וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין למשטרה: בדקו טענות על עבירות מין של שופט

היועץ המשפטי לממשלה הורה לבדוק את טענתה של פרקליטה לשעבר במחוז חיפה, לפיה שופט בבית המשפט המחוזי בעיר ניסה לנשקה בכוח. על המקרה חלה התיישנות, ולא תיתכן חקירה פלילית

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
על המקרה חלה התיישנות, ולכן לא תיתכן חקירה פלילית. וינשטיין/טלי מאייר

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה היום (ראשון) לראש אגף חקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, להתחיל בבדיקת טענתה של פרקליטה לשעבר במחוז חיפה, לפיה הוטרדה מינית לפני כמה שנים על ידי שופט בבית המשפט המחוזי בעיר. ניצב יצחקי הטיל על יחידה להב 433 לבצע את הבדיקה.

מוקדם יותר היום, העבירה לוינשטיין שרת המשפטים, ציפי לבני, תמליל של הפרקליטה לשעבר, שממנו עולה חשש שהשופט, המכהן בתפקידו גם כיום, ביצע בה עבירה. לטענת הפרקליטה, השופט ניסה לנשק אותה בכוח.

על המקרה חלה התיישנות ולכן בכל מקרה לא תיתכן חקירה פלילית. עם זאת, ייתכן שבדומה למקרה הנוגע לשר האנרגיה והמים סילבן שלום, שהתמודד על תפקיד נשיא המדינה, המטרה היא "למשוך" מתלוננות נוספות.

המקרה המדובר בא על רקע החלטתו של וינשטיין ביום חמישי לקבל את המלצת ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, וראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, לפתוח בחקירה פלילית נגד נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט יצחק כהן. כהן חשוד בביצוע בעבירות מין בבת משפחתו ובעורכת דין שעבדה עמו. ההחלטה התקבלה לאחר דיון שכונס באותו יום, ובו הוצגו הממצאים מבדיקת המשטרה בנוגע לחשדות נגד כהן.

ממשרד המשפטים נמסר כי בשל ההודעה על פתיחת חקירה, החליטו נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס ושרת המשפטים לבני להסיר את שמו של כהן מרשימת המועמדים לבית המשפט העליון. כהן עצמו הודיע בשבוע שעבר לגרוניס וללבני על הקדמת יציאתו לחופשה. לדבריו, היא תוכננה מראש עקב נישואי בתו המתוכננים לסוף החודש.

עוד בוואלה! חדשות:
האוצר יציג התקציב ל-2015: לא יועלו מסים, הגירעון יגדל
צה"ל על סרבני 8200: רק 10 שייכים למעגל העשייה
מכונית של חירשים הותקפה בצפון: "הייתי בטוחה שנמות"

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully