וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן הנרצחת התפרץ: "איך אבי שוחרר לאחר שאיים עליה?"

5.9.2014 / 11:47

מעצרו של שמואל דטיאשווילי, החשוד ברצח אשתו אביטל רוקח, הוארך ב-9 ימים. הבן נאור סיפר כי אחרי אירוע אלים בשבוע שעבר התחנן שיעשו משהו, אך האב שוחרר. "איך שופט משחרר אדם שקנה גרזן ואיים?"

צילום: ערוץ 2 עריכה: מתן חדד

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (שישי) בתשעה ימים את מעצרו של שמואל דטיאשווילי, החשוד כי רצח את אשתו בנפרד ואם שלושת ילדיו אביטל רוקח, אמש בשכונת נווה יעקב בירושלים. רוקח, בת 45, נמצאה אמש על ידי אחותה רותי כשהיא שוכבת בתוך שלולית דם ועל גופה סימני דקירה. היא פונתה על ידי צוות מגן דוד אדום לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה, אולם מותה נקבע שם כעבור זמן קצר. דקות אחרי הרצח תועד דטיאשווילי במצלמתו של אחד השכנים כשידיו מגואלות בדם.

עוד בוואלה! חדשות:
תינוק בן שנה וחצי נשכח ברכב באלעד; אביו נחקר
"יכול לקרות לכולן": מה גרם לנערה בריטית להתגייס לדאעש?
מחקר: אשכנזייה? הסיכון שלך לחלות בסרטן גבוה ממה שחשבת

שמואל דטיאשווילי החשוד ברצח אשתו אביטל רוקח בירושלים בדיון בהארכת מעצרו, ספטמבר 2014. נועם מושקוביץ
"הוא אמר לה שהוא יהרוג אותה, אותי ואת הבן הקטן שלהם". שמואל דטיאשווילי בבית המשפט, הבוקר/נועם מושקוביץ

בדיון הבוקר הביעו בני משפחתה של רוקח זעם על המשטרה ועל השופט ששחרר בשבוע שעבר את דטיאשווילי למעצר בית, לאחר שנעצר בחשד לתקיפה אחרי שאחד בחוזקה את ידה של רוקח במהלך ויכוח שהתגלע בין השניים. בית משפט השלום האריך אז את מעצרו ביממה, והוא שוחרר בתנאים מגבילים שכללו צו הרחקה ממנה למשך 90 יום.

נאור, אחד מילדיהם של דטיאשווילי ורוקח, סיפר כי בעקבות איומיו והפצרותיו של דטיאשווילי, הגיעה אמו בשבוע שעבר לביתו של בן זוגה לשעבר. "הוא קרא לה לבית ואמר לה שאם היא לא תגיע, הוא ייקח את אמא שלה ואחותה וכל מיני אנשים שקרובים לה", סיפר הבן. "היא הסכימה לבוא אליו ושאלה אותו, 'אם אני אמות, אתה תעזוב את כולם?' הוא אמר לה שכן. ואז הוא הראה לה שהוא קנה גרזן, מסקינטייפ לקשור את הידיים, סכין". אחרי שדטיאשווילי הצהיר על כוונותיו אלה לפגוע ברוקח, טלפן בנם למשטרה להתריע על כך ואף התייצב לצורך כך בתחנת משטרה.

"היינו בתחנה והתחננו שיעשו משהו", הוא סיפר הבוקר בדיון, והאשים: "איך יכול להיות ששופט משחרר בנאדם כזה?". לאחר מכן שחזר: "היינו במשטרה, שאלנו איך יכול להיות שמשחררים אותו. ניסיתי לדבר עם המשטרה, התקשרתי לכמה מוקדים. העבירו אותי מיד ליד. אף אחד לא עונה, אף אחד לא מדבר. התייחסו אליי באדישות ולא הצלחנו להבין אם היה דיון בעניין שלו או לא. במוצאי שבת, אחרי שהגענו לתחנת המשטרה ואמרו לנו שהוא משוחרר, מפקד התחנה אמר שזאת החלטה של שופט ושידיו כבולות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת הרצח של האישה על ידי בעלה בנווה יעקב – 4.9.2014. נועם מושקוביץ
"במשטרה העבירו אותי מיד ליד". זירת הרצח בנווה יעקב, אמש/נועם מושקוביץ

הבן תהה: "איך יכול להיות ששופט משחרר אדם כזה שקנה גרזן וסכינים ואיים ברצח? יש לו עבר פלילי והיה לו גם צו הרחקה בעבר שאותו הוא הפר". חן, אחותה של רוקח, הוסיפה: "הוא (דטיאשוילי) הראה לה סכינים וגרזן שהוא קנה. הוא אמר לה שהוא יהרוג אותה, אותי ואת הבן הקטן שלהם".

הבן נאור המשיך והסביר כי אמו סירבה ללכת למקלט לנשים מוכות מחוץ לירושלים, כפי שהציעה לה המשטרה, משום שחששה לאבד את מקום עבודתה. לדבריו, אמו ביקשה להתקבל במקלט בתוך העיר, אך אמרו לה כי אין כזה. "כל החיים הוא היה אלים כלפיה", סיפר על אביו, "הוא גם הורשע בעבר". הוא אדם אלים, פסיכופט ומשוגע". בנם של השניים סיפר כי ביום ראשון היה אמור להיות דיון בגט של בני הזוג לשעבר: "הייתי אמור להיות נוכח שם". על אמו אמר: "היא הייתה האדם הכי טוב שהכרתי".

גורמים במשטרה סיפרו כי מלבד האירוע האלים בשבוע שעבר, בעברו של דטיאשווילי אירוע אלים משנת 2004 שבגינו נשפט וריצה עונש של עבודות שירות. נוסף על כך, לפני כשנתיים החשוד גנב מהנרצחת טלפון סלולרי.

מחקירת דטיאשווילי עולה שכ-40 דקות לפני הרצח הוא נפגש עם בנו בחדר המדרגות, למרות צו הרחקה שהוטל עליו. השניים שוחחו בחדר המדרגות והחשוד ביקש מהבן את הטלפון הנייד שברשותו בכדי לשוחח עם אמו. בשיחה הוא דרש ממנה לרדת לחדר המדרגות ולהפגש עימו וזו סירבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרשויות צריכות לעשות בדק בית, הוא היה צריך להישאר מאחורי סורג ובריח". ידיו של דטיאשווילי מגואלות בדם, כפי שתועד אמש ליד הזירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר נעמת, גליה וולוך, אמרה היום: "הרשויות כולן צריכות לערוך בדק בית וחשבון נפש רציני, החל במערכת המשפט, אשר שחררה בתנאים 'מגבילים' מבלי להבטיח באמת את שלומה וביטחונה של האישה, וכלה ברשויות אכיפת החוק והרווחה, שידעו עד כמה הבעל מסוכן לה".

לדבריה, "אי אפשר לרחוץ בניקיון כפיים ולהסתתר מאחורי הטענה שהוצע לאישה ללכת למקלט לנשים מוכות והיא סירבה. זוהי זכותה ועל הרשויות עדיין מוטלת החובה לעשות הכול כדי להבטיח את שלומה ואת שלום ילדיה. מי שהפך לרוצחה היה צריך להישאר מאחורי סורג ובריח ועל הרשויות היה לעשות הכול על מנת להבטיח זאת".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully