וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו מדבר: "שוחד? סייעתי ליהודי במצוקה"

26.6.2014 / 23:13

לראשונה מאז התפוצצה הפרשה בה מעורב, מדבר פינטו בשבועון החרדי "בקהילה" על קשריו עם קציני המשטרה ועל השוחד לכאורה. "ברכה הציג באופן מסולף חלק קטן מתוך מכלול"

החשד: בכיר במשטרה קיבל טובות הנאה מהרב פינטו. אבי כהן
"מחלתי להם מהרגע הראשון". הרב יאשיהו פינטו ומנשה ארביב/אבי כהן

לראשונה מאז התפוצצה הפרשה בה הוא מעורב, התייחס הרב יאשיהו פינטו לנושא בראיון שהעניק לשבועון החרדי "בקהילה".

בראיון סיפר פינטו על השוחד שלכאורה העניק לתת ניצב אפרים ברכה, "ערב ראש השנה חילקנו לצדקה יותר מחמישה מיליון דולר. ואז הגיעה רעייתו של אותו קצין, סיפרה מה שסיפרה, והרבנית נתנה לה בלב שלם ובשמחה מרובה, במטרה לסייע בעדם לטפל בבן משפחה שהיה שרוי בצרה".

לדברי פינטו, הכסף ניתן "על פי כל כללי ההלכה ועל פי חוקי המדינה. דיווחנו על כך לרשויות בישראל וגם בארצות הברית". לדבריו, כלל לא היה מדובר בשוחד. "אם עדיין יש מי שקורא לסיוע שניתן במשך שנים ליהודי במצוקה בשם שוחד, הרי בוודאי שמדובר בהשתלשלות שמימית, שחורגת מגדרי הטבע", אמר.

עוד בפרשה:
הרב פינטו לחסידיו: "עשו לנו את כל הרע שבעולם"
הרב יאשיהו פינטו נמצא דובר אמת בבדיקת הפוליגרף
האם בנו של ארביב יגיע להעיד בפרשת הרב והניצב?

הרב התייחס גם לקשר הממושך שהיה לו עם ברכה ועם ניצב מנשה ארביב, שפרש מהמשטרה נוכח החשדות נגדו. "במשך שנים אפרים (ברכה) שמר על קשר עם הקהילה והבית. חמש פעמים ביום היה מצלצל לגבאים ומבקש לסייע", סיפר. "שלושים פעמים בשנה היה נוסע לשדה התעופה באחת בלילה כדי ללוות אותנו. אותו אדם קם יום אחד, ובבת אחת הופך את הקערה על פיה ובוחר להציג באופן מסולף ולא ישר חלק קטן מתוך מכלול של מאורעות".

על כך שמסר מידע לפרקליטות על ארביב אמר פינטו כי "מתחילת החקירה עמדנו להגן עליו במסירות נפש. סבלנו ייסורים קשים בגלל שהתעקשנו להגן עליו בכל התשאולים שעברנו". "לצערנו", אמר, "ההתעקשות שלנו להגן עליו התפרשה על ידי אנשים מסוימים שלא כהלכה. כאשר התברר לנו כי נעשו מעשים חמורים וקשים במטרה לגרום לחילול שם שמים מתוך מחשבה כי אנחנו נמשיך להגן עליו ולא לגלות את מה שידוע לנו אודותיו, הקדמנו לומר את האמת כפי שהיא, שממילא הייתה מתגלית בעתיד, במסגרת התפתחות המאורעות. עשינו זאת לאחר התייעצות עם גדולי הדור".

הרב פינטו נשאל כיצד פוקדים קציני משטרה את חצרו ומתקבלים בה אחר כבוד. "הקב"ה סובב שהם יגיעו לכאן. היום אנחנו מבינים שאותם שני אנשים - מנשה ואפרים - הם גלגולים שנשלחו מלמעלה על מנת לתקן תיקונים שצריכים לתקן", הסביר. "כיום אנו מבינים למפרע, שהגעתם של אותם קצינים לישיבה ולקהילה, מבלי שאף אחד יבקש מהם ומבלי שאף אחד יקרא להם, לא הייתה אלא ניסיון קיומי משמים". עם זאת, פינטו סירב להצטער על כך שקיבל אותם בחצרו. "אין לנו שום רע בלב כלפיהם", אמר, "מחלנו להם מהרגע הראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully