וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל ביחידה מובחרת חשוד ברצח מאבטח בקיסריה ב-2010

שלומי גבאי

24.6.2014 / 8:30

אסיר הנושא עונש מאסר בגין שוד, שהיה לוחם בעת הרצח, חשוד שירה למוות בבוריס זרצר עם נשקו הצבאי. דגימות DNA קושרות אותו לאירוע. יחד עמו נעצרו שלושה חשודים נוספים

זירת רצח המאבטח במפעל לפידות באזור התעשייה בקיסריה. שלומי גבאי, שלומי גבאי
זירת הרצח. קיסריה, 2010/שלומי גבאי, שלומי גבאי

התפתחות בחקירת רצח המאבטח בקיסריה: היחידה המרכזית של מרחב חוף, בפיקודו של ניצב-משנה אלי אסייג, פרסמה כי בידיה תשתית ראייתית הקושרת ארבעה חשודים לרצח בוריס זרצר, מאבטח שנורה למוות ב-2010 באזור התעשייה בעיר. בין החשודים, שני גברים שהיו חיילים בעת הרצח, אחד מהם לוחם ביחידה קרבית. ייתכנו מעצרים נוספים בהמשך החקירה.

ארבעת החשודים, תושבי חדרה והסביבה, נעצרו לפני שלושה שבועות. החשוד המרכזי הוא אסיר בן 24, הנושא בימים אלה עונש מאסר של 28 חודשים בכלא שיטה בגין עבירות שוד. בעת הרצח הוא היה חייל ביחידה קרבית. ככל הנראה, הרצח בוצע עם הנשק האישי שלו, רובה מסוג M-16. החשודים הכירו את זרצר לפני הרצח, ולכן נראה שלא מדובר בטעות בזיהוי.

על פי החשד, למתכנן והיוזם של הרצח היה סכסוך אישי עם זרצר, והוא הסיע את שלושת החשודים האחרים אל זירת הרצח והחזיר אותם ממנה. למשטרה תשתית ראייתית מוצקה באשר למבצע הרצח, אך נסיבות האירוע עדיין לא ברורות במלואן. זאת בין היתר מכיוון שזרצר לא היה חמוש כשנרצח ולא התגלו סימני שוד.

עוד בוואלה! חדשות:
הורים שכולים: "אמרנו לכם - הסטטיסטיקה לא משקרת"
9 שנים אחרי: התפתחות דרמטית בחקירת אונס ורצח
אישום: רצח את חברו בבית קפה הומה כי אמר "רבאק"

ההתפתחות בחקירה הגיעה בעקבות מעצרו של החשוד המרכזי לפני כחצי שנה. הוא נעצר ונכלא בגין שוד של סוחר תכשיטים שביצע עם אדם נוסף ב-2007. דגימות ה-DNA שנלקחו ממנו תאמו לאלו שנמצאו בזירת הרצח של זרצר, ובמהלך חקירה שכללה האזנות ומעקבים הצליחה המשטרה לקשור את שלושה אנשים נוספים לחשוד המרכזי.

בא כוחו של החשוד העיקרי הכחיש את החשדות המיוחסות לו. "החקירה עדיין בעיצומה ומרשי מכחיש את החשדות. כולי תקווה כי בסיום החקירה יוכח כי מרשי חף מפשע", אמר. מהמשטרה נמסר כי החשוד אינו משתף פעולה בחקירה.

זרצר, בן 54 במותו, עבד במפעל לפידות בקיסריה. הוא נורה למוות בבטנו והתגלה מוטל במתחם סמוך לשער המפעל. במשך זמן רב לא ידעו החוקרים אם המניע לרצח לאומני או פלילי, ואחת האפשרויות הייתה כי מדובר בניסיון שוד.

לפניות לכתב שלומי גבאי: shlomimyg@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully