וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר בית שמש: "לא אפנה את התלמידות החרדיות"

2.9.2014 / 19:11

למרות החלטת משרד החינוך לסגור את האגף החרדי שהוקם בבית ספר חילוני בעיר, קבע אבוטבול כי ללא פתרון הולם, המוסד יישאר פתוח. בית המשפט אסר על פעילות חרדים במתחם עד יום חמישי

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, התייחס היום (שלישי) לראשונה למאבק שמתנהל ביומיים האחרונים על מתחם בית הספר לשפות ותרבויות הממוקם בשכונה החרדית רמת בית שמש א'. בשיחה עם וואלה! חדשות תקף אבוטבול את החלטת משרד החינוך להוציא צו סגירה לאגף החרדי לבנות שהוקם בתוך המתחם, לאחר שהעירייה אפשרה להקים בו חומת הפרדה בין התלמידות החרדיות לבין התלמידים החילוניים. "כוחות פוליטיים פועלים כדי להציק לי בעבודתי, על כך שלא התנצלתי שנבחרתי לכהן כראש עיר גם בפעם השנייה", אמר ראש העיר.

לדברי אבוטבול, ההחלטה להכניס את התלמידות החרדיות למתחם בית הספר לשפות ותרבויות הייתה במטרה "לנצל כיתות ריקות ולאכלס בהן תלמידות מבית הספר החרדי הסמוך שאין להן איפה ללמוד". הוא טען כי משרד החינוך "זורק 120 בנות לרחוב" בצו הסגירה המדובר. "ראש עיר רשאי לקבל החלטות כאלה", הדגיש, "וההתערבות הזו של המשרד וגורמים פוליטיים נוספים בענייני הרשות המקומית היא בוטה".

כתבות אחרונות על בית שמש:
חשש בבית שמש: בית ספר חילוני מתחרד בחסות העירייה
הפרדה בין נשים לגברים בבית שמש - גם בזמן האזעקה
הרשימה השחורה של "חרדים טרוריסטים"

חומת הפרדה שהוצבה בבית ספר חילוני בבית שמש. אוגוסט 2014. מיכאל קריספל, מערכת וואלה! NEWS
החומה שהוצבה בתוך בית הספר כדי לחצוץ בין התלמידים החילונים לבין התלמידות החרדיות/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל קריספל

אבוטבול הבהיר כי על אף שמשרד החינוך הודיע שהוצע לו מבנה חלופי לתלמידות החרדיות, אין עדיין פתרון ראוי, ולכן הוא לא מתכוון לפנות את התלמידות בינתיים. לדבריו, הן יפונו "רק אם יהיה פתרון אחר". "אני מזמין את שי פירון לבוא לכאן ולהציג לי פתרון", אמר. "מלבד הבטחות עתידיות ודיבורים, אין לי איפה לשים את הילדות מחר בבוקר. אני מקווה שבמשרד החינוך יבינו שחוק חינוך חובה כולל את כל המגזרים, גם את המגזר החרדי".

לטענת אבוטבול, כל הגופים שפועלים נגד ההחלטה להקים את בית הספר החרדי במתחם "עושים זאת מסיבות פוליטיות, כולל אנשי מפלגתו של שי פירון". הוא הוסיף כי אפילו אנשי האופוזיציה שלו "מנווטים את ההורים החילונים נגד ההחלטה להכניס את התלמידות החרדיות למתחם, ומנסים לגרוף עוד כותרות על גבה השפוף של בית שמש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משרד החינוך זורק 120 תלמידות לרחוב". אבוטבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) התייחס לעניין ופנה היום במכתב דחוף לשר החינוך על מנת למצוא פיתרון לתלמידות החרדיות. במכתבו תקף ח"כ מרגי את השר פירון, אשר לטענתו "במקום לקבל החלטות ענייניות ומקצועיות בתיאום עם עיריית בית שמש בחר בצעד פזיז, חד-צדדי, להעניק צו סגירה ללא מתן פתרון אמיתי הולם". ח"כ מרגי הוסיף כי הצעד זה מצטרף להחלטתו של פירון שלא להחיל את תוכנית הקייטנות במוסדות החינוך החרדיים במסגרת הטבות הקייטנות של משרד החינוך.

"צר לי שאינך מסוגל להיות שר חינוך של כולם, אלא רק של 50% מילדי ישראל", סיים ח"כ מרגי את מכתבו. הוא דרש מהשר לפעול בדחיפות למציאת פתרון הוגן והולם בהתייעצות עם ראש עיריית בית שמש מתוך כבוד לשיקול דעתו, כפי שהוא מכבד את שיקול דעתם של כל ראשי הרשויות בארץ בעניין חלוקת כיתות הלימוד.

שר החינוך, הרב שי פירון, ומנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן. קרדיט: דוברות משרד החינוך. צלם: ששון תירם,
"צו הסגירה הוא צעד פזיז וחד-צדדי מצד שר החינוך". פירון יחד עם מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן/קרדיט: דוברות משרד החינוך. צלם: ששון תירם

אתמול הפגינו עשרות פעילים מהמחנה הציוני בבית שמש בסמוך לבית הספר במחאה על הכנסת בית הספר החרדי למוסד. הבוקר אבטחו חמש ניידות משטרה וכוחות של משמר הגבול את פתיחת השערים במוסד, אלא שהתלמידים לא נכנסו לכיתות, ויחד עם הוריהם נשארו בחוץ להפגין. יתרה מכך, הושבתו כל מוסדות החינוך הדתיים-לאומיים בעיר.

הערב החליט בית משפט השלום בירושלים כי לעמותת מרכז החינוך העצמאי לתלמוד תורה אסור לעשות שימוש בכל חלק ממבנה בית הספר ללא קבלת אישור בכתב ממשרד החינוך. קביעה זו תהיה בתוקף עד לדיון נוסף בין הצדדים, שייערך ביום חמישי הקרוב בשעה 10:00.

הפרקליטות טענה היום בדיון בבית המשפט, כי החלטתו של אבוטבול "התקבלה בניגוד מוחלט לדין ולנהלים המסדירים הקצאת מבני ציבור ובניגוד לעמדת משרד החינוך, במחטף, מבלי שפורסמה לציבור ובכלל זה למי שעלול להיפגע מהחלטה זו, מבלי שניתנה לציבור ההזדמנות לטעון בעניין, מבלי שנבחנו חלופות מידתיות להחלטה ומבלי שנבחנו כראוי (או בכלל) כלל ההשלכות שעשויות להיות לה". עוד נטען, כי "התנהלותם של ראש העיר והעירייה נגועה בחוסר ניקיון כפיים וחוסר תום לב חמורים. לא זו בלבד שפעלו במהלך כוחני בניגוד לדין ולנהלים, אלא שעשו כן ברגע האחרון ממש, במטרה ליצור עובדות מוגמרות בשטח ולקנות אחיזה פיזית לבית הספר בניגוד לעמדת משרד החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully