וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע לא עודכן היועץ וינשטיין על החשד נגד שטרית?

12.6.2014 / 18:07

מידע על ההסכם הסודי שנחתם בין המפסיד בבחירות לנשיאות לבין עוזרת הבית שלו הגיע למשטרה כבר לפני שנה וחצי אך לא הועבר למשרד המשפטים. רק לאחר הפרסומים, הפרקליטות פתחה בבדיקה

מערכת וואלה!

קצר בתקשורת? המידע בנוגע להסכם בין חבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה) לעוזרת הבית שלו אמנם הגיע לידי המשטרה כבר לפני שנה וחצי, אולם משרד המשפטים עודכן בנושא רק לפני שבועיים – כך טענו היום (חמישי) גורמים משפטיים בשיחה עם וואלה! חדשות. זאת, למרות שמדובר במידע רגיש הנוגע לאיש ציבור. לדברי הגורמים, רק לאחר שפורסם כי בין הח"כ שהפסיד בבחירות לנשיאות לעוזרת הבית שלו לשעבר קיים הסכם סודי, עודכן משרד המשפטים בכך שנעשו בעבר פעולות חקירה בעניין.

עוד בפרשה:
"עוזרת הבית של שטרית איימה בתביעה על הטרדה מינית"
שטרית: "כל מעשיי נקיים כשלג, מקווה שדברים יתבררו במהרה"
שטרית והעוזרת: וינשטיין יכריע אם לפתוח בחקירה

מאיר שטרית יוצא מביתו ביום הבחירות לנשיאות, יוני 2014. דרור עינב
תיפתח חקירה פלילית? מאיר שטרית יוצא מביתו ביום הבחירות/דרור עינב

אמש פורסמו בחדשות 10 פרטי ההסכם הסודי שעליו חתם המועמד לנשיאות לשעבר עם עוזרת הבית שהועסקה בביתו במשך שנה וארבעה חודשים. על פי הדיווח, אחת הסיבות לחתימה על הסכם הייתה לא לחשוף את העובדה כי היא איימה לתבוע אותו בגין הטרדה מינית. לפי הדיווח, לאחר שפוטרה היא החליטה לדרוש מבני הזוג סכום כסף גדול בגין שורה של מעשים שפגעו לטענתה בתנאי העסקתה, הן מצד חבר הכנסת שטרית הן מצד זוגתו. הטענה החמורה ביותר הייתה ששטרית הטריד אותה מינית פעמים רבות.

לפי הדיווח, באמצע שנת 2012 פנה עורך דינה של העובדת לשטרית, ותבע ממנו, בין היתר, פיצוי על ההטרדות המיניות לכאורה. העובדת תיארה שורת הטרדות מיניות והייתה מצוידת, לטענתה, בראיות משמעותיות המחזקות את גרסתה. שטרית מצדו פנה לפרקליט הבכיר נחום פיירברג, כדי שזה ינהל משא ומתן מולה. בסופו של דבר, חתמו שטרית והעובדת על הסכם סודי, בו נקבע כי הוא ישלם לה סכום של 270 אלף שקלים, והיא מצדה תתחייב לוותר על כל תביעה בעתיד. כמו כן, הוסכם כי אם אחד הצדדים יפר את הסודיות הוא ישלם לצד השני סכום של 250 אלף שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

המידע נעצר במשטרה

זמן קצר לאחר חתימת ההסכם הגיע הדבר לידיעת המשטרה, אך נעצר שם ולא הגיע ליחידה חוקרת, כמו היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), שחוקרת בדרך כלל עבירות מסוג זה. במשטרה הסתפקו בבדיקת המידע בלשכתו של ראש אגף החקירות והמודיעין דאז, ניצב (בדימוס) יואב סגלוביץ', במסגרתה ניסו החוקרים ליצור קשר עם העוזרת, אך זו סירבה להתלונן נגד מעסיקה לשעבר.

ממצאי החקירה העלו אז כי מדובר בהסכם שנגע רק לשעות עבודתה של העוזרת ועקב סירובה לשתף פעולה עם המשטרה, נאלצו לסגור את התיק. בעקבות הפרסומים, הגיעו פניות ללשכת היועץ המשפטי לממשלה לבחון את הטענה, וכרגע הדבר נמצא בבחינה בפרקליטות. החלטה על כך עשויה להתקבל בימים הקרובים. אם וינשטיין יחליט לעשות בדיקה נוספת, שעשויה להבשיל לכדי חקירה פלילית, היא תחל באופן מידי.

שטרית עצמו התייחס בצהריים לפרסומים האחרונים. עם צאתו מביתו ביבנה אמר: "כל מעשיי בכל ההיסטוריה הפוליטית שלי נקיים כשלג. אני מקווה שדברים יתבררו במהרה לכם ולכל עם ישראל".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בהמשך לפרסומים ולפניות כתבים, נבקש להבהיר - שני המקרים המוזכרים בתקשורת (ח"כ בן אליעזר וח"כ שטרית) טופלו בעבר באגף החקירות והמודיעין באופן מקצועי וללא דופי, נבדקו לעומק והתקבלו החלטות מקצועיות בדרגים הבכירים ביותר על פי שיקול דעת מקצועי בהתאם לאופי המידע, לחומרים המצויים בידינו בנקודת הזמן, לממצאי הבדיקה ולנסיבות העניין, לרבות סוגיית העדכון ושיתוף הפעולה עם משרד המשפטים אשר מוכיח עצמו מידי יום בשגרת העבודה של הגופים".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully