וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב האזין לגזר הדין ברדיו: "כואב לי על אולמרט"

13.5.2014 / 17:46

גורמים בכלא מעשיהו סיפרו שהנשיא לשעבר, שנושא את מאסרו בבית הסוהר, הביע צער עמוק כששמע שראש הממשלה לשעבר נידון לשש שנות מאסר בפועל. "כואב לו הלב על מה שקרה"

צילום: דניאל בוק, עומר מירון, גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הביע היום (שלישי) צער עמוק על גזר דינו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת "הולילנד". "זה יום עצוב, כואב לי על אולמרט", אמר קצב לגורמים בכלא מעשיהו לאחר מתן גזר הדין של מי שהיה ראש הממשלה בסוף תקופת הנשיאות שלו. "הוא עקב כל היום אחר הקראת גזר הדין, הוא ישב בתא ושמע ברדיו את השידור החי של הקראת גזר הדין", סיפרו גורמים מתוך הכלא לוואלה! חדשות.

עוד על גזר הדין בפרשת "הולילנד":
אהרונוביץ': "אולמרט יודע הרבה, השב"כ יהיה מעורב בכליאתו"
חברה של משפחת אולמרט: "חשים שנעשה להם עוול גדול"
פוליטיקאים על אולמרט: "עצוב, אך גזר הדין צודק"

ראש הממשלה לשעבר, שהורשע בקבלת שוחד, נידון הבוקר לשמונה שנות מאסר, מהן שש שנים בפועל. נוסף על עונש המאסר, הטיל שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן על ראש הממשלה לשעבר קנס בסך מיליון שקלים וחילוט של 560 אלף שקלים מכספו. הוא קבע גם שהעבירות שבהן הורשע אולמרט נושאות עמן קלון. אולמרט צפוי לערער על העונש, אך בהתאם להחלטתו של רוזן ביצוע גזרי הדין של אולמרט ושאר המורשעים יידחה עד 1 בספטמבר.

אהוד אולמרט עם משה קצב. AP
משה קצב ואהוד אולמרט בימים יפים יותר/AP

קצב, שנושא את מאסרו בן שבע השנים בגין אונס, קיבל את הבשורה על גזר הדין בעצב. "הוא אמר לנו שזה יום עצוב עבורו וכואב לו הלב על מה שקרה", סיפר אחד הגורמים שהוסיף כי גזר הדין הפך לשיחת היום לא רק באגף התורני בכלא, אלא גם ביתר האגפים. "מן הסתם, זו הייתה שיחת היום וכמו שזה מעסיק את כלל הציבור בישראל, זה מעסיק גם את אוכלוסיית האסירים שהיא חלק מהציבוריות הישראלית", הוסיף גורם בשירות בתי הסוהר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עד היום, היה קצב האישיות הבכירה ביותר שהוחזקה במתקן כליאה בישראל. עתה, צפוי אולמרט לזכות בבכורה המפוקפקת. בנוגע לאפשרות שאולמרט יצטרף לקצב בכלא מעשיהו, השיבו הגורמים: "הנושא לא עלה עדיין בשיחות, משה כואב את גזר דינו של אולמרט".

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' התייחס בצהריים לגזר הדין והסביר כי על אף הערעור שצפוי אולמרט להגיש, יש להתחיל בהכנות לקליטתו. "בגלל תפקידיו הקודמים, הידע הרב, מה שהוא עבר בחיים ומה שהוא יודע היום, זה מחייב אותנו להיערכות אחרת", אמר אהרונוביץ' בכנס הלאומי לביטחון אישי של המשרד לביטחון הפנים בירושלים. "זה מחייב את השב"ס לאחריות אחרת", הוסיף.

משה קצב ואהוד אולמרט. מאי 2014. AP
"כואב לו על אולמרט". משה קצב ואהוד אולמרט/AP

פוליטיקאים רבים הגיבו היום לגזר דינו של ראש הממשלה לשעבר. נשיא המדינה שמעון פרס אמר כי מדובר ב"יום עצוב". במסיבת עיתונאים עם ראשת ממשלת נורבגיה, ארנה סולברג, בעת ביקורו באוסלו, הוסיף פרס: "ברור שמה שקרה בנושא אולמרט זה תהליך משפטי שנהוג בארצות דמוקרטיות. באופן אישי, זה יום עצוב. התהליך המשפטי נקי מהשפעות אישיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר האוצר יאיר לפיד אמר בתגובה כי היום שבו ראש ממשלה לשעבר נידון למאסר הוא יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית ויום עצוב עבורו ברמה האישית. עם זאת, הוא הוסיף: "בה בעת זהו יום חשוב שבו מערכת המשפט הראתה שאין אדם מעל החוק".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, מסר: "גזר הדין מוכיח שבישראל יש מערכת צדק עצמאית, דין אחד לראש ממשלה ולאחרון האזרחים ושכולם שווים בפני החוק. מערכות אכיפת החוק הראו כי הן יודעות לנקות את המערכת הציבורית מתופעות פסולות המכרסמות במרקם האמון העדין של הציבור בנבחריו. באופן אישי, זהו יום עצוב למי שהכיר לאורך השנים את אהוד אולמרט".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully