וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אברג'יל הציל את הקבלנים מקריסה - ופרש עליהם חסותו"

20.5.2014 / 19:40

במסגרת הפרשה, שבה חשודים יזמי נדל"ן במימון פעילות ארגון הפשיעה, מתגלים פרטים על הקשר האסור. לפי החשד, ביקשו הקבלנים להשיב לעבריין כגמולו, לאחר שהציל אותם מפשיטת רגל

צילום: אבי כהן, יוסי ציפקיס, גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר שמוקדם יותר היום (שלישי) הותרה לפרסום פרשת הלבנת ההון החמורה, במסגרתה נעצרו שני אחים קבלנים ושני קבלני משנה מחברה קבלנית גדולה בחשד שהלבינו עשרות מיליוני שקלים באמצעותם מימנו את פעילות ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל, מתגלים הערב פרטים חדשים מתוך חקירת המשטרה, השופכים אור על אופי הקשר הפסול שבין העבריין הבכיר לבין הקבלנים.

חוקרי המשטרה עקבו במשך שנים ארוכות אחר הקשר בין אברג'יל לבין יזמי הנדל"ן, שהכירו דרך מכר משותף – גבי בן הרוש, נציגו של העבריין הבכיר בירושלים, שהוא גם חבר ילדות של אחד מבעלי החברה. על פי המידע המודיעיני שנאסף, אחת הסיבות להידוק הקשרים בין אברג'יל לבין החברה היא העובדה כי בעת שהייתה בחברה על סף פשיטת רגל לפני כמה שנים – טרם החלה לקחת חלק בפרויקטים גדולים ברחבי המדינה – פרש את חסותו העבריין על מנהליה. בעלי החברה מצדם, כך לפי ממצאי המשטרה, ביקשו להשיב לגורם הפשע הבכיר כגמולו, ולכן העניקו לו גישה לכספים שהולבנו - ובכך היוו, הלכה למעשה, כבסיס הכלכלי האיתן ביותר של ארגון הפשיעה הגדול ביותר במדינה.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
מצלמות המהירות החדשות בכבישים: המפה הארצית המלאה
אבי הצעיר שנרצח על ידי חברו: "להוציא אותו להורג"
קצין ש"סטר לחייל בישבנו" יישלח לחצי שנת מאסר

חשד: קבלנים הזרימו מיליונים לארגון הפשע של אברג'יל. אבי כהן
אברג'יל בדיון בבית המשפט/אבי כהן

במהלך שנות החקירה הארוכות עצרה המשטרה כמה פעמים את הקבלנים, ואף חקרה אותם בקשר לקשר הפסול עם העבריין, אך לא הצליחה לבסס תשתית ראייתית לשם ביצוע מעצרים. התפנית בחקירה אירעה לאחרונה, ולפי גורמים המעורים בפרטים, בידי המשטרה בסיס ראייתי רחב היקף הכולל צ'קים וחשבונות בנקים שיכולים להביא לפריצת דרך משמעותית בפרשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

קבלני המשנה שימשו צינור להעברת הכספים לארגון הפשע

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, נענה היום לבקשת המשטרה והורה על הארכת מעצרם של ארבעת עובדי החברה הקבלנית בשישה ימים. מעצרו של אברג'יל הוארך בשבעה ימים. על פי החשד, שני הקבלנים העומדים בראש החברה הלבינו כ-60 מיליון שקלים מכספי החברה שנסחרת בבורסה, אשר התקבלו כרווחים ממכירת דירות בפרויקט מגורים באילת, והעבירו אותם לארגון הפשיעה של אברג'יל. במשטרה חושדים כי שני קבלני המשנה שימשו צינור להעברת הכספים לארגון. ככל הנראה, הלבנת הכספים החלה ב-2007 עם תחילת הקמת הפרויקט באילת, נעצרה וחודשה.

"מדובר בתיק שבו חשודים כמה מעורבים", הסביר בבית המשפט נציג המשטרה ישי כהן. "עניינו מרמה בתאגיד וקבלת דבר במרמה בתאגיד. החשודים קשרו קשר יחד להלבנת הון, הלבנות מס הכנסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully