וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שעות לחטיפה: המשטרה גילתה מהשב"כ על השיחה למוקד

30.6.2014 / 18:20

השיחה למוקד 100 זכתה להתעלמות, ובמשטרה לא שייכו אותה או את הדיווח על היעדרות אחד הנערים לחטיפה. רק לאחר ששב"כ בדק את פלט השיחות של השלושה, הבינו במשטרה שהחטוף התקשר

צילום: זוהר גואטה, עריכה: טל רזניק

(אהרונוביץ' על המחדל: "אין ספק שמדובר בבעיה")

שיחתו של אחד החטופים למוקד 100 של המשטרה זכתה להתעלמות ולא טופלה, עד ששב"כ בדק את פלט השיחות היוצאות של השלושה, ומצא שאחד הנערים ניסה לדווח על חטיפתם - כך עולה ממידע שהגיע היום (שני) לידי וואלה! חדשות. לפי המידע, גם לאחר שאביו של החטוף הגיע לתחנת המשטרה ודיווח על היעדרות בנו, במשטרה לא שייכו את התלונה לשיחת הטלפון שהתקבלה קודם לכן, ולאירוע חטיפת שלושת הנערים.

מסקנות הוועדה שהוקמה במשטרה העלו כי השיחה של אחד החטופים למוקד התקבלה בסביבות השעה 22:25, ולאחר מכן המוקדן העביר את השיחה לאחראית המשמרת שניסתה לשוב ולהתקשר לחטוף - ללא הצלחה, והשיחה לא סווגה. בשל כך, היא לא זכתה בהמשך טיפול במרכז השליטה והבקרה של משטרת מחוז ש"י, והמוקדנים המשיכו בעבודתם כרגיל. בבוקר שישי, בסביבות השעה 12:00 בצהריים, נדהמו אנשי שב"כ לגלות את פלט השיחות. רק אז, מסתבר, התברר למשטרה שאותה שיחה הייתה התרעה מצד אחד החטופים.

עוד בוואלה! חדשות:
כוחות צבא גדולים מרוכזים באזור חברון
ליברמן: "נעשה הכול לשמור על יציבותה של ירדן"
מחדל הטיפול בדיווח החטיפה: שורת הדחות במשטרה

נמשך המאמץ לאיתור החטופים: "פעולה מורכבת וסבוכה". עומר מירון
פלט השיחות שלהם הראה כי אחד ניסה להתריע על החטיפה. הנערים החטופים/עומר מירון

"היה ברור שיהיו מסקנות קשות – אבל אף אחד לא ידע את גובה הלהבות", אמר היום גורם במשטרת מחוז ש"י, בתגובה להחלטת ועדת הבדיקה שהקים המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, על הדחת ארבעה שוטרים בעקבות המחדל של מוקד החירום בליל חטיפת שלושת הנערים לפני כשבועיים וחצי.

הגורם הוסיף: "האווירה לא טובה אבל זו ההחלטה ואנו ממשיכים". מפקד מרכז השליטה (משל"ט) במחוז, רב-פקד מוטי שושן, בכיר נוסף, אחראי המשמרת במוקד 100 והשוטרת הוותיקה שקיבלה את שיחת הנערים החטופים וסיווגה אותה כ"הטרדה" יודחו בעקבות מחדל ההודעה למשטרה שעליה פורסם לראשונה בוואלה! חדשות.

גורם נוסף במחוז ש"י התייחס לפרשה: "עצוב לי על הילדים וגם על החברים. נקווה שמפה והלאה יהיה טוב". לדבריו, "לא מדובר פה בלהפיל את האחריות על הש"ג, אלא גם על קצינים בכירים. זה ללא ספק הלם". הוא עוד טען כי ההחלטה התקבלה על מנת "להשקיט את האווירה הציבורית". ועדת הבדיקה לא עסקה בשיפורים במערכת, על מנת למנוע הישנות מצב דומה בעתיד, ולמטרה זו הוקמה ועדה נוספת שתגיש את מסקנותיה בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully