וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במערכת הביטחון נחקר באזהרה בקשר לפרשת הרפז

21.5.2014 / 16:53

הבכיר, ששמו אסור לפרסום, נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה, אחרי ששמו נקשר לבועז הרפז. הוא חשוד בשיבוש מהלכי משפט ובהפרת אמונים. הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי צפוי להיחקר החודש

גבי אשכנזי. יותם רונן
אמור להיחקר עוד החודש. הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי/יותם רונן

בכיר במערכת הביטחון נחקר כעת (רביעי) באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בהקשר לפרשת הרפז, והוא חשוד בביצוע עבירות של שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים. הבכיר נחקר אחרי ששמו נקשר לבועז הרפז, והחוקרים ביקשו לדעת מה ידע על היחסים בין לשכת שר הביטחון דאז אהוד ברק והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. זהותו של הנחקר אסורה לפרסום.

האחרון שסיפק עדות בפרשה היה תת-אלוף (במיל') עימאד פארס. הוא נפגש בשבוע שעבר במשרדי להב 433 בלוד עם החוקרים ונשאל על הידוע לו בפרשה. יצוין כי פארס לא נחקר אלא העניק עדות בלבד.

עוד בפרשה
ברק מסר עדות בפרשת הרפז: "אשכנזי איים עליי"
בניהו על הלילה במעצר: "יותר טוב מבסרטים"
שיבוש המהלכים בלשכת הרמטכ”ל: "אשכנזי חלק משני"

גורמים במשטרה אמרו כי החקירה בפרשת הרפז נמצאת כעת בשלביה הסופיים. הצפי הוא שעד סוף החודש ייחקרו כל המעורבים בפרשה, לרבות כאלה שייחקרו באזהרה, כולל הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. בכוונת המשטרה לרכז מאמצים לסיכומים ובחינת החומר שנאסף, כולל אימותם ההקלטות מלשכת הרמטכ"ל שבידי המשטרה. רק לאחר שבסיום החודש יוזמנו כל העדים והנחקרים יוחלט את מי להעמיד לדין, אם אכן תיאסף תשתית ראייתית להעמיד לדין.

"אתה יוצא למלחמה"

בסוף אפריל מסר שר הביטחון לשעבר ברק, את עדותו לחוקרים. בין היתר, נשאל ברק לגבי היחסים בינו ובין לשכתו, לבין אשכנזי ולשכתו שלו. בניגוד להערכות קודמות, ברק לא נחקר באזהרה. בדיווח אחרי העדות בחדשות 2 נטען כי ברק אמר לחוקרי המשטרה שבשיחה שבה הודיע לאשכנזי על כוונתו למנות לו מחליף חצי שנה לפני תום כהונתו, אשכנזי איים עליו והגיב במילים: "אתה יוצא למלחמה". לדברי שר הביטחון לשעבר, אחר כך עזב הרמטכ"ל את החדר בזעם.

חודש מוקדם יותר, ואחרי חודשים ארוכים של "שקט תעשייתי" בפרשה - אירעה הסתעפות משמעותית,שעה שהמשטרה עצרה את דובר צה"ל לשעבר תת-אלוף (מיל') אבני בניהו, ואת עוזרו לשעבר של הרמטכ"ל, אלוף-משנה (מיל') ארז וינר. גם בועז הרפז נעצר באותה עת ונחקר. כל השלושה שוחררו בהמשך למעצר בית. במסגרת החקירה, עומתו השניים הראשונים – שנעצרו בחשד למעורבות בניסוח מסמך הרפז – עם ההקלטות מלשכת הרמטכ"ל ועם החשדות בעניין תיאום גרסאות לכאורה.

הם שוחררו בתנאים מגבילים, ובין היתר נאסר עליהם ליצור קשר עם המעורבים בפרשה או לצאת מהארץ. בכניסה לביתו בקיבוץ להבות חביבה שבשרון, סירב בניהו להתייחס לחקירה ואמר: "שפתיי מסונדלות". הוא התחבק עם בני משפחתו ונכנס לביתו.

החקירה של המשטרה בפרשה המורכבת מתמקדת בחשד שגורמים בלשכת הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי אספו מידע מכפיש על אנשי צבא ועל פוליטיקאים. החקירה, שמכונה "חקירה 404", נפתחה כהרחבה לחקירת מצ"ח בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין באוגוסט 2013, על רקע חומרים חדשים שהובאו בפני גופי אכיפת החוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פרשת הרפז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully