וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצעי הלינץ' בבירה הואשמו: "היכו ערבים בקרשים"

לפי כתב האישום, כמה צעירים, חלקם נערים, תקפו שני תושבי בית חנינא בשכונת נווה יעקב בשל מוצאם. הם נזקקו לטיפול רפואי ואחד מהם נותח בראשו. "הם גרמו לחבלות בכוונה להטיל נכות"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים ולבית המשפט לנוער בעיר כתב אישום חמור נגד עשרה צעירים יהודים בגילאי 27-15, בגין חבלה בכוונה מחמירה. העשרה נאשמים כי בחודש יולי האחרון היכו שני ערבים, תושבי שכונת בית חנינא בני 20, שהגיעו לשכונת נווה יעקב - רק בשל מוצאם. "במעשיהם גרמו הנאשמים למתלונן בצוותא חבלה חמורה שלא כדין, וניסו להטיל במתלונן הנוסף חבלה חמורה שלא כדין בכוונה להטיל בהם נכות או מום, או לגרום להם לחבלה חמורה", נכתב בכתב האישום.

עוד בנושא משפט ופלילים:
חצי שנת מאסר לנהג צבאי שגרם למותו של חייל
אסיר העולם יעקב שמש הלך לעולמו בתום מאבק בסרטן
אישום: אחד מילדי "האם המתעללת" שדד עובדים זרים

אמיר שויקי ואחמד קסואני, תושבי בית חנינה, הוכו על ידי יהודים בגלל סיבות לאומניות. פייסבוק, צילום מסך
השניים הוכו גם לאחר שנפלו על הקרקע. אחד הצעירים בבית החולים/צילום מסך, פייסבוק

מכתב האישום עולה כי שני הצעירים הערבים, סאמר מחפוז ואמיר שוויקי, ישבו בגינה ציבורית בשכונת נווה יעקב, ולאחר כמה דקות הגיעו למקום שלושה מהנאשמים. על מנת לוודא שאכן מדובר בערבים, שאל אחד מהם את היושבים אם יש להם סיגריה ומצת. לאחר מכן, הם התקרבו אל המתלוננים, כאשר הם מצוידים באלות, ותוך זמן קצר הצטרפו אליהם שאר הצעירים, תוך שהם צועקים לעברם: "ערבים, ערבים". בין הצדדים התפתחו חילופי קללות. בשלב מסוים התנפלו הנאשמים בצוותא על השניים, כאשר חלקם אוחזים באלות, בקרשים ובאגרופנים, והחלו להכותם בפראות. עם התגברות האלימות, נפלו השניים על הקרקע ואיבדו את הכרתם למשך כמה דקות.

אולם, בזאת לא פסקה האלימות. לפי כתב האישום, הנאשמים המשיכו לחבוט במתלוננים השרועים על הקרקע, תוך שהם בועטים בהם בחוזקה בכל חלקי גופם. מיד לאחר מכן הם נמלטו מהמקום, תוך שהם מותירים את השניים שרועים מדממים על האדמה בגינה. לאחר האירוע נזקקו השניים לטיפול רפואי. לאחד מהם נגרמו חבלות בבית החזה, בגבו ובברכיו והוא אף אושפז למשך ארבעה ימים. אצל השני אובחנו שברים בגולגולת ובאף והוא התקשה להזיז את ידו ורגלו הימנית. הוא נזקק לניתוח בראשו ולפי שעה הוא עדין מאושפז בבית החולים. לצד הגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לבית המשפט לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. מעמותת "חננו", המייצגת שלושה מהנאשמים בתיק, נמסר כי הם מכחישים קשר לאירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הארכת מעצר לשלושת החשודים בניסיון לינץ' של שני צעירים פלסטינים, יולי 2014. נועם מושקוביץ
הארכת מעצרם של כמה מהחשודים/נועם מושקוביץ
אמיר שויקי ואחמד קסואני, תושבי בית חנינה, הוכו על ידי יהודים בגלל סיבות לאומניות. פייסבוק, צילום מסך
הצעירים הערבים מיד לאחר התקיפה הקשה/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully