וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חנין זועבי נחקרה בחשד להסתה לאלימות

11.8.2014 / 15:07

אחרי השהייה של כמה ימים התייצבה חברת הכנסת מבל"ד בלהב 433, שם נחקרה כחמש שעות לאחר שקראה לכאורה קריאות גזעניות לעבר שוטר. פעילי ימין גידפו אותה בכניסתה: "מחבלת, בוגדת"

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) נחקרה (שני) במשך כחמש שעות במשרדי להב 433 בלוד בחשד להסתה לאלימות, זאת אחרי נמנעה במשך כמה ימים מהגעה לחקירה בתואנות שונות. עם הגעתה הבוקר למקום, כשהיא מלווה בעורך דינה, התפתחה במקום מהומה כשמצד אחד ניצבו כ-20 פעילי ימין שקראו לעברה קריאות "מחבלת" ו"בוגדת" ואף נשכבו על הכביש ומנגד כמה פעילי שמאל ניסו לגונן על חברת הכנסת הערבייה. נגד הח"כית תלויה ועומדת תלונה של שוטר מתחנת נצרת ובה נטען כי היא קראה לעברו קריאות גזעניות בדיון בבית משפט השלום בעיר.

עוד באותו נושא:
וינשטיין: זועבי לא תיחקר בגין גיבוי חוטפי הנערים
אושר: חקירה פלילית נגד ח"כ זועבי
להשתיק את זועבי ורגב דרך הכיס / דעה

ח"כ באסל גטאס מבל"ד שליווה את עמיתתו לסיעה לחקירה ציין כי בסביבתה של זועבי צפו שפעילי הימין ימתינו לה במקום ולכן הגיעו לחזק את ידיה. ח"כ גטאס התייחס גם לחקירה עצמה ואמר כי זו נגועה במניעים פוליטיים, וכי זועבי מעולם לא העליבה שוטר. "היא הביעה מחאה פוליטית שמחובתה כחברת כנסת להביע, וזה סתם רדיפה פוליטית ואנחנו תומכים בה ובאים לחזק אותה במיוחד מול הקיצוניים הלאומניים הדתיים המשיחיים שציפינו שיגיעו לכאן", ציין.

מנגד, עו"ד בן גביר טען כי הגיע למחות נגד זועבי אבל בעיקר נגד היועץ המשפטי לממשלה שלדבריו ייחס לזועבי חשדות פחותות. "היא בוגדת, אחת שעברה מעשי בגידה, אחת שמסיתה לרצח חיילים, והיועמ"ש על הדבר הזה רוצה לחקור אותה? זו בושה ופשוט הפרקליטות צוחקת עלינו בעיניים".

הפגנה נגד מבצע צוק איתן, חיפה. ערן גילווארג
גידפה שוטר - ותיחקר. זועבי בהפגנה בנצרת/ערן גילווארג

את ההחלטה בעניין חקירתה הפלילית של זועבי קיבלו מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, וראש אגף המודיעין והחקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי. בעקבות זאת, לפני כחודש הועברו החומרים הרלוונטיים מהמחוז הצפוני לאגף המודיעין. הנושא עבר לידיו של היועץ המשפטי וינשטיין, שעמד על כך שזועבי תיחקר, לאחר שהח"כית התבקשה להתייצב לחקירה ותחילה סירבה לכך. בעקבות הודעתו של וינשטיין הודיעה זועבי כי בכוונתה להתייצב לחקירה במשרדי להב 433.

במקרה אחר בו מעורבת זועבי, החליטה ועדת האתיקה של הכנסת בחודש שעבר ברוב קולות להרחיק את זועבי ממליאת הכנסת ומוועדות הכנסת שבהן היא חברה, למעט זכות ההצבעה שלה. ההחלטה על השעייתה של זועבי התקבלה בעקבות כמה התבטאויות שלה בשבועות האחרונים, בכתב ובעל-פה. בין היתר עוררה זועבי את חמתם של חברי הכנסת לאחר שאמרה כי רוצחי שלושת הנערים איל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער "אינם טרוריסטים" והביעה מחאה על המלחמה בדרום. וינשטיין קבע בשבוע שעבר כי זועבי לא תיחקר על התבטאותה באשר לרצח שלושת הנערים בחודש יוני האחרון.

(עדכון ראשון: 10:39)

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully