וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: בן אליעזר נחקר בחשד שקיבל כסף שלא כדין

11.6.2014 / 14:27

חבר הכנסת שפרש מהמרוץ לנשיאות בשל החשדות נגדו נחקר במשטרה בפעם השנייה. הוא חשוד שקיבל מאיש העסקים ומבן משפחה מאות אלפי שקלים וכי לא דיווח על סכום אחר שאותר בכספת

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

חבר הכנסת בנימין בן אליעזר (העבודה) נחקר בצהריים (רביעי) במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה. זאת בחשד שאיש העסקים אברהם נניקשווילי נתן לו 350 אלף דולר לצורך רכישת הפנטהאוז שלו ביפו, ששוויו כתשעה מיליון שקלים, וכן בחשד שקיבל סכום דומה מקרוב משפחה שלא כדין. סימני השאלה בנושא התעוררו לאחר שהחוקרים בדקו את העברות כספיות של נניקשווילי במסגרת חקירתה של פרשת השחיתות בנמל אשדוד. בן אליעזר נחקר היום בפעם השנייה – הראשונה הייתה ביום שישי בבוקר וארכה כמה שעות, ובעקבותיה הוא הודיע על פרישתו מהמרוץ לנשיאות.

עוד בנושא החשדות נגד בן אליעזר:
מתי צריך להצהיר על מתנה מבן משפחה?
פואד טען בחקירה: בני נתן לי מאות אלפי שקלים
כך נראים הבתים של המועמדים לנשיאות

הצבעה שנייה בבחירות לנשיאות בכנסת, יוני 2014. נועם מושקוביץ
פרש מהמרוץ בגלל החשדות. בן אליעזר מצביע בבחירות לנשיאות, אתמול/נועם מושקוביץ

שלשום חלה התפתחות דרמטית בפרשה, כשחוקרי המשטרה גילו 600 אלף דולר במזומן בכספת ששייכת לבן אליעזר בסניף של בנק דיסקונט בירושלים. הדבר עורר חשד שמדובר בסכום כסף שבן אליעזר לא דיווח עליו לרשויות.

מקורביו של חבר הכנסת דחו את האפשרות שמדובר בהתנהלות בלתי חוקית. "איננו מתכוונים להיכנס לפרטי החקירה או לשבבי ההדלפות ממנה, אך אנו שבים ומדגישים – לכל שקל שיש לבן אליעזר וכל שקל שהופנה לקניית הדירה, יש כתובת והוא ממוסמך ושקוף. אין לנו ספק שבקרוב האמת תצא לאור", אמרו. עוד הלינו אותם מקורבים על העיתוי של החקירה: "העובדה שהחומר נגד פואד שכב אצל גורמי אכיפת החוק במשך שנה ואיש לא עשה אתו דבר, תמוהה ומוזרה, ועל עובדה זו לא יחפו הדלפות מגמתיות ולא מדויקות בלשון המעטה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ביתו של בנימין (פואד) בן אליעזר ביפו, 7 במאי 2014. ניב אהרונסון
ביתו של בן אליעזר ביפו/ניב אהרונסון

פרקליטו של בן אליעזר, עו"ד נבות תל צור, שלח ביום שני מכתב לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, ובו הביע תרעומת על ההתנהלות ועל כך שהוצג כאילו מדובר היה בפשיטה משטרתית על הבנק.

"מר בן אליעזר העמיד עצמו לרשות החקירה, על אף ההתראה הקצרה וחרף העיתוי התמוה בו נפתחה החקירה, אך רצונו הטוב ואמונתו בהגינות החקירה נתקלים פעם אחר פעם במסע הכפשה שהולך וגובר, כל זאת בשעה ששאלות רבות בנושאים שהודלפו לתקשורת, טרם הוצגו בפניו וממילא טרם ניתנה לו ההזמנות להסבירם", אמר. "הדברים הגיעו לשיא חדש בהדלפה מכוונת על 'פשיטה משטרתית' על כספת סודית של פואד בן אליעזר בירושלים. מדובר במעשה שלא יעשה שכן הביקור בכספת היה ביקור מתוכנן, אשר תואם מראש עם בן אליעזר, וזאת בהמשך לדיווח יזום על תוכן הכספת שנמסר למשטרה בעל-פה ובכתב כבר אמש".

סניף בנק דיסקונט בירושלים אשר נמצאו בו מזומנים שעל פי החשד בן אליעזר לא דיווח עליהם, יוני 2014. טלי מאייר
סניף בנק דיסקונט בירושלים שבו נמצאה הכספת/טלי מאייר

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מנסים לפענח מי מסר לבן אליעזר 350 אלף שקל. בן אליעזר טען בחקירתו שבנו אופיר, העובד כאיש עסקים במיאמי, הוא שהעביר לו את הסכום. אם הדבר נכון, לא מדובר בעבירה פלילית אלא בהעלמת מס. עם זאת, המשטרה מטילה ספק בטענות ולא פוסלת אפשרות שהכסף הגיע ממקור אחר, איש עסקים מסוים, שביקש להעביר הון לידיו של בן אליעזר. מלשכתו של בן אליעזר נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו למסור או להתייחס למידע או לשברי אינפורמציות מבדיקת המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully