וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רכבו של שופט בבית משפט מחוזי הוצת בעומר

21.5.2014 / 20:15

רכבו של נאסר אבו טהא, ששפט במשפטו של העבריין שלום דומרני, הוצת הלילה בעת שחנה מחוץ לביתו. לא נמסר על נפגעים. "מעשה חריג, קיצוני וחמור". אהרונוביץ': "נעשה כל שיידרש"

צילום: רותם מורט, לינור אללוף; עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

מכוניתו של נאסר אבו טהא, שופט בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הוצת הלילה (רביעי) על פי החשד בעת שחנה מחוץ לביתו שבעומר. לא נמסר על נפגעים באירוע, והמשטרה חוקרת את הנסיבות. טהא שפט לאחרונה בכמה תיקים בולטים, בהם משפטו של ראש ארגון הפשע שלום דומרני. טהא מונה לשופט בית המשפט המחוזי בינואר 2012, והוא הבדואי הראשון בישראל שמשמש כשופט בבית משפט מחוזי. כשיצא הבוקר מביתו, אמר: "אני חוזר לשגרה ולאולם בית המשפט".

מהמשטרה נמסר, כי לפנות בוקר התקבלה הודעה במוקד 100 כי רכבו של שופט בית משפט המחוזי באר שבע הוצת. למקום הגיעו כוחות משטרה ובסיום החקירה הראשונית, לאור חומרת האירוע, הטיל מפקד מרחב הנגב את החקירה על היחידה המרכזית.

עוד בוואלה! חדשות:
משעל: נמשיך להתנגד לפולש בלי פשרות, למרות הפיוס
עתר נגד הסגרתו לצרפת: "דורסי זיתוני לא הועברו"
האביב עדיין כאן: היום "מיני שרב" עם סיכוי לגשם

רכבו שהוצת של השופט נאסר אבו טהא בעומר, מאי 2014. ניסים ניר, דובר מועצה מקומית עומר, מערכת וואלה! NEWS
"מעשה חריג, קיצוני וחמור". הרכב השרוף בעומר, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ניסים ניר, דובר מועצה מקומית עומר

"מדובר במעשה חריג, קיצוני וחמור ביותר", אמר מפקד המחוז הדרומי של המשטרה, ניצב יורם הלוי. "כל פגיעה או איום באושיות החוק והצדק היא עליית מדרגה חמורה ומסוכנת, ואנחנו נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו לפענוח המקרה". בהמשך היום צפוי לקיים הלוי הערכת מצב מיוחדת עם שוטרי מחוז דרום וימ"ר נגב.

בשעות הבוקר שוחח השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', עם השופט טהא, וגינה בפניו בחריפות את הארוע ומבצעיו. השר הבטיח לשופט כי משטרת ישראל "תעשה את כל שנדרש" על מנת לעצור את החשודים בביצוע המעשה ולהביאם לדין.

גם פורום מחוזות לשכת עורכי הדין באזור המרכז הגיב לאירוע החמור, על ידי השבתת הדיונים למשך שעה. לאחר מכן הגיעו עורכי הדין לאולמו של השופט אבו טהא על מנת לתמוך בו.

"בתקופה האחרונה אנו עדים לפגיעה חמורה וחסרת תקנה במערכת החוק והמשפט במדינת ישראל. אלימות פיזית המופנית כנגד שופטים ועורכי דין מהווה חציית כל הקווים האדומים", אמר יו"ר מחוז תל אביב והמרכז של פורום מחוזות לשכת עורכי הדין, עורך הדין אפי נוה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

לפני חצי שנה: הוצתה מכוניתו של קאדי ביפו

"אנו, כנציגי שלטון החוק, לא יכולים לקבל התנהגות שכזו", הוסיף נוה. "מטרת השביתה היא להעביר מסר ברור וחד משמעי: מדינה דמוקרטית לא תקבל פגיעה במערכת המשפט שלה, המהווה אחת מאבני היסוד במדינה. השבתת המערכת תהווה הבעת תמיכה בנציגי שלטון החוק, עורכי הדין והשופטים הנמצאים בחזית העשייה".

בחודש נובמבר האחרון הוצתה ביפו מכוניתו של קאדי - שופט בבית דין מוסלמי. סמוך לשעה 2:30 התקבל במשטרה דיווח מכונית מסוג יונדאי העולה באש ברחוב יוסף כץ בעיר, אז התברר כי כלי הרכב שייך לשופט בבית דין השרעי ביפו. עדי ראייה דיווחו על כלי רכב שנמלט מהמקום בעת האירוע. החקירה הוטלה אז על היחידה המרכזית של מחוז תל אביב.

שבוע וחצי לפני כן אירע פיצוץ ברכבו של פרקליט במחוז תל אביב ברחוב דפנה בעיר - סמוך לבתי המשפט. לא היו נפגעים באירוע ומכבי האש השתלטו על השריפה במכונית, לה נגרם נזק כבד. במשטרה חשדו כי גורמים בארגונו של העבריין עמיר מולנר עומדים מאחורי פיצוץ רכבו של הפרקליט הוותיק, העובד למעלה מ-20 שנים בפרקליטות והיה בעבר התובע בכמה תיקים בפרופיל גבוה.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully