וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עו"ד רונאל פישר הציע לאלון חסן לשחד קציני משטרה

6.7.2014 / 10:49

הותר לפרסום: יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אמר בחקירתו כי פרקליט הצמרת שיווק ללקוחותיו מידע בפרשות בולטות, שהשיג לכאורה מקציני משטרה שייצג. הפרקליט קיבל מחסן 150 אלף דולר

צילום: גדעון צנטנר, דוד קורן, אדריאן הרבשטיין; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

"הפרשה המטלטלת": חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים עצרו ביום חמישי האחרון את עורך הדין הנודע רונאל פישר, בחשד שניצל את קשריו בצמרת המשטרה כדי לקבל מידע פנימי מתוך חקירות רגישות על מנת לשווק את משרדו ללקוחות נבחרים - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. פישר חשוד בעבירות של תיווך לשוחד ושיבוש הליכי משפט וחקירה. צו איסור הפרסום על הפרשה הוסר לבקשת וואלה! חדשות, שיוצג על ידי משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, וכלי תקשורת נוספים.

עוד על הפרשה המטלטלת:
המשטרה: "נפוצו פרסומים שמטרתם להכפיש את דנינו"
המפכ"ל על "הפרשה המטלטלת": "אני נראה מטולטל?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצרו הוארך עד מחר. עו"ד רונאל פישר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי החשד, פישר נהג לפנות לנאשמים בתיקים גדולים ולפתות אותם לשכור את שירותיו על ידי כך שחשף בפניהם פרטים מתוך החקירה נגדם, ובתמורה ביקש מהם סכומי כסף גדולים. יחד עם עורך הדין נעצרה גם נציגת ארגון שוטרים בחשד שתיווכה בינו לבין קציני המשטרה ובינו לבין כמה מהנאשמים שייצג. בית המשפט הורה להאריך את מעצרו של פישר עד מחר ולשחרר את החשודה השנייה למעצר בית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חשד: פרקליט צמרת הציע לאלון חסן לשחד קציני משטרה. צילום מסך
אלון חסן בבית המשפט/צילום מסך

החשדות החמורים נגד פישר עלו לראשונה לאחר שיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, טען בחקירתו כי הוא הציע להשיג לו הקלות משמעותיות בתיק שבו הוא נחשד בעבירות שוחד, סחיטה באיומים, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים, תמורת סכום כסף גדול. לאחר שחסן דיווח על כך למשטרה, הוא העביר במסגרת תרגיל חקירה מזוודה ובה 150 אלף דולר לידי פישר. חסן אף הפתיע את החוקרים כשטען כי העורך דין התריע שהולכים לעצור אותו. שלשום כתב חסן סטטוס בפייסבוק שבו רמז לפרשה: "מי שחפר לי קבר אני אקבור אותו".

פוסט בפייסבוק של אלון חסן, יולי 2014. מתוך עמוד הפייסבוק של אלון חסן, צילום מסך
פוסט בפייסבוק של אלון חסן, יולי 2014/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של אלון חסן

החקירה בעניין הועברה לידי חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בניסיון לברר מהיכן קיבל פישר את המידע הרגיש, בין השאר באמצעות ציתותים ומעקבים אחר התנהלותו. גם חסן עצמו הקליט את עורך הדין. לפי חשד המשטרה, לבד מחסן, קיבלו נאשמים נוספים בפרשות ציבוריות בולטות הצעות דומות מהפרקליט.

עם לקוחותיו המרכזיים של עו"ד פישר נמנים קצינים בכירים מאוד במשטרה, בהם ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה. כמו כן, מייצג עורך הדין שורה של קצינים בכירים פחות, אך כאלו המחזיקים בתפקידי מפתח בארגון.

במח"ש בודקים אם בתמורה למידע שקיבל מקצינים שייצג הוא נהג לגבות מהם שכר טרחה נמוך או לחלופין להעניק להם טובות הנאה, כמו למשל בקבוקי קוניאק, הנחות בבתי מלון ושדרוגים לסוויטות. לפי שעה בחקירת מח"ש לא עלה שמו של שום קצין ספציפי החשוד בקשר אסור שכזה עם פישר.

בימים האחרונים התקשורת סוערת בעקבות הפרסומים בנוגע לפרשת ש"מטלטלת את צמרת המשטרה". פרטיה היו נתונים לצו איסור פרסום, אולם דווח כי היא עלולה לפגוע קשות באמון הציבור בארגון. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הגיב לנושא בסוף השבוע, ואמר: "אני נראה לך מטולטל? אני לא אתייחס לזה. יש לי ניסיון גדול מאוד בתחום, ממליץ לכולם לא להתרגש מכותרות אלא לחכות לממצאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully