וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה יהודים נעצרו בחשד לתקיפת פלסטינים בירושלים

30.7.2014 / 11:01

שלושת הצעירים, החשודים שהשתתפו בתקיפה הקשה של שני תושבי בית חנינא בסוף השבוע, ככל הנראה ממניע לאומני, יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם. שאר המעורבים טרם נעצרו

צילום: גדעון צנטנר עריכה: גדי וינסטוק

שלושה צעירים יהודים נעצרו אתמול (שלישי) בחשד שתקפו שני צעירים פלסטינים בסוף השבוע האחרון בירושלים. על פי החשד, השלושה היו חלק מקבוצה של צעירים שתקפו באלימות קשה את סאמר מחפוז ואת אמיר שוויקי בני ה-20 ונמלטו לאחר המעשה מהמקום. הבוקר הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעיר. החשודים האחרים במעורבות במעשה טרם נעצרו.

על פי החשד במשטרה, האירוע ביום שישי החל כששני הפלסטינים, תושבי שכונת בית חנינא, הגיעו לשכונת נווה יעקב הסמוכה. שם הבחינו בהם קבוצה גדולה של צעירים יהודים והסתערו עליהם - ככל הנראה רק בשל מוצאם - וביקשו לבצע בהם לינץ'. לפי המשטרה, הם התנפלו על השניים והכו אותם נמרצות בכל חלקי גופם ופצעו אותם. עוברי אורח ששמו לב לתקיפה הקשה הזעיקו את המשטרה.

עוד על המתיחות בירושלים:
הצעיר הערבי שהותקף בירושלים: "חשבתי שאני מת"
אלפי פלסטינים הפגינו בגדה; אחד נהרג, מאות נפצעו

אמיר שויקי ואחמד קסואני, תושבי בית חנינה, הוכו על ידי יהודים בגלל סיבות לאומניות. פייסבוק, צילום מסך
הוכה נמרצות בכל חלקי גופו. אמיר שוויקי/צילום מסך, פייסבוק

מחפוז סיפר כי הוא וחברו הגיעו לצומת נווה יעקב על מנת לחפש את כרטיס העבודה של שוויקי, שאבד לו. "אחרי צום הרמדאן יצאנו לשם לחפש את הכרטיס", שיחזר מחפוז כשהוא יושב ליד מיטתו של שוויקי, שנפצע קשות בתקיפה. "לא מצאנו אותו, אז אמרנו שנשב קצת ליד הרמזור. פתאום בא אליי בחור אחד ושאל אותי 'יש לך סיגריה?'. אמרתי שלא, וזהו". מחפוז סיפר כי הצעיר עזב את המקום וחזר אחרי כמה דקות עם חברים. "הם היו עשרה, 11 אנשים. ראיתי שיש להם מחבט, ברזל וגז מדמיע. הם לא אמרו כלום, רק 'ערבים, ערבים'. בכוחות אחרונים צעקתי 'אמיר! אמיר!'. רציתי לעזור לו, אבל לא הצלחתי לזוז. ראיתי שהם הכו אותו בעיקר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אמיר שויקי ואחמד קסואני, תושבי בית חנינה, הוכו על ידי יהודים בגלל סיבות לאומניות. פייסבוק, צילום מסך
השוטרים חקרו אותם בעוד שרועים על הרצפה/צילום מסך, פייסבוק

השניים ביקרו את אופן הטיפול של המשטרה במקרה. לדבריהם, כאשר הגיעה ניידת משטרה, אף שמצבו של שוויקי היה קשה, החליטו החוקרים לחקור אותם בשטח, בעודו שרוע על הקרקע. "חקרו אותנו שם, על הרצפה", אמר מחפוז. "אמרו לנו 'אתם לא צריכים אמבולנס'. רק אחרי חצי שעה לקחו אותנו לבית חנינא". את השניים העבירו בני משפחתם לבית החולים אל-מוקאסד שבשכונת א-טור בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully