וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי ניצן: "מקווה שגזר הדין ירתיע נבחרי ציבור"

14.5.2014 / 0:30

פרקליט המדינה הביע שביעות רצון מטיפול מערכת אכיפת החוק ובתי המשפט בתיק הולילנד ומתוצאתו, והביע תקווה שהם "יתרמו לביעור תופעות פסולות ומסוכנות לסדרי השלטון והחברה"

צילום: יוסי אלי; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

פרקליט המדינה שי ניצן הביע אתמול (שלישי) תקווה שגזר הדין של המורשעים בפרשת הולילנד, בראשם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, יצמצם את השחיתות בקרב נבחרי הציבור. "אנו תקווה כי המסר שיצא מבית המשפט בפרשה זו, כמו בפרשות שחיתות אחרות שאירעו בתקופה האחרונה ושהסתיימו בהרשעה, יחלחל לכל שדרות החברה הישראלית, וישמש תמרור אזהרה מרתיע לכל הפועלים במרחב הציבורי, משני צדי המתרס – הן עובדי הציבור והן מי שנזקקים לשירותיהם", כתב ניצן במכתב ששלח לכל הפרקליטים במדינה.

עוד על גזר הדין בתיק הולילנד:
בתו של עד המדינה: "אבא היה מרחם על אולמרט"
קצב האזין לגזר הדין ברדיו: "כואב לי על אולמרט"
אהרונוביץ': "אולמרט יודע הרבה, השב"כ יהיה מעורב בכליאתו"

ניצן הביע את שביעות רצונו מהטיפול של המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט בתיק. "מערכת אכיפת החוק של מדינת ישראל עמדה בהצלחה בעוד מבחן מכונן לעקרונות הבסיסיים של שלטון החוק והשוויון בפני החוק", כתב. "לא בכל מדינה בעולם יש בתי משפט ומנגנוני חקירה ותביעה עצמאיים, הפועלים בלא מורא – למעט מורא הדין, גם מול הבכירים, המקושרים והחזקים ביותר".

שי ניצן בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
"לא יום משמח". שי ניצן/טלי מאייר

הוא התייחס במכתבו גם לתחושות הקשות שליוו את מתן גזר הדין. "אני בטוח כי גם בלבכם - כבלבי - התעוררה היום תחושה לא קלה עת נחשפו בפנינו בקלונם מנהיגים ואישים מובילים המוכרים לכולנו", המשיך. "הרשעתם ושליחתם של אישים אלה למאסר ודאי איננה מעוררת שמחה או נחת. עם זאת, היא מובילה אותנו לתקווה כי פרשה זו תגרום להקטנה משמעותית של הסיכוי שעבירות דומות לאלה יעברו בעתיד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"פרשת שחיתות חמורה ובוטה"

ניצן התייחס גם לעונשי המאסר הגבוהים שדרשה הפרקליטות להשית על הנאשמים. "לאחר דיונים מעמיקים ויסודיים הוחלט לטעון לעונשים שיעלו בקנה אחד עם העובדות שהוכחו ויהלמו את חומרת העבירות שבוצעו, ושבגינן הרשיע בית המשפט את הנאשמים – איש כפי חלקו ובהתאם לנסיבותיו האישיות", הסביר. "בכך, ביטאה הפרקליטות את אמונתה הבסיסית שבפרשת שחיתות כה בוטה וחמורה".

"בפנינו ככל הנראה עוד כברת דרך מסוימת בכל הקשור לטיפול בפרשה זו וספיחיה", רמז ניצן גם לפרשות הנוספות הקשורות לאולמרט - חקירת השיבוש שנולדה מעסקת הטיעון עם ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, והתיקים בבית המשפט העליון שאליהם צפויה לצרף פרקליטות המדינה ראיות חדשות, גם כן כתולדה של ההסכם עם זקן, זאת לפי הודעתה לבית המשפט העליון.

"בסופו של יום, אנו סבורים שתוצאת פסק הדין, וטיפולן היעיל של רשויות אכיפת החוק בפרשה – המשטרה והפרקליטות כאחד - יתרמו תרומתן לביעור תופעות פסולות ומסוכנות לסדרי השלטון והחברה", אמר ושיבח את עבודת אנשיו, בראשם פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי וראש צוות התביעה יוני תדמור, שניהלו את התיק "תוך התעלמות מכל רעשי הרקע מחוץ לאולם בית המשפט, שהם זרים להליך הפלילי".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully