וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מהחשודים ברצח מוחמד אבו חדיר הודו במעשה

6.7.2014 / 20:21

אחד מששת היהודים שנעצרו לפנות בוקר הודה בחקירתו במעשה. הוא הפליל את חבריו והוביל להודאה של כמה חשודים נוספים. הערב הוארך מעצר השישה, וכך גם צו איסור הפרסום בפרשה

צילום: יותם רונן, עומר מירון, טל אנגלנדר, שי מכלוף, יאיר אלטמן, אבי כהן, רויטרס; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

כמה מהחשודים ברצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר משועפאט הודו היום (ראשון) במעשה. תחילה הודה אחד מהשישה במעשה. הוא הפליל את חבריו והוביל לכך שכמה חשודים נוספים הודו במעשה. השישה נעצרו לפנות בוקר והועברו למתקן של שירות הביטחון הכללי. דבר מעצרם הותר לפרסום בצהריים, אולם יתר הפרטים אסורים עדיין לפרסום, לאחר שהצו שהוצא בנושא הוארך הערב.

עוד על רצח מוחמד אבו חדיר:
המהומות נמשכות: מאות מפגינים בטמרה ובנצרת
החשודים ניסו לחטוף עוד לפני הרצח, המקרה לא נחקר עד תום
תיעוד: האם אלו חוטפיו של הנער משועפאט?

הנער מוחמד אבו חדיר, בן 16, שנרצח במזרח ירושלים. רויטרס
גופתו החרוכה נמצאה ביער ירושלים. מוחמד אבו חדיר/רויטרס

בערב האריך בית משפט השלום בפתח תקווה בשמונה ימים את מעצרם של חמישה מהחשודים. מעצרו של חשוד שישי הוארך בחמישה ימים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם ב-15 ימים. עדיין נאסר על החשודים להיפגש עם עורכי דינם, ואלה מתכוונים לערער על החלטה להאריך את המעצר.

הערב התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לרצח הנער, שהצית מהומות אלימות במגזר הערבי. "מקומם של רוצחים כאלה איננו בחברה הישראלית, בכך אנחנו נבדלים משכנינו", אמר נתניהו בתום ביקור תנחומים בנוף איילון, בבית משפחתו של הנער נפתלי פרנקל שנחטף ונרצח יחד עם גיל-עד שער ואיל יפרח. "שם הרוצחים מוכרים כגיבורים ועל שמם נקראות כיכרות".

לדברי נתניהו, "איננו יכולים לקבל ואנחנו מתנגדים ל'תג מחיר', ובאותה מידה אנחנו מתנגדים לבקבוקי תבערה, לאבנים ולחסימת צירים. אני קורא לכל הצדדים לגלות אחריות ולא להחריף את המצב". נתניהו ציין כי הוא הנחה את המשטרה לתת עדיפות לפענוח רצח אבו חדיר ושיבח את המהירות שבה פוענח. לדבריו, חוטפיהם ורוצחיהם של פרנקל, יפרח ושער יצאו משטחי הרשות הפלסטינית, "ולכן על הרשות הפלסטינית מוטלת האחריות לאתרם, בדיוק כפי שכוחות הביטחון של ישראל איתרו תוך ימים את רוצחיו של הנער מחמד אבו חדיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"לא מאמינה שבן זוגי עשה את זה"

בסביבתם של החשודים, המתגוררים באזור ירושלים, קיבלו בתדהמה את דבר מעצרם. בת זוגו של אחד מהם אמרה אחר הצהריים לוואלה! חדשות: "אני לא יודעת כלום. הוא לא עונה לטלפון ממוצאי שבת. ב-23:00 ומשהו הלכתי לישון. אמרתי לו לילה טוב ואז בבוקר ראיתי שהוא התקשר ב-2:00 בלילה ולא שמעתי כי ישנתי. בבוקר הבנתי שמשהו מוזר קורה כי הוא תמיד מתקשר אליי כשהוא קם. ידעתי שקרה משהו".

לדברי בת הזוג, החשוד הוא "ממשפחה מאוד מכובדת. הם בית חרדי, אבל הוא דתי". היא התייחסה לחשד שלפיו הנער אבו חדיר נחטף ונרצח כנקמה על רצח שלושת הנערים נפתלי פרנקל, איל יפרח וגיל-עד שער. "הוא בחיים לא דיבר על נקמה. אני בחיים לא אאמין שהוא עשה משהו כזה. הוא לא יסכן את החיים שלו בשביל דבר כזה, אני מכירה אותו". לדבריה, לפני ימים ספורים אמר החשוד על החטופים "שהם מסכנים ושצריך להתפלל עליהם". היא הוסיפה: "אני מכירה את חבר שלי טוב. אני מכירה אותו שלוש שנים ואנחנו חברים שנתיים. אני רוצה לעזור לו ואני יודעת מי הבנאדם הזה ואני אוהבת אותו". היא ציינה כי היא אינה מכירה את יתר החשודים במעשה.

6 יהודים נעצרו בחשד לרצח הנער הערבי משועפאט. עומר מירון
שאר החשודים יודו? תיעוד האירוע בשועפאט, בלילה שבין שלישי לרביעי/עומר מירון

שכן של חשוד אחר במעשה סיפר כי הוריו של החשוד מסתגרים בביתם, מסרבים להגיב ומתקשים להאמין שבנם הוא בין האחראים לרצח הנער, שגופתו נמצאה חרוכה ביום רביעי ביער ירושלים. אחד השכנים אמר לוואלה! חדשות: "זה לא מתקבל על הדעת, לא נתפס. אני לא מעלה בדעתי... ברגע שפרסמו (את שם היישוב), וגם ככה היה לי רע בנשמה, לא הייתי מסוגל לעלות בדעתי אף אחד מהשכנים שלי. זאת אומרת, לא חשבתי בכלל בכיוונים של השכנים שלי".

לאחר שנודעה לשכן זהותו של החשוד, הוא הגיב: "אתה מכניס אותי כאן לשוק הרבה יותר גדול". לדבריו, החשוד "מגיע ממשפחה מסודרת, מתורבתת עם השקפת עולם של ש"ס, לא מתלהמת. לא ראיתי שום גילויי לאומניות, שום דבר. זה קשה. הכנסת אותי לשוק. אני בן אדם קר רוח, אז אתה לא רואה עליי את סערת הרגשות. זה הבנאדם האחרון שהיית מאמין עליו שיכול להיות מעורב בכזה דבר מזוויע. קשה לי לשמוע, אני לא מסוגל לעלות על הדעת אפילו. זה לא הגיוני, לא נתפס". שכן אחר אמר: "זה דבר מזעזע. ההורים מרוסקים. הם לא ישנו כל הלילה והילדים במשפחה נכנסו לסרטים". שכן נוסף ציין כי סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר, כשבאו לעצור את החשוד, "היו הרבה צעקות".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully