וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הולילנד: שישה חודשי עבודות שירות לאברהם פיינר

9.6.2014 / 18:51

השופט דוד רוזן הטיל על חבר מועצת העיר ירושלים שקיבל שוחד של מאות אלפי שקלים קנס בסך 250 אלף שקל. הוא קבע כי מצבו הרפואי של פיינר אינו מאפשר שהייה בבית הסוהר

אברהם פיינר בהכרעת הדין בתיק הולילנד, בית המשפט המחוזי תל אביב. מרץ 2014 תיוג אברהם פיינר חיפוש הולילנד הכרעת דין אברהם. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
"הייתי גוזר עליו חמש שנות מאסר בפועל". אברהם פיינר בהכרעת הדין באפריל/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) שישה חודשי עבודות שירות וקנס של 250 אלף שקלים על אברהם פיינר, שהורשע בקבלת שוחד של מאות אלפי שקלים בפרשת הולילנד בתקופה שבה היה חבר מועצת העיר ירושלים. בגזר דינו כתב השופט רוזן כי מצבו הרפואי של הנאשם אינו מאפשר שהייה בבית הסוהר. הוא ציין שאלמלא מצבו הרפואי והעובדה שלא לקח "אגורה שחוקה" לכיסו, היה גוזר עליו חמש שנות מאסר בפועל. פיינר יחל את עבודות השירות באוגוסט הקרוב בעבודה משרדית בבית החולים הדסה.

"אנו מעריכים מאוד את התחשבות בית המשפט בגזר דינו", מסרו סנגוריו דוד ליבאי וטליה דאר. "אנו מעריכים ביותר את העובדה שהתביעה התחשבה מאוד בנכותו הקשה של הרב פיינר ובכך שהוכח כי לא נטל ולו אגורה מכספי השוחד לכיסו והסכימה לכך שהוא ירצה שישה חודשי מאסר בעבודות שירות מחוץ לבית הסוהר".

עוד בוואלה! חדשות:
השופטת קבעה: חולה סרטן בן 14 יטופל, חרף סירובו
באיומי אקדח: שוטרים כפו על גנב לשיר את ההמנון
בגלל מצית: בן 16 הותקף, שברים בלסתו ופניו

אורי לופוליאנסקי בבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום הכרעת הדין בתיק הולילנד. מרץ 2014. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
גזר דינו נדחה לשבוע הבא. אורי לופוליאנסקי/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

לפי כתב האישום, בעת שכיהן כחבר וממלא מקום בוועדה המקומית וחבר בוועדת המכרזים, ביקש פיינר מאיש העסקים שמואל דכנר ומהיזם הלל צ'רני להרים תרומות למוסדות אותם ייסד.

בעוד שגזר דינם של יתר הנאשמים בפרשה ניתן בחודש שעבר, ההכרעה בעניינו של פיינר ושל ראש העיר ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי נדחתה בשל מצבם הרפואי. בשני המקרים הללו, שלח השופט רוזן את התביעה להגיע עמם לעונש בהסכמה בשל מצבם, וגם לאור העובדה כי לא לקחו לכיסם את כספי השוחד. במהלך שלב הטיעונים לעונש אמר רוזן כי הוא מתכוון להקל בעונשם של השניים.

לבסוף החליט רוזן לדחות את מתן גזר דינו של לופוליאנסקי ל-19 ביוני, יום חמישי הבא. זאת משום שלופוליאנסקי, שהיה בזמן ביצוע העבירות יו"ר ועדת התכנון והבנייה בעיריית ירושלים, אושפז אתמול בבית החולים הדסה עין כרם בבירה בשל דלקת ריאות. כמו כן, לופוליאנסקי חולה בסרטן.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully