וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי הצעיר שנרצח על ידי חברו: "להוציא אותו להורג"

20.5.2014 / 17:01

ראובן ריבק, אביו של אור, מתייחס לראשונה לאישום שהוגש נגד חברו של בנו, רוסלן יעקובוביץ', בגין הרצח בכפר חרוב. "את אור זה לא יחזיר, אך צריך להחמיר בעונש רוצחים שפלים"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

כתב האישום שהוגש אתמול (שני) נגד רוסלאן יעקובוביץ', בן 22, בגין רצח חברו ושותפו לדירה בקיבוץ כפר חרוב, אור ריבק, עורר זעזוע גדול בקרב בני משפחתו של ריבק ובקרב חברי הקיבוץ הקטן והפסטורלי שבדרום רמת הגולן. "אני בעד עונש מוות לרוצחים ותומך בהצעות להחמיר עד מאוד בעונשם של רוצחים שפלים", אמר בזעם אביו של אור, ראובן ריבק. "את אור זה כבר לא יחזיר אליי, אבל אני סומך על בית המשפט שיידע להחמיר עד כמה שאפשר עם רוצח בני".

בבוקרו של יום שבת ה-26 באפריל נמצאה גופתו של ריבק, בן 22, בדירה שאותה שכר יחד עם יעקובוביץ' חודשיים קודם לכן בקיבוץ. בכתב האישום חשפה פרקליטות מחוז צפון את קור הרוח והאכזריות הבלתי נתפשת של יעקובוביץ'. על פי כתב האישום, שני הצעירים אכלו ארוחת ערב בבית אביו של ריבק. בהמשך הלילה, בילו יחד בפאב המקומי, וחזרו בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר לדירתם, אז פרץ ביניהם ויכוח על רקע כעסו של יעקובוביץ' על כך שריבק מבלה זמן רב מדי, לטעמו, עם נערה בת הקיבוץ, ומזניח בכך את הקשר ביניהם.

הרצח בכפר חרוב - כתבות נוספות:
אישום מזעזע: רצח את חברו "כי בילה עם בת הקיבוץ"
אור נרצח על ידי חבר ילדותו בקיבוץ: "עדין נפש"
החברים של אור ורוסלן לא מאמינים: "היו יותר מאחים"

אור ריבק ורוסלן יעקובוביץ', החשוד ברצח ריבק. פייסבוק, צילום מסך
. אור ריבק/צילום מסך, פייסבוק

"בכעסו על המנוח, בשל הוויכוח, שלף הנאשם ממגירה במטבחון, תוך שיחה ומבלי שהמנוח הבחין בכך, סכין עם להב באורך של כ-14.5 ס"מ, ניגש למנוח, ששכב על גבו על המיטה הזוגית שבסלון, נעמד מעל המנוח, ובכוונה להמיתו, הפתיעו ודקר אותו בסכין ארבע דקירות, מתוכן שתיים בחזה", גולל כתב האישום את השתלשלות האירועים. "המנוח הופתע, ובכוחותיו האוזלים הצליח לבקש מהנאשם לחדול, ואז הפיל עצמו מהמיטה הזוגית עליה שכב, ונע בזחילה בשטח הסלון, בעוד דמו זב ממנו. הנאשם צפה במנוח, לא הושיט לו עזרה, ואף צילם אותו, באמצעות מכשיר הטלפון שלו, בזחילתו, במקומות שונים בסלון, כשהוא זוחל חסר אונים ומתבוסס בדמו".

"בהמשך", כך נכתב, "בזמן שהמנוח נאבק על חייו, שטף הנאשם את הסכין ואת ידיו, ארז לעצמו תיק עם בגדים, ויצא מהדירה, כשהוא מותיר את המנוח פצוע, מדמם וגוסס למוות. הנאשם נעל אחריו את דלת הכניסה, ויצא בצעידה אל מחוץ לקיבוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רוסלן יעקובוביץ' החשוד ברצח חברו אור ריבק. ערן גילווארג
יעקובוביץ' משחזר את הרצח/ערן גילווארג

השניים, שהיו חברים קרובים מגיל 14, הגיעו לקיבוץ ממעלות, אחרי שראובן, אביו של אור, ביקש להרחיק אותם מהסביבה השלילית שדרדרה אותם בשנה האחרונה לפשע. מאז הרצח, ועד לרגע הגשת כתב האישום, ייסר את עצמו ראובן בשאלה כיצד דווקא חברו הקרוב ביותר של בנו הוא זה שהפך לאויבו הגדול ביותר ולקח ממנו את חייו. "מדובר ברצח מחריד ומזעזע שביצע אדם שנתתי בו אמון ועזרתי לו", אמר ריבק.

גם בקיבוץ הקטן התקשו החברים והתושבים לעכל את האכזריות הרבה שבה נרצח ריבק - דווקא בתוך הקהילה הקטנה והמוגנת שלהם. "זה זעזע שוב", אמרה דגנית הנדל חברת צוות החרום היישובי, עם פרסום כתב האישום. "התחושה היא שחיה לנו בתוך הבית מפלצת, ולא משהו אנושי. זה גרם לנו לתחושת גועל, בחילה וסלידה".

לדבריה, "אנחנו מלווים גם את הנערה שהרוצח טען שהיא הייתה המניע לרצח. מדובר בקטינה שאפילו עוד לא הגיעה לגיל 17. אנחנו מדברים איתה, מקיפים אותה ושומרים עליה כדי לתמוך בה". "אנחנו לא יודעים באמת מה הייתה הסיבה לרצח, אבל זה ברור שהיה כאן קשר אובססיבי בין שני החברים", הוסיפה. "מה שחשוב לנו זה לא המניע, אלא שיגזרו על הרוצח הזה מאסר עולם".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully