וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בנמל אשדוד: גבי אשכנזי העיד במשטרה

הרמטכ"ל לשעבר, שהיה יו"ר חברת "שמן" שפעלה בנמל, מסר עדות במסגרת הפרשה שנחשפה היום, אך הוא אינו מוגדר חשוד. בעלי מ.ס אשדוד ג'קי בן זקן נחקר במשך 10 שעות ושוחרר למעצר בית

צילום: שי מכלוף, דוד קורן, אתר 'ישראל היום', עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף גבי אשכנזי, מסר הערב (שלישי) עדות במסגרת פרשת השחיתות שנחשפה הבוקר. במקביל, איש העסקים ובעלי קבוצת הכדורגל מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן, שנעצר אף הוא במסגרת הפרשה, שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים לאחר שנחקר באזהרה במשך כעשר שעות. אשכנזי מסר עדות מתוקף תפקידו בעבר כיו"ר חברת "שמן" שבבעלותו של בן זקן ואשר פעלה בנמל. הוא אינו מוגדר חשוד.

פרשת השחיתות בנמל אשדוד - כותרות נוספות:
חשד לשחיתות בנמל אשדוד: 15 בכירים נעצרו
הותר לפרסום: בין העצורים בנמל אשדוד - אלון חסן
"העבירות בנמל - שחיתות ברמה הגבוהה ביותר"

גבי אשכנזי נוחת בישראל, ספטמבר 2011. דרור עינב
אינו חשוד. גבי אשכנזי/דרור עינב

בסך הכול נעצרו הבוקר 16 חשודים בתום חקירה סמויה שהתנהלה במשך כשנה. מוקדם יותר הערב האריך בית משפט השלום בפתח תקווה בשבעה ימים את מעצרו של יו"ר ועד עובדי הנמל, אלון חסן. גם מעצרו של יהושע (שוקי) סגיס, מי שהיה עד לאחרונה מנכ"ל הנמל, הוארך בהסכמה עד יום שישי, אז הוא יישלח למעצר בית בן חמישה ימים. מעצרו של דוד חסן, אחיינו של אלון העובד באחת החברות הפרטיות שפעלו בנמל, הוארך גם כן בשבעה ימים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ג'קי בן זקן בעלים מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
שוחרר לביתו. ג'קי בן זקן/ברני ארדוב

בנוסף, האריך השופט מיכאל קרשן גם את מעצרו של בעל חברה פרטית שפעלה בנמל הוארך בשבעה ימים. מעצרו של מנהל בכיר בנמל אשדוד ששמו נאסר לפרסום לאחר שסנגורו טען כי שמו הטוב עשוי להיפגע, הוארך גם בשבעה ימים. כמו כן, הוארך עד יום שישי מעצרו של מנכ"ל חברה פרטית נוספת שפעלה בנמל.

מעצרו של חשוד נוסף ששמו נאסר לפרסום הוארך בהסכמה עד מחר בחצות אז ישוחרר למעצר בית בן חמישה ימים בתנאים מגבילים, בהם הרחקה ממשרדים, איסור יצירת קשר עם מעורבים נוספים בפרשה, איסור יציאה מהארץ ותנאים כספיים.

אלון חסן ועורך דינו בהארכת מעצר בבית המשפט בפתח תקווה בנוגע לפרשת שחיתות בנמל אשדוד. מאי 2014. דרור עינב
אלון חסן בבית המשפט, היום/דרור עינב

מממצאי החקירה עלה חשד כי גורמים בנמל יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, זאת בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מאותן חברות. עוד עלה מהחקירה כי החשודים הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות, אשר ביקשו לפעול בנמל או לספק שירותים בנמל. זאת, על מנת להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו אנשי הנמל החשודים לקדם - גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל.

במהלך הדיון בהארכת המעצר גילה נציג המשטרה כי במהלך החקירה הסמויה הוציא בית המשפט צווים ואף נגבו עדויות. כמו כן, הציגה המשטרה חומר חקירה רב וכן דוח סודי על התקדמות החקירה. לשאלת אחד הסנגורים, השיב חוקר המשטרה כי הבסיס לחלק מהפרשה נבדק על ידי מבקר המדינה וממצאי הבדיקה פורסמו בדוח המבקר לשנת 2010.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully