וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט אישר את הסדר הטיעון: זקן נידונה ל-11 חודשי מאסר

15.5.2014 / 9:30

בתום שמיעת הטיעונים לעונש של ראש לשכת אולמרט לשעבר, הוחלט לקבל את ההסכם שחתמה עם הפרקליטות. בסך הכול נגזרו עליה שלוש שנות מאסר, מתוכן 25 חודשים על תנאי. זקן: "מודה לקב"ה"

מערכת וואלה!

ההימור הצליח: יומיים לאחר גזר הדין המהדהד של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, היום (חמישי) אישר השופט דוד רוזן את הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לבין ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, שהורשעה בעבירות שוחד והלבנת הון בפרשת הולילנד. במסגרת ההסדר, נידונה זקן לשלוש שנות מאסר, מתוכן 11 חודשים בפועל והיתר על תנאי.

"גם אם אני סבור כי הנאשמת ראויה לעונש כבד, לא אוכל לקבוע כי מדובר בהצעה החורגת ממתחם הסבירות. גם אם התוצאה מקלה היא עדיין סבירה", הסביר השופט את החלטתו. כמו כן, הורה השופט רוזן לעכב את ביצוע גזר הדין עד ל-1 בספטמבר, כפי שעשה במקרה של אולמרט ושאר המורשעים בפרשה.

בתום הדיון יצאה זקן מהאולם ואמרה: "התחושה היא שאני חוזרת לבית שלי עם ילדיי וסוף סוף אני אתייחס לילדיי, משפחתי ולבעלי". מאוחר יותר, מחוץ לביתה, הוסיפה: "אני רוצה בראש ובראשונה להודות לקדוש ברוך הוא, למשפחה שלי, לבעלי לילדי לעורכי הדין שלי ולכל הציבור הרחב וחברים שתמכו בי לאורך כל הדרך".

השופט רוזן החליט לכבד את הסדר הטיעון, אף שבמהלך הדיון בטיעונים לעונש מוקדם יותר היום הוא המעיט בערך של המידע שסיפקה זקן לפרקליטות במסגרת ההסכם: "ניקוי אורוות אין לנו", אמר השופט. במעמד הכרעת הדין הודיע השופט רוזן כי לא יקבל את ההסכם "אלא אם מדובר בניקיון אורוות של ממש".

משפט הולילנד - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
גזר הדין של אולמרט: אכזרי ולא אנושי | דעה
שי ניצן: "מקווה שגזר הדין ירתיע נבחרי ציבור"
"אולמרט יודע הרבה, השב"כ יהיה מעורב בכליאתו"

שולה זקן בדיון שלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
"סוף סוף אני אתייחס לילדיי, משפחתי ולבעלי". שולה זקן/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

"לא מדובר פה על ראש לשכה מזכירה", הוסיף השופט. "היא עבריינית משמעותית, היא פיתחה מעמד פשע בפני עצמה. היא מחוללת פשע בפני עצמה, עצמאית לחלוטין". בנוגע להסדר הטיעון, שאל רוזן: "אחרי כל זה עונש של 11 חודש, שמה היא נותנת עבור זה? היא מחזקת את מה שאני לא צריך חיזוקים עבורו, אין לי שום ספק. הראיות שהצגתם הן ראיות ברזל, זו רק דעתי, אבל היא נותנת לכם תיק חדש של שיבוש שהיום, עם כל הכבוד, השורה האחרונה לא תשנה הרבה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זקן עצמה פנתה לבית המשפט בדיון ואמרה: "לצערי לא שירתי בצה"ל ולא למדתי באוניברסיטה. כל מה שלמדתי היה תוך כדי תנועה במסגרת העבודה במחיצתו של אולמרט. הייתי עובדת ציבור במקומות המרכזיים ביותר במדינת ישראל. אני עומדת היום בבית המשפט לאחר שנחשף קלוני לעיני הציבור כולו. זה מעמד קשה. אינני תולה אשמה באף אחד אלא רק בי, שהתבלבלו ערכיי וערכים שעליהם חונכתי ועליהם אני מחנכת את ילדיי עד היום. אני מצטערת על כך ככל שאפשר להצטער והודיתי הודאה אמיתית וכנה עוד בטרם הרשיע אותי כבודו".

"חיברתי בין יוסי אולמרט לדכנר"

"התבקשתי לקחת הכול על עצמי ואדוני ראה אותי כאן כשדיברתי על עצמי והתמוטטתי כי לא יכולתי יותר עם השקר, כי אי אפשר שכל יום יבקשו ממני להגיד משהו בצורה כזו או אחרת, אני כבר לא יכולתי". "מי ביקש ממך?", שאל השופט. "רק איש אחד – אהוד אולמרט", השיבה. "לאורך כל השנים שהיינו יחד הוא השתמש בי ולכן אני הגעתי היום. ביום שהבנתי שהנאמנות שלי מביאה את כל העניין למקום אחר אני לא יכולתי יותר. "אני הגעתי אליהם כשהבנתי שעורך הדין קורא לי שקרנית בטלוויזיה, והוא צדק כי שיקרתי, אבל שיקרתי לבקשה שלו".

זקן אמרה כי המעמד שבו היא נמצאת קשה לה, אולם היא הגיעה לבית המשפט על מנת "להתנקות". "נמאס לי שהכול עליי, לא יודעת איך פלטתי. אני ישבתי ולא הוא ישב ודיברו על דברים שלא ידעתי בכלל, נסיעות שלא הכרתי. חוץ משני עדים לא הכרתי 270 מאלה שהגיעו ולהגיד שאני עשיתי את זה ולהפיל עלי הכול. כן, הלכתי עם אהוד כי גם לי יש ילדים".

שולה זקן ועורך דינה בדיון שלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. מוטי קמחי, מערכת וואלה! NEWS
"נמאס לי שהכול עליי". זקן/מערכת וואלה! NEWS, מוטי קמחי

זקן הוסיפה כי בחקירתה במשטרה היא הודתה שקיבלה כסף משמואל דכנר, ששימש עד מדינה במשפט. "קיבלתי ממנו מתנות, כספים שיועדו אליי. בדירה הקודמת הוא נתן לי מיליון שקל". לדבריה, היא שחיברה בין יוסי אליו של אולמרט לדכנר, "אהוד אמר 'אין ברירה, צריך לעזור לו'". "אהוד ידע שאת מאזינה?", שאל השופט, "הרבה פעמים לא", השיבה זקן.

"עשיתי הכול", המשיכה זקן. "כל דבר אם חשבתי שהוא טוב לאהוד אולמרט. גם לשקר לפעיל פוליטי על מנת שהוא יעשה פעולה בשביל אהוד. לא הכול כסף, אבל כשהיה צריך לחבק מישהו או לרכך אז אני נשלחתי, וכשצריך היה לכעוס על מישהו ולא לתת לו פגישה, אז אני עשיתי את זה".

זקן העבירה לפרקליטות 8 הקלטות מפלילות של אולמרט

במהלך הדיון, חשף ראש צוות התביעה מטעם הפרקליטות במשפט הולילנד, עו"ד יוני תדמור, כי זקן העבירה לידיה שמונה קלטות המתעדות שיחות בינה לבין אולמרט וכוללות ראיות המפלילות לכאורה את ראש הממשלה לשעבר בשיבוש מהלכי משפט. עו"ד תדמור הגן בדיון על הסדר הטיעון שנחתם עמה. "ללא הסדר טיעון לא יכולנו להשתמש בראיות שהציגה בפנינו", אמר תדמור.

שולה זקן ועורך דינה, עפר ברטל, בדיון שלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
זקן ועורך דינה, עפר ברטל, הבוקר בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

"לא בכל יום מונחות בפני רשויות האכיפה קלטות שמתעדות את מה שנראה על פניו לכאורה כראיות שמצביעות על שיבוש מהלכים, הדחה בחקירה ובעדות, אולי בנסיבות מחמירות", אמר התובע. "יש שורה של אירועים המצביעים על אשמתו של נאשם 8 (אהוד אולמרט – ג"ג) וראינו חובה, למרות המועד המאוחר, שהיינו ערים לו היטב בשלב ההוא כשמועד הכרעת הדין כבר היה ידוע פנינו, לפנות לבית המשפט בבקשה שישקול שמיעה נוספת של הנאשמת. בית המשפט לא ראה לנכון להיעתר לבקשה ההיא".

עו"ד ברטל הסביר כי זקן הגיעה להסדר מסיבות רבות, אבל היא מתחננת על נפשה ואומרת "אני רוצה את חיי בחזרה". כשנשאל מדוע היא הקליטה את אולמרט, השיב הפרקליט: "מסיבה פרוזאית – כדי להוריד את כולם מהגב שלה. אם היא הייתה רוצה לייצר לעצמה פוליסת ביטוח, היא הייתה רצה אלינו עם הדברים מזמן. אם היא הייתה מבינה מה יש לה ביד, הדברים היו נעשים אחרת לחלוטין".

השופט דוד רוזן בשלב הטיעונים במשפט הולילנד, אפריל 2014. דרור עינב
"אם התוצאה מקלה היא עדיין סבירה". השופט דוד רוזן/דרור עינב

ההסדר שנחתם עם זקן במסגרת תיק הולילנד הוליד חקירה חדשה, שבמסגרתה טענה זקן כי אולמרט וגורמים בסביבתו, ביניהם עורך דינו לשעבר נבות תל צור, ניסו לקנות את שתיקתה ולמנוע ממנה להעיד במסגרת הסכם עד מדינה שהוצע לה על ידי הפרקליטות לפני שנה וחצי. את דבריה גיבתה בהקלטות שאספה במשך כמה שנים. לאחרונה הודיעו אנשי הפרקליטות לבית המשפט העליון על כוונתם להגיש ראיות חדשות במסגרת הערעור המתנהל בתיק "ראשונטורס", הכולל בתוכו גם את פרשת טלנסקי (מעטפות הכסף). ככל הנראה, הכוונה היא לאותן הקלטות ולהודאות חדשות הנוגעות ליומנים שניהלה לאורך השנים, ועליהם לא העידה זקן עד כה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

שולה זקן בדיון שלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. דרור עינב
תקבל על פי ההערכות עונש חמור אם יידחה הסכם. זקן/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully