וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: אשכנזי ורעייתו נחקרים במשטרה

12.6.2014 / 10:10

הרמטכ"ל לשעבר חשוד בהפרת אמונים, בשיבוש הליכי חקירה ובמסירת מידע לגורם בלתי מוסמך. רעייתו רונית באה גם היא למשרדי להב 433 בלוד. שלשום נחקר מזכיר הממשלה מנדלבליט

צילום: שלומי גבאי, אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, הגיע הבוקר (חמישי) יחד עם רעייתו רונית למשרדי יחידת להב 433 של המשטרה בלוד, כדי להיחקר על חלקו בפרשת הרפז. אשכנזי חשוד בהפרת אמונים, בשיבוש הליכי חקירה ובמסירת מידע לגורם בלתי מוסמך, שחלק ממנו הוא המסמך עצמו, המכונה מסמך הרפז. בסביבתו של אשכנזי אישרו את זימונו לחקירה ואמרו כי הוא "מתכוון לשתף פעולה באופן מלא עם החוקרים בתקווה להגיע לחשיפת כל האמת בפרשה".

עוד ידיעות על גבי אשכנזי:
מהרפז ועד לנמל אשדוד: גבי אשכנזי - מסתבך סדרתי
"אמרו לנו שרק דרך מקורבי חסן נקבל שירות מהנמל"
חשד: בכיר ביטחוני הדליף מידע מסווג מלשכת ראש הממשלה

גבי ורונית אשכנזי במסיבתו של מנחם הורוביץ שחגג את מעברו לתל אביב מקריית שמונה, פברואר 2011. שי אוקנין
הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי ורעייתו רונית/שי אוקנין

שלשום נחקר במשך עשר שעות מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט על חלקו בפרשה. מנדלבליט, שכיהן בעבר כפרקליט הצבאי הראשי, חשוד, בין השאר, שהחזיק במסמך הרפז המזויף ולא דיווח על כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בחודש שעבר נחקר בכיר במערכת הביטחון

בחודש שעבר נחקר באזהרה הממונה על הביטחון במערכת הביטחון, אמיר קין, אזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה במסגרת פרשת הרפז. על פי החשד, הוא העביר מידע מסווג מלשכת ראש הממשלה ללשכתו של אשכנזי, מבלי שתהיה לו הסמכות לכך - כך נודע לוואלה! חדשות. החשד עלה מן ההקלטות מתוך לשכת הרמטכ"ל שיש בידי המשטרה, והחשד המרכזי נגד הבכיר הוא ששיבש הליכי חקירה והפר אמונים בעת ששימש בתפקיד רגיש במשרד.

בתום חקירה שנמשכה עשר שעות, שוחרר הבכיר לביתו תוך שנאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. בימים הקרובים תיכנס החקירה לישורת האחרונה, ולמשרדי היחידה יגיע גם אשכנזי שנדרש לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully