
לראשונה: הקואליציה התקיפה יעדי דאעש ליד טורקיה
אל-קאעדה נגד דאעש: "הצילו את ספינת הג'יהאד"
ארה"ב נלחמת במלוא הכוח נגד דאעש - בטוויטר

טנק של דאעש בסוריה. טוויטר, צילום מסך
"ביצע מערכה מוצלחת דרך הרשתות החברתיות"./צילום מסך, טוויטר

אובמה הוסיף כי "הארגון הצליח למשוך לוחמים זרים מרחבי העולם, מאירופה דרך ארה"ב עד אוסטרליה ולחלקים אחרים בעולם המוסלמי, שהאמינו בג'יהאד חסר ההיגיון שלהם, כך שסוריה הפכה ל'גראונד זירו' של אנשי ג'יהאד מכל רחבי העולם". הנשיא טען כי גיוס הלוחמים התאפשר הרבה בזכות "מערכה מוצלחת" שביצעו באמצעות הרשתות החברתיות.

כמו כן, הוא האשים את שרידי צבאו של רודן עיראק לשעבר סדאם חוסיין, שסולקו מהצבא החדש לאחר נפילת המשטר, על כך שסיפקו "יכולת צבאית מסורתית" לארגון הסוני הקיצוני. "זאת הסיבה מדוע חשוב שנבין כי חלק מהפתרון כאן חייב להיות צבאי", הסביר אובמה. "אנו חייבים להדוף אותם, לצמצם את השטח שלהם, לרדוף אחר מפקדיהם, כלי נשקם, לפגוע ביכולות הכספיות שלהם ולנסות ולעצור את זרם הלוחמים הזרים".

עם זאת, הדגיש אובמה כי שלום מתמשך באזור יובטח רק עם פתרון פוליטי. "דבר נוסף שעלינו לעשות הוא למצוא פתרונות פוליטיים למצב בעיראק ובסוריה במיוחד ובמזרח התיכון בכלליות, שבו השילוב בין סונים לשיעים הוא הסיבה העיקרית לעימות, שמתרחש בעולם כולו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מטוסי F-15 אמריקניים בשמי עיראק בדרך למטרות של המדינה האיסלאמית – ספטמבר 2014. משרד ההגנה, אתר רשמי
מטוס F-15 אמריקני בדרכו להפציץ מטרות של דאעש בעיראק, הבוקר/אתר רשמי, משרד ההגנה

בתוך כך, דיווח היום הארגון הסורי לזכויות אדם כי שלושה בתי זיקוק ניידים של דאעש הופצצו מהאוויר על ידי כוחות הקואליציה באזור א-רקה, במזרח סוריה ושנחשב למעוז הארגון. עם זאת, ראש הארגון היושב בלונדון, רמי עבד אל-רחים, טען כי לתקיפות בתי הזיקוק הניידים יש השפעה מועטה. "מה שהם קורים לו בתי זיקוק הוא לא מטרה אמתית ופגיעה בהם לא באמת מחלישה את דאעש, משום שיש להם ערך כספי מועט עבורם". הוא טען כי ההפצצות הובילו רק להאמרה מהירה במחירי הדלק באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully