וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוקץ הסא"ל": מפקד הימ"מ ואלמנת תת-אלוף רומו

12.5.2014 / 15:05

בין המתלוננים נגד הקצין הבכיר לשעבר שחשוד בהונאה בהיקף של חמישה מיליון שקלים - אל"מ במיל' חגי פלג שנעקץ במיליון שקלים וכן אלמנת צה"ל. מעצרו של החשוד הוארך ב-3 ימים

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

אחרי שהבוקר פורסם כי סגן-אלוף (במיל') "עקץ" חמישה מיליון שקלים, בין היתר מקצינים בכירים, בצהריים הותר לפרסום כי בין הנפגעים היו מפקד הימ"מ לשעבר אלוף-משנה (במיל') חגי פלג ואלמנת צה"ל. בית המשפט השלום בעכו האריך את מעצר החשוד בשלושה ימים מחשש לשיבוש הליכי משפט.

עוד בוואלה! חדשות
אדלשטיין: בשבוע הבא אודיע על מועד הבחירות לנשיאות
בוקו חראם הציג את מאות החטופות: "הן התאסלמו"
גנרל רוסי: תכננו להפציץ את הכור הגרעיני בדימונה

על פי גרסת המשטרה, החשוד שנעצר אתמול בתום חקירה סמויה שנמשכה כמעט שנה, פנה למתלוננים וטען בפניהם כי קרוב משפחתו זכה בלוטו בסכום עתק - אולם הסביר שהוא שרוי בחובות כבדים ושעל מנת למשוך את הכסף הרב הוא זקוק לכסות את החובות. לפי החשד, הוא הבטיח להם כי בעתיד הם יקבלו בתמורה סכום גבוה יותר מזה שילוו לו. בכך הצליח לכאורה להונות הן אנשים ממשפחתו הקרובה והן חברים קרובים, ביניהם כאמור הקצינים הבכירים לשעבר. אל"מ (במיל') פלג, שהיה בעברו גם מפקד יחידת "אגוז", טען בפני החוקרים כי הלווה לחשוד מיליון שקלים, וסיפר כי הכיר אותו דרך קצין בכיר מאוד בצה"ל.

נציג המשטרה בדיון בהארכת המעצר אמר כי החשוד התחיל במעשיו כבר ב-2006 ושהחקירה החלה ביוני 2013, אז החלו להתקבל התלונות הראשונות. בסך הכל יש עשר תלונות.

אלא שסנגורו של החשוד, עו"ד תומר נווה, טען כי מרשו פעל בתום לב ובסך הכל רצה לעזור לאחיו, שנקלע לחובות. לדבריו, על ה"עוקץ" היה אחראי שותפו העסקי של החשוד, שהוא גם בן דודו. "השותף לקח מאחיו של מרשי בשנת 2007 חמישה פנקסי צ'קים ופיזר אותם בסכומים שהגיעו אז למיליון שקלים. מאחר ולצ'קים האלה לא היה כיסוי, האנשים שלפקודתם הם נרשמו הגיעו לאחיו של מרשי ודרשו ממנו את הכסף הנקוב", אמר.

החשוד מסר למשטרה שמות נוספים שהלוו כספים

לדבריו, האח לא היה מסוגל לשלם את הסכומים, שגדלו ותפחו בעקבות הריבית, לסך של כחמישה מיליון שקלים. "מרשי – שניהל סניפים של רשתות שיווק – סייע לאחיו בסכומים של שלושה וחצי מיליון שקלים עד אשר הוא ירד מנכסיו", הסביר עו"ד נווה שהבהיר כי בעקבות זאת הוא אף עבר להתגורר עם אביו בדירה צנועה בת שלושה חדרים וחצי בצפון הארץ, שם הוא גם נעצר אתמול על ידי חוקרי המשטרה. הסנגור המשיך ותיאר את מרשו כאדם שאין לו קשר לסיפור העוקץ: "הוא לא נוהג ברכב יוקרה, הוא לא אוכל במסעדות גורמה, והוא חי בצורה צנועה ביותר. את הכספים הללו לא לקח מכיסו – אלא על מנת להעבירם לאחיו השקוע בחובות כבדים. מי שהיה צריך לשבת על ספסל הנאשמים בבית המשפט זה שותפו של אחיו".

עו"ד נווה טען במהלך הדיון בבית המשפט כי מרשו אישר את הפרטים שבידי המשטרה לגבי זהות הקורבנות לכאורה ולגבי הסכומים שהוא קיבל מהם, ואף הוסיף שמות של אנשים נוספים שהלוו לו כספים. יחד עם זאת הוא שלל מכל וכל את הפרשנות לפיה התבצע תרגיל עוקץ. נווה הוסיף שלחשוד אין עבר פלילי וכי מדובר בקצין בכיר בצה"ל "עתיר הישגים", שכל פרט בנושא יכול לפגוע בו.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • עוקץ
  • מרמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully