וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת ההפללה: 65 נתינים זרים נעצרו בתל אביב

8.6.2014 / 6:41

שנה וחצי עקב סוכן סמוי אחר החשודים. אמש הוא הזמין אותם לחמרה בדרום העיר ושם הם נעצרו בחשד לעבירות סמים ואלימות. מדובר במספר העצורים הגבוה ביותר שהופללו על ידי סוכן

צילום: דוד קורן, חטיבת דובר המשטרה; עריכה: יאיר דניאל

במבצע מורכב של משטרת תל אביב, נעצרו הלילה (ראשון) 65 עבריינים מקרב קהילת העובדים הזרים בעיר בחשד לסחר בסמים ולעבירות אלימות ורכוש. סוכן סמוי של המשטרה הזמין את החשודים לחמרה בדרום העיר, ושם הם נעצרו. מדובר במספר העצורים הגדול ביותר שהופללו על ידי סוכן משטרתי, וכמו כן בפעם הראשונה שבה המשטרה מפעילה סוכן סמוי בקרב האוכלוסייה הזרה בדרום תל אביב.

עוד בוואלה! חדשות:
סחף בכנסת נגד דחיית הבחירות לנשיאות
בעבודה מנסים למצוא מועמד: ”נמתין 24 שעות”
הממשלה אישרה לפרס לפגוש את אבו-מאזן בוותיקן

הסוכן הסמוי שחשף 65 עובדים זרים במסיבה בדרום תל אביב, יוני 2014. דוד קורן,
שובר שיאים. הסוכן הסמוי/דוד קורן

במבצע שזכה לכינוי "רוח מדברית", הפעילה המשטרה בתל אביב בשנה וחצי האחרונות סוכן סמוי שפעל בקרב הנתינים הזרים החיים ופועלים בדרום תל אביב. הסוכן, שוטר ותיק, קצין בצה"ל לשעבר, גויס על פי בקשה מיוחדת של מפקד מרחב יפתח במשטרה, ניצב משנה דוד גז, בעיצומה של המתיחות שהייתה בין תושבי דרום תל אביב לנתנינים הזרים מאפריקה בחודש מאי 2012. באותה תקופה החליטו במשטרת תל אביב לנסות להחדיר סוכנים משטרתיים בקרב האוכלוסייה הזרה בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנת פליטים מול נציבות האו"ם בתל אביב, ינואר 2014. דרור עינב
העצורים היו ברובם עבריינים שנעצרו בעבר/דרור עינב

מרבית העצורים הם עבריינים שנעצרו בעבר והוגשו נגדם כתבי אישום, אולם הם הצליחו לשנות את זהותם, וההליכים המשפטים נגדם הופסקו לאחר שלא הצליחו לעצור אותם בשנית. "יש כאלה ששינו את זהותם ארבע פעמים", סיפר ניצב משנה דוד גז. "אנחנו מצפים שאחרי שיושלם ההליך הפלילי נגד כל אחד מהחשודים, הם יורחקו מתל אביב למתקני המשמורת של משרד הפנים בחולות ובסהרונים עד שיימצא להם פתרון".

לדברי גז, מטרת המבצע הייתה לשפר את תחושת הביטחון של תושבי דרום תל אביב. "החשש הגדול שלנו היה שאזרחים בדרום תל אביב ייקחו את החוק לידיים. ראינו אירועים שבהם אזרחים פעלו נגד הזרים ואף הגשנו כתבי אישום על עבירות של פשעי שנאת זרים – אלו עבירות מאוד נדירות בישראל", הוסיף.

"זו הפעלה מיוחדת, הפעלה אחרת"

"זו הפעלה מיוחדת, הפעלה אחרת", אמר מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב בנצי סאו, בשעה שהעניק תעודת הוקרה מיוחד לשוטר. "מיד לאחר יום העצמאות 2012 היינו בעיצומה של תקופה קשה. חמישה אירועי אונס, עשרות מעשי שוד. הייתה מחאה של תושבי השכונות של דרום תל אביב אבל גם דיונים בכנסת", אמר נצ"מ גז.

"החלטנו לחדיר סוכנים מקרב האוכלוסייה הזרה כי אנחנו לא ידענו הרבה דברים לגביהם. לא ידענו את השפה, את התרבות ואת הדמויות המרכזיות בקרבם", הוסיף. "עם הפעלת הסוכן קיבלנו את התשתית המודיעינית הרחבה, תשתית שתשרת לא רק אותנו, אלא את כל יחידות המשטרה. אם זה באילת, בערד בתל אביב או במקומות אחרים שבהם מתחככים עם האוכלוסייה הזרה".

מפקד מחוז תל אביב סאו שיבח את אומץ ליבו של הסוכן המשטרתי. "הוא פעל בנחישות, באומץ לב והרבה כושר משחק", אמר סאו.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully