וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרית: "כל מעשיי נקיים כשלג, מקווה שדברים יתבררו במהרה"

חבר הכנסת התייחס בביטול לפרסום על ההסכם שחתם עם עוזרת הבית שלו, שלפיו אחת הסיבות לחתימת ההסכם הייתה כי הטריד אותה מינית פעמים רבות

מערכת וואלה!

מנסה להגן על שמו הטוב: חבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה) התייחס בצהריים (חמישי) לפרסום שלפיו הטריד מינית את עוזרת הבית שלו. עם צאתו מביתו ביבנה אמר: "כל מעשיי בכל ההיסטוריה הפוליטית שלי נקיים כשלג. אני מקווה שדברים יתבררו במהרה לכם ולכל עם ישראל".

אמש פורסמו בחדשות 10 פרטי ההסכם הסודי שעליו חתם המועמד לנשיאות לשעבר עם עוזרת הבית שלו. על פי הדיווח, אחת הסיבות לחתימה על הסכם הייתה לא לחשוף את העובדה כי היא איימה לתבוע אותו בגין הטרדה מינית. העובדת הועסקה על ידי שטרית ורעייתו רות במשך שנה וארבעה חודשים. לפי הדיווח, לאחר שפוטרה היא החליטה לדרוש מבני הזוג סכום כסף גדול בגין שורה של מעשים שפגעו לטענתה בתנאי העסקתה, הן מצד חבר הכנסת שטרית הן מצד זוגתו. הטענה החמורה ביותר הייתה ששטרית הטריד אותה מינית פעמים רבות.

לפי הדיווח, באמצע שנת 2012 פנה עורך דינה של העובדת לשטרית, ותבע ממנו, בין היתר, פיצוי על ההטרדות המיניות לכאורה. העובדת תיארה שורת הטרדות מיניות והייתה מצוידת, לטענתה, בראיות משמעותיות המחזקות את גרסתה. שטרית מצדו פנה לפרקליט הבכיר נחום פיירברג, כדי שזה ינהל משא ומתן מולה. בסופו של דבר, חתמו שטרית והעובדת על הסכם סודי, בו נקבע כי הוא ישלם לה סכום של 270 אלף שקלים, והיא מצדה תתחייב לוותר על כל תביעה בעתיד. כמו כן, הוסכם כי אם אחד הצדדים יפר את הסודיות הוא ישלם לצד השני סכום של 250 אלף שקלים. זמן קצר לאחר חתימת ההסכם הגיע הדבר לידיעת המשטרה, אך העוזרת סירבה לשתף פעולה.

וינשטיין יכריע אם לפתוח בחקירה פלילית

בימים הקרובים יכריע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אם להורות למשטרה לפתוח בחקירה נגד שטרית. וינשטיין יבחן בכובד אם תיפתח חקירה, וזאת לנוכח האפשרות שיש תשתית ראייתית למעשה פלילי לכאורה. האפשרות האחרת היא שהתיק ייגנז.

כנס חירום בנושא פשעי שנאה על רקע ריבוי אירועי "תג מחיר", מאי 2014. נועם מושקוביץ
יבחן בכובד ראש את האפשרות לפתוח בחקירה. וינשטיין/נועם מושקוביץ

המידע הגיע לידי המשטרה לפני כשנה וחצי. עם זאת, התיק לא הגיע ליחידה חוקרת, כמו היחידה הארצית לחקירות הונאה, שחוקרת בדרך כלל עבירות מסוג זה, אלא רק נבדק בלשכתו של ראש אגף החקירות והמודיעין דאז, ניצב (בדימוס) יואב סגלוביץ'. במסגרת הבדיקה ניסו החוקרים ליצור קשר עם העוזרת, אך זו סירבה להתלונן נגד מעסיקה לשעבר.

עקב הממצאים סברו במשטרה בזמנו כי מדובר בהסכם שנקבע רק סביב שעות עבודה בהקשר לעוזרת, ועקב סירובה לשתף פעולה עם המשטרה נאלצו לסגור את התיק. כעת מציינים במשטרה כי אם וינשטיין יחליט לעשות בדיקה נוספת, שעשויה להבשיל לכדי חקירה פלילית, היא תחל באופן מידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully