וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים מאיכילוב נחקרים בחשד שגרפו לכיסם כסף מחולים

18.5.2014 / 10:58

פרסום ראשון: שלושת הרופאים הבכירים נחקרים ביאח"ה לאחר שתועדו ב"עובדה" מקבלים עשרות אלפי שקלים, נוסף על התשלום המועבר לבית החולים במסגרת שירות "תיירות מרפא"

באדיבות "עובדה" - שידורי קשת

(צפו בחלק מהתחקיר בתכנית "עובדה")

פרסום ראשון: שלושת הרופאים מבית החולים איכילוב בתל אביב שתועדו בתחקיר "עובדה" כשהם מבקשים ומקבלים עשרות אלפי שקלים ממטופלים במסגרת שירות "תיירות מרפא", נחקרים הבוקר (ראשון) ביחידה הארצית לחקירות הונאה. מדובר בשלושה מנתחים בכירים - מנהל המחלקה הנוירוכירורגית פרופ' צבי רם, מנהל המחלקה הנוירוכירורגית לילדים פרופ' שלומי קונסטנטיני, וד"ר יוסי פז, מנתח לב בכיר.

השלושה חשודים ששלשלו לכיסם כסף עבור הטיפולים, נוסף על הסכום שנדרש מהחולים לשלם לקופה הציבורית של בית החולים. פרקליטו של פרופ' קונסטנטיני, עו"ד שוקי שטיין, אמר כי החקירה תואמה שבוע מראש, על מנת שלא לפגוע בלוח הזמנים העמוס של השלושה, הכולל ניתוחים רבים.

עוד על הפרשה:
המשטרה: חקירה פלילית נגד הרופאים המנתחים מאיכילוב
עיריית ת"א החלה בהליכי השעיית המנתחים מאיכילוב

תמונה מפוצלת. מתוך אתר: המרכז הרפואי ת"א על שם סוראסקי., עיבוד תמונה
שלושת הרופאים/עיבוד תמונה, מתוך אתר: המרכז הרפואי ת"א על שם סוראסקי.

ב-13 בינואר הודיעה המשטרה כי תפתח בחקירה פלילית נגד הרופאים, שביצעו לכאורה ניתוחים פרטיים. במוקד החקירה, החשד שהשלושה ביצעו עבירות של שחיתות והעלמת מס. החלטה התקבלה לאחר שמשרד הבריאות קרא לפרקליטות המדינה לבחון פתיחת חקירה פלילית בנושא.

בתכנית "עובדה" נחשף כי הרופאים הבכירים מקבלים במסלול מקוצר תיירים זרים, ומבקשים לכאורה תשלום של עשרות אלפי שקלים, נוסף על זה שדורש מהחולים הללו בית החולים באופן רשמי במסגרת שירות "תיירות מרפא".

מנהל המרכז הרפואי איכילוב, גבי ברבש, כתב לעובדי המוסד לאחר פרסום התחקיר כי "אין ספק לאיש שאסור לדרוש או לקבל תשלום עבור טיפול הניתן לאזרח או לתייר במסגרת בית החולים הציבורי. הבוקר, לאחר שהתכנית שודרה, ומול העדויות המצולמות הנוקבות - הדברים מחייבים פעולה. מדובר בבכירי הרופאים, רופאים עתירי זכויות, שחיים ונושמים את בית החולים שלנו מהבוקר עד הלילה, ואלפים חייבים להם את חייהם על עבודתם כאן", כתב עוד ברבש במכתב ששלח. "עם זאת", הוסיף, "המרכז שלנו, כמו כל בית חולים, חייב לשמור על החוק, על כללי התפעול המוכתבים לנו ועל העקרונות האתיים המתחייבים מכל מי שעוסק במקצוע הרופאה ".

מפרופ' רם ופרופ' קונסטנטיני נמסר בתגובה: "יש לנו אמון מלא במשטרת ישראל ואנו מכבדים את חקירת המשטרה, הואיל ולאחר מסע ממושך של השמצות ודיסאינפורמציה שהתנהל בתקופה האחרונה, הגיעה העת כי הדברים ייבדקו על ידי גוף מוסמך. שלא כמו רופאים רבים, הבוחרים לעבור לעבוד במערכת הפרטית ולהגדיל את רווחיהם, פעלנו תמיד בכל הכלים שבידינו, על מנת לחזק דווקא את מערכת הרפואה הציבורית. אנו רואים בעבודה הציבורית שליחות, ובוחרים בכל בוקר מחדש לשרת את אזרחי ישראל בבתי החולים הציבוריים.
בכוונתנו לשתף פעולה ולהשיב על כל הנושאים עליהם נשאל, מתוך אמונה שהנושא יובהר, וניתן יהיה לשוב ולהקדיש את זמננו להצלת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully